K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2013, 15:27   #11
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pussi83 Se meddelelser
Nu har jeg været til møde...

Min chef mener altså, at hvis jeg er syg en mandag så skal jeg arbejde 16 timer resten af ugen, evt. ved at indrage min fridag onsdag og arbejde 4 timer tirsdag-fredag.

Derudover fortalte min chef at min middagspause ikke er betalt, så jeg skal nu til at lægge 1/2 time til min arbejdsdag. Føler at bægeret er ved at flyde over nu...

Jeg kæmper alt hvad jeg kan som det har været til nu og kan ikke helt overskue 2,5 timer mere hver uge!

Øv øv øv...
Forlanger han tilsvarende af de ordinært ansatte?
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 17:46   #12
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Hmm.

Du er på gammel ordning.. Altså får chefen et tilskud som dækker dine manglende timer op til 37 om ugen.

Hvis du i modsætning til de øvrige ansatte, skal "refundere" hende en syge/helligdag, så er hun på et skråplan.

I yderste konsekvens så bryder hun også loven om ligestilling i forhold til en "handicappet" Den kan virkelig komme til at koste.

Men uanset hvad, så er det usmageligt..

Sidst redigeret af mik16; 18-09-2013 kl. 17:52.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 18:42   #13
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Nej ikke det med inddragelse af fridage ved f.eks sygdom. Men nogle ansatte har betalt middagspause. Andre ikke. Det er vist noget med overenskomst. Men der er ikke skrevet overenskomst for os administrative, men for nogle år siden blev der jo lavet en lov om at fleksjobbere, som er ansat uden overenskomst skal alligevel følge den overenskomst, der normalt vil være på området. Så jeg har henvendt mig til HK og venter spændt på svar.

Jeg er virkelig glad for jeres støtte herinde. Jeg håber virkelig det hele flasker sig, for ihh hvor har jeg tudet de sidste dage over det hele... Så om ikke andet, så er jeg glad for jeres opbakning!

Og... Jeg arbejder i øjeblikket 20 timer/uge med en ugentlig fridag. Dette er endnu ikke skrevet i nogen kontrakt, da det er en "prøveordning" til sidst på året. Før havde 25 timer med 5 timer hver dag - det blev bare for meget.
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 21:20   #14
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pussi83 Se meddelelser
Nu har jeg været til møde...

Min chef mener altså, at hvis jeg er syg en mandag så skal jeg arbejde 16 timer resten af ugen, evt. ved at indrage min fridag onsdag og arbejde 4 timer tirsdag-fredag.

Derudover fortalte min chef at min middagspause ikke er betalt, så jeg skal nu til at lægge 1/2 time til min arbejdsdag. Føler at bægeret er ved at flyde over nu...

Jeg kæmper alt hvad jeg kan som det har været til nu og kan ikke helt overskue 2,5 timer mere hver uge!

Øv øv øv...
Undskyld, men jeg forstår ikke helt spørgsmålet. Du skriver at hvis du er syg mandag skal du arbejde 4 timer tirsdag - fredag, mener du ikke 5 timer tirsdag - fredag. Herefter skriver du at du ikke skal arbejde en evt. sygedag ind. Så hvad mener du

Med hensyn til frokostpause, så er nogle overenskomster sådan at man først har krav på frokostpause efter 6 timers arbejde, og de fleste privatansatte betaler den selv.

Følgende er kun til orientering, jeg ønsker det ikke kommenteret, det er din tråd.

Jeg er selv i flexjob, og jeg må indrømme, at jeg indimellem må sluge nogle "kameler", da jeg også gerne vil bevare mit job. Feks. blev en ekstra pause på en halv time som jeg havde på en dag jeg møder meget tidligt inddraget, da systemet ikke kunne finde ud af at placere denne pause midt på formiddagen, hvor den skulle ligge iflg. flexjobaftalen. Pausen var ikke medregnet i min effektive arbejdstid, men jeg har valgt at acceptere det i første omgang. Jeg arbejder så på at få min arbejdstid denne dag forlænget med en halv time, for så vil jeg få en ekstra pause på 10 min. som arb. giver så betaler og så kan jeg reducere min arb. tid en anden dag tilsvarende. Blot for at sige at jeg synes man må prøve at være lidt flexibel, selv om man har skånehensyn.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 22:18   #15
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Jeg er også MEGET fleksibel på mange områder, men når det gælder mit helbred er der grænser for hvor fleksibel jeg kan være. Det har jeg været førhen og det har jeg betalt dyrt for på helbredskontoen.
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der nye regler ved sygdom og ferie ? c.l.e.o. Politik og Samfund 0 26-07-2011 16:18
Ferie under sygdom sjj Alt det andet 9 26-09-2010 22:38
Ferie under sygdom ved fleksjob??? aha Spørgsmål ang fleksjob 1 18-08-2010 14:15
ferie under sygdom franzi Dit og Dat 4 03-03-2009 12:22
Svært at forstå ferie regler i fleksjob Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 6 20-11-2008 22:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension