K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2011, 01:33   #1
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Venstre 2011: Kontanthjælpsmodtagere bør ikke stemme

http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1622238.ece

Jeg ved ikke engang hvad jeg skal sige. Men jeg ved godt hvad jeg tænker.

"Først kom de ...Anno 2011."

Først snakkede de om frihed
og dernæst om ansvar
og jeg blev bange for andres ret

Først snakkede de om besparelser
dernæst om konkurrence
og jeg blev bange for at miste min ret

Først snakkede de om indvandrere,
dernæst om muslimerne
og jeg blev bange for at de havde ret

Først snakkede de om retfærdighed
og dernæst terorisme
og jeg blev bange for deres ret

Men først da de begyndte at snakke
om min stemmeret
vidste jeg den ikke længere var.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 02:37   #2
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Experimental Se meddelelser
http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1622238.ece

Jeg ved ikke engang hvad jeg skal sige. Men jeg ved godt hvad jeg tænker.
Nogen ville måske bare tænke sig lidt over i den anden grøft og synes, at det var helt OK, at mennesker der kommer med slige anti-demokratiske ytringer, de bør miste deres valgbarhed, evt. tillige fratages stemmeretten :-) ?

Men heldigvis er Danmark jo et demokratisk land, der sågar med et venstre-mandat sender unge mennesker i krig for at kæmpe & (for nogles vedkommende) død for vores hellige demokrati, ytrings- og frihedsrettigheder ... så hvorfor den citerede vinkel lige netop lander på et venstrebord, hos en herre der lige er blevet vraget af vælgerne - jah, det er jo et virkeligt godt spørgsmål ...
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 10:51   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Heldigvis er Bünyamin Simsek en meget humoristisk person og er kendt for bla at føre valgkamp med humor og glimt i øjet, så de udtalelser på FB kan slet slet ikke få mig op på tæerne da han ikke mener noget med det. Selv grinede jeg da jeg læste det, specielt set i lyset af, at hans kone blev valgt ind i folketinget og ikke ham.....

Så endelig ikke gå rundt og tro at det er Venstres holdning og/eller hans personlige holdning.
EB har som sædvanligt bare kogt suppe på en udmagret and.

Os der kender Bünyamin VED at han er en spasmager med et godt hjerte - også for kriminelle og kontanthjælpsmodtagere.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 16:01   #4
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Nogen ville måske bare tænke sig lidt over i den anden grøft og synes, at det var helt OK, at mennesker der kommer med slige anti-demokratiske ytringer, de bør miste deres valgbarhed, evt. tillige fratages stemmeretten :-) ?

Men heldigvis er Danmark jo et demokratisk land, der sågar med et venstre-mandat sender unge mennesker i krig for at kæmpe & (for nogles vedkommende) død for vores hellige demokrati, ytrings- og frihedsrettigheder ... så hvorfor den citerede vinkel lige netop lander på et venstrebord, hos en herre der lige er blevet vraget af vælgerne - jah, det er jo et virkeligt godt spørgsmål ...
Du mener, sender Danmark i krig med ét mandats flertal, og begår et utal af forbrydelser imod menneskerettighederne, tortur og bomber et andet land uden at have nogen konkrete beviser for at de er en trussel mod nogen eller noget. Derefter indfører de "terrorlovgivning" der på alle måder underminerer retssamfundet og hvor man også bruger betegnelsen "terrorister" om aktivister. Du ved, dem som man ikke kan li'.

Det minder slet ikke om hvad Hitler gjorde i 30'erne? Sidst men ikke mindst, så døde og kæmpede de soldater ikke for hverken demokrati, ytringsfrihed eller menneskerettigheder. De døde og kæmpede for ussel mammon i form af olie. Der er en HEL DEL politikere der burde foran en menneskerettighedsdomstol og sendes i fængsel for deres gerninger.

Dernæst så mener Venstre det. Det er ikke første gang den slags udtalelser kommer fra dem af. Det var en joke? Gu' var det ej. Det var og er noget forbandet svineri. Nu vil jeg tage mit politiske standpunkt og rykke det ud i det revolutionære.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 16:06   #5
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Heldigvis er Bünyamin Simsek en meget humoristisk person og er kendt for bla at føre valgkamp med humor og glimt i øjet, så de udtalelser på FB kan slet slet ikke få mig op på tæerne da han ikke mener noget med det. Selv grinede jeg da jeg læste det, specielt set i lyset af, at hans kone blev valgt ind i folketinget og ikke ham.....

Så endelig ikke gå rundt og tro at det er Venstres holdning og/eller hans personlige holdning.
EB har som sædvanligt bare kogt suppe på en udmagret and.

Os der kender Bünyamin VED at han er en spasmager med et godt hjerte - også for kriminelle og kontanthjælpsmodtagere.
Like a lot . Slap nu lidt af allesammen, ik?
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 20:58   #6
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
Like a lot . Slap nu lidt af allesammen, ik?
Slappe af? SLAPPE AF? Nej, det skal fandme blive løgn.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 21:18   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ai, men man skal også passe lidt på med at se alt det sorte hele tiden, og igen. Der skal da også være plads til at man kan fyrer en joke af - manden er jo for dælen da udlænding - og underforstået mener nogen jo at udlændinge slet ikke skulle have valgret selvom de er blevet danske statsborgere.....
Det er med det for øje, at hans udtalelse var morsom for os der har fulgt ham, for han har jo mødt dem der ikke mente han skulle have en plads i folketinget pga hvem han er. Derfor jokede han med kontanthjælpsmodtagere og kriminelle, og den var vi MANGE der fangede og grinte lidt af.........

EB har bare pisket en stemning op som sædvanligt. Så jo, engang i mellem skal man bare slappe af og tage tingene med et gran salt - specielt når der ikke er noget at komme efter og det bare er internt pjatteri
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 15:28   #8
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ai, men man skal også passe lidt på med at se alt det sorte hele tiden, og igen. Der skal da også være plads til at man kan fyrer en joke af
Nu er det jo ikke umiddelbart kriminelt at være dum / opføre sig dumt ... men Lars von Trier slap ikke specielt heldig afsted med det ved Cannes 2011.

Hvorfor en Venstremand der kandiderede til et sæde i Folketinget, skulle slippe bedre fra det er jo et åbent spørgsmål.


Citat:
- manden er jo for dælen da udlænding
Udlændinge ?

Du mener indvandre med dansk indfødsret (og dermed stemme og valgbarhedsret) ?


Citat:
- og underforstået mener nogen jo at udlændinge slet ikke skulle have valgret selvom de er blevet danske statsborgere.....
Det afgørende er, at man er tildelt dansk indfødsret - som der er formelle regler for tilkendelsen af (enten pr. automatik eller ansøgning).


Nåh, joke eller ej, så har vi før hørt den anti-demokratiske "sang" fra visse elementer fra blå blok og derfor var ytringen måske ikke helt heldig.

Og som Experimental antyder, så synes der samlet set hos blå blok at ulme en bestemt udemokratisk tendens under overfladen ...
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 16:02   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tis og papir, den dag der bliver gjort alvor af det - så kan vi diskuterer det på sagligt niveau. Den slags ytringer kommer hele tiden, både fra den ene og fra den anden, og hvis vi skulle tage ALLE dumsmarte bemærkninger alvorligt, så kunne vi jo ikke bestille andet......
Det ligger jo SÅ langt fra realiteterne at det KUN er til at grine af - for der er vel ingen der tror i et demokratisk samfund som det danske, at man en dag vil udelukke ovennævnte grupper?
I så fald er det ikke noget jeg gider hidse en stemning op omkring.

Og som jeg tydeligt skrev - og jeg citerer lige mig selv og understreger pointen og ironien som åbenbart er glippet totalt '' - manden er jo for dælen da udlænding - og underforstået mener nogen jo at udlændinge slet ikke skulle have valgret SELVOM DE ER BLEVET DANSKE STATSBORGERE
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 16:57   #10
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Nåh, joke eller ej, så har vi før hørt den anti-demokratiske "sang" fra visse elementer fra blå blok og derfor var ytringen måske ikke helt heldig.

Og som Experimental antyder, så synes der samlet set hos blå blok at ulme en bestemt udemokratisk tendens under overfladen ...
Det er ikke en udemokratisk tendens, det er netop kernen i demokratiet. Herr Hitler blev jo også valgt demokratisk, og fik indført nogle 'særlove' på demokratisk manér. Der er nok en grund til at jeg er imod demokratiet i al dets marginalmandats pøbelvælde; det tillader den slags at rejse sig og ske - igen. Men det er jo åbenbart hvad folket vil. Denne gang er det ikke jøder, det er muslimer, med en underliggende tendens til også at udrydde de 'svage elementer'. Hvis man ikke kan se dét.. i dagens danmark, og drage den sammenligning, så ved jeg ikke længere.. så er man omtrent ligeså blind som dem der ikke kunne se finanskrisen komme.

Helene:
Så læs kommentarerne til artiklen. Der lodder man lige stemningen... så ved du præcist hvor du har VK og deres førerhund O. Du kan undskylde alt du vil for manden, men hans parti er faktisk sådan bagved facaden og det er han også. Der er intet humoristisk i det uden alvor også.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hov! Özlem siger hun IKKE vil stemme for!!! Ninja Politik og Samfund 22 23-10-2012 13:53
Grunden til, IKKE at stemme radikalt! Razmo Politik og Samfund 3 03-09-2009 23:45
Grund til ikke at stemme K Razmo Politik og Samfund 6 31-08-2009 21:20
V-minister: K er ikke den sociale stemme lena Politik og Samfund 4 26-09-2008 10:34
Kontanthjælpsmodtagere får ikke hjælp til job Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 18-07-2008 13:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension