K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2012, 09:57   #11
Nightshade
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2011
Lokation: Århus N
Alder: 53
Indlæg: 19
Styrke: 14
Nightshade er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
Hvorfor ringer du ikke til din sagsbehandler og spørger om din pension er gået igennem, det gjorde jeg. Jeg var så nervøs at jeg slet ikke kunne håndtere at vente. Jeg fik svar samme dag min sag havde været i pensionsnævnet og fik det på skrift efter 3 dage.
Der stod i brevet at man ikke kunne få svar pr telefon. Men jeg skriver da en mail til hende hvis jeg ikke snart hører noget.
Nightshade er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 10:23   #12
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
øh jet er lige lidt forvirret nu ang proceduren så håber lige i kan hjælpe her

altså først så skal sb indstille til pension og sagen sendes så i pensionsnævnet og de har så 3 mdr til at træffe afgørelsen fra de har modtaget det er det korrekt forstået ????
troede ikke at det var pensionsnævnet der bevilligede pension men kommunalbestyrelsen ??????
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 10:33   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
søsser98

ved mig står der i det brev jeg fik kort tid efter - der er truffet afgørelse i pensionsnævnet at du pr 1... er tilkendt førtidspension

sådan stod der..jeg er ikke så meget inde i regler og paragrafer,men sidder her med brevet..
først fik jeg brev om de ville indstille mig og under 2 uger efter fik jeg brev om jeg var tilkendt ftp..
om der er forskel på kommuner ka jeg selvfølgelig ikke sige..
håber det hjalp lidt

mvh stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 10:37   #14
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
søsser98

ved mig står der i det brev jeg fik kort tid efter - der er truffet afgørelse i pensionsnævnet at du pr 1... er tilkendt førtidspension

sådan stod der..jeg er ikke så meget inde i regler og paragrafer,men sidder her med brevet..
først fik jeg brev om de ville indstille mig og under 2 uger efter fik jeg brev om jeg var tilkendt ftp..
om der er forskel på kommuner ka jeg selvfølgelig ikke sige..
håber det hjalp lidt

mvh stribe førtidspensionist
stribe

det brev du fik hvor de ville indstille dig hvem var afsender af dette ? sb eller pensionsnævn ??
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 10:51   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
søsser 98

det er pensionsnævnet..
der står..påbegyndt sag om føtidspension..

pensionsnævnet har på møde d..truffet afgørelse o m at din sag ka overgå til behandling efter reglerne om førtidspension...

så står der hvorfor.og tilsidst at jeg ka møde dem der træffer afgørelse...

underskrevet formanden for pensionsnævnet...det var det 1 brev..

og kort tid efter fik jeg det sidste og afgørelsen..der står..du er tilkendt førtidspension..afgørelsen er truffet på møde i pensionsnævnet efter paragraf 2o stk 1jf paragraf 16
og det er underskrevet af samme mand..formanden for pensionsnævnet..

søsser håber det hjalp

mvh stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 11:00   #16
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
stribe tak tak
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 11:02   #17
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja når/hvis pensionsnævnet beslutter at rejse sagen starter de 3 måneder. Disse kan dog overskrides, hvis sagen særlig kompliceret, men ved bevilling vil man få efterregulering tilbage til 3 måneder efter acceptet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 11:13   #18
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg ka se de holdt det første møde 25 maj,hvor de træffer afgørelse om at indstille mig og det sidste 1 juni..det er kun 1 uge og min resurceprofil var først færdig engang i april..så det gik hurtig..
i det første brev jeg fik stod der at jeg ku møde dem og at jeg skulle give dem besked 2 dg efter - ja lidt for hurtig efter min mening..2 dg..men jeg takkede nej..
men der stod ikke hvornår de holdt det sidste møde..om det så ka være,hvis man siger ja til at møde dem,at det så tager længere tid - det ved jeg ikke..
men en dato er de jo også nød til at sætte - el.en ca dato på de 3 mdr..

jeg ka bare se i det første brev hvor de træffer agførelse om indstillingen,at der ikke står noget om hvornår selve afgørelsen bliver truffet..det vidste jeg ikke,før brevet kom..det ka vel også afhænge af hvor tralvt de har..
men som sagt er jeg ikke så meget inde i regler og love,ka bare se hvad der står i brevet..og som sagt ved jeg heller ikke om der er forskel på kommuner

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 11:48   #19
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Når alle papirer er givet videre til pensionsnævnet ( som vist kan hedde meget forskelligt) Så skal dette nævn holde et møde, hvor de skal beslutte om sagen overhovedet skal rejses. HVIS sagen rejses, så begynder de 3 måneders behandlingsfrist. Der er vist ingen regler for, hvor lang tid de må bruge på at beslutte om en sag skal rejses.

Rejses sagen, så gælder de 3 måneder som skrevet, og så skal nævnet igen mødes og denne gang beslutte om pensionen tilkendes. Jeg mener at have hørt, at vælger de først at rejse sagen, så tilkendes man med en meget stor sandsynlighed også pension. Nogen, der også har hørt det?

Er det de samme personer, der træffer beslutning om at rejse sagen og senere tilkender/ikke tilkender ftp?
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 11:53   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
I mit tilfælde var det ikke de samme mennesker, sagen blev rejst på Hejrevej og derefter blev den sendt til socialforvaltningen hvor jeg bor, som så tilkendte pensionen - helt andre personer.
Om det er sådan alle steder, tør jeg ikke udtale mig om....ved at socialforvaltningen, også bliver kaldt pensionsteam, pensionsnævn mm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad nu hvis jeg skifter kommune, lige inden min sag ryger til pensionsnævnet? Spandav Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 09-06-2012 14:55
Hvad bruger du din tid på.. cyberstorm Den nyttige viden vi alle har 25 29-11-2011 12:51
Kronisk syge: lægen bruger halvdelen af tiden på disse buster Politik og Samfund 4 25-01-2011 12:03
Hvad skal man i mellem tiden? Nullemusen Alt det andet 6 13-08-2010 16:33
Tiden går hvad nu? søs Spørgsmål ang fleksjob 13 07-02-2008 18:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension