K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2011, 15:49   #21
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Roooolig nu, allesammen. Det er helt almindeligt at have som skånehensyn, at man skal have mulighed for at lægge kroppen ned. Jeg har selv været i arbejdsprøvning på den måde, og det handler om at forberede både det sted hvor man skal arbejdsprøves, og sig selv på, at sådan er det.

Jeg synes, at du, Bobbi, skal forlange, at du kan lægge dig et sted, hvor du kan være uforstyrret. Ellers vil hvilet heller ikke give dig noget, fordi du ikke slapper godt nok af. Jeg fik et mødekontor til rådighed, som jeg så bookede i forvejen - aftalen var, at jeg skulle lægge mig 15-20 min hver 1-1½ time. Jeg havde noget musik med, som jeg lyttede til, når jeg lå der.

Så er der lige det der med, at du ikke må gå hjem, hvis du har meget ondt. Det synes jeg lige, du skal vende med din læge....
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 18:28   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
På en måde stærkt bekymrende at vi nu er nået dertil, at man synes det er okay at man får stillet en seng til rådighed under arbejdsprøvningen. At det ligesom er blevet normalt og en helt naturlig del af en udredning.....

Er vi ved at blive hjernevasket???

Synes GODT NOK rummeligheden overfor et sygt system er stor efterhånden.

Havde det været mig havde jeg lagt mig i en seng foran Christiansborg sammen med ligesindede og demonstreret en arbejdsprøvning for hele Danmark.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 18:34   #23
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Jeg synes du overdriver, Helene. Der er tale om, at man har brug for en pause fra arbejdet og denne pause skal gerne være liggende. Og ved du hvad, jeg gjorde det gerne! Desværre viste det sig ikke at være nok til at jeg kunne klare at arbejde, men hvis det var muligt at fastholde et job med nogle liggende pauser i løbet af arbejdstiden, så ville jeg have det fint med det.

Der er jo ikke tale om en "seng" med dyner, nattøj og læselampe, vel... Få nu lidt proportioner på og slap lidt af.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 19:56   #24
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Jeg har også prøvet at få stille et stille-rum med dertil hørende hvilestol/skammel til rådighed.

Det er da fint nok,,,, at man har muligheden. MEN MEN MEN jeg fik IKKE spor ud af det - næsten tværtimod og så synes jeg som en del andre også at det var enormt grænseoverskridende - følte rigtig at jeg udstillede mig selv - øv hvor var det bare ikke rart.

Og hvorfor?
Fordi jeg var blandt: ikke syge, ikke skadede men helt almindelige lønmodtagere!
Og fordi jeg ikke bare kunne "være ligeglad" med andres tanker, fordi det er ganske unormalt (for mig i hvert fald) at lægge mig og hvile på arbejdet...

Måske SB skulle have mulighed for samme tilbud, hvis de en dag har lidt hovedpine, menes-smerter eller lign.? Så kan de prøve på egen krop hvordan det føles at blive udstillet på den måde.
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 20:31   #25
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Det er da så absolut IKKE i orden.

Jeg er også blandt alm. lønmodtagere, og ville også hellere være et sted hvor vi alle var i samme båd.
Men heldigvis er det nogle fantastiske mennersker på denne arbejdsplads, vi fik nogle gode snakke omkring det. Jeg gjorde dog først brug af det i min 4. uge, da jeg var oppe på 25 t/u, det føles så grænseoverskridende og nedværdigende at jeg ikke kunne få mig til det før.

Troede heller ikke jeg ville kunne finde ro, tværtimod...men jeg nærmest sejlede ned på det værelse der er til rådighed (med en god seng), smed mig og gik ud som et lys...og det gør jeg næsten hver dag.

Smerterne og trætheden er stadig overvældende, det er ikke sådan at dagen er reddet, men jeg ville ikke kunne klare 5 timer om dagen uden...og det SKAL jeg for at kunne afklares, siger sb og jb.

kan så fortælle at min effektive arbejdstid stadig ikke er mere end 2 timer om dagen, heller ikke efter jeg er kommet op på de 5 timer om dagen.

Min forrige arbejdsprøvning viste også 10 t/u, lægekonsulenten havde oveni købet skrevet at der ikke skulle forventes at jeg kom højere op, uanset hvilket job jeg kom i. Det er stationært og alle tiltag er prøvet.

Den udtalelse er fra de sidste dage i maj, men ikke desto mindre skal der da lige prøves til igen.

Jeg fatter ingenting, men det behøver jeg heller ikke siges der.

Iøvrigt et fantastisk sted jeg er, men 2 timer havde været rigeligt.

Håber min smøre er til at forstå, det er ved at være min sengetid kan jeg mærke.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 22:31   #26
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
I Herlev på Espelunden er det muligt at ligge.
De har et lokale i kælderen med massagestol og 2 "senge" med mulighed for hvile.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 22:42   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
Jeg synes du overdriver, Helene. Der er tale om, at man har brug for en pause fra arbejdet og denne pause skal gerne være liggende. Og ved du hvad, jeg gjorde det gerne! Desværre viste det sig ikke at være nok til at jeg kunne klare at arbejde, men hvis det var muligt at fastholde et job med nogle liggende pauser i løbet af arbejdstiden, så ville jeg have det fint med det.

Der er jo ikke tale om en "seng" med dyner, nattøj og læselampe, vel... Få nu lidt proportioner på og slap lidt af.
Overdrivelse fremmer som bekendt forståelsen. Og nej, jeg kommer aldrig til at tage det roligt på områder der tilsyneladende generer nogle mennesker. De mennesker der synes det er i orden at man kan lægge sig under arbejdsprøvningen, skal da bare lægge sig.
Men når nogen ikke bryder sig om det og føler det nedværdigende, pinligt og latterligt, så synes JEG der er et reelt problem.....

Og glem ikke at det er et nyt fænomen der er opstået i jagten på de syge. I 80'erne og 90'erne kan jeg love dig for vi ikke fik stillet senge til rådighed. Der gik vi sgu hjem når ryggen begyndte at bide og benene knækkede sammen under én, af anstrengelse - det var den gang vi var mennesker der blev hørt, mennesker der lyttede til hinanden, og hvor man meget meget nemt kunne forklare at man havde brug for at gå hjem, eller hvor stedet man var i arbejdsprøvning selv kunne se, at nu skulle borgeren altså hjem og pleje sine smerter.

At få rullet en seng ind er da dybt usmageligt, uanset om der er dyne eller sengelampe - det afspejler ikke nogen arbejdspladser jeg kender, og jeg GAD godt vide hvor mange steder man får et job hvis det kræver man flere gange om dagen har brug for at ligge ned, når der står 5000 andre friske og rørige der kan arbejde igennem om så de gik på hænder.....

Dem der synes det er godt med sengen, flyder jo bare med strømmen. Men der ER altså mennesker der går lidt i stykker på det, og det er dem jeg tænker på, altid.
Ikke alle kan lide at trække sig tilbage, ikke alle har mod til at sige''nu har jeg brug for at lægge mig lidt'' og de færreste kan slappe godt nok af til, at de reelt får noget ud af at lægge sig og ligger i stedet bare og føler sig dumme...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 03:11   #28
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Helt enig, Helenekr

Citat:
På en måde stærkt bekymrende at vi nu er nået dertil, at man synes det er okay at man får stillet en seng til rådighed under arbejdsprøvningen. At det ligesom er blevet normalt og en helt naturlig del af en udredning.....

Er vi ved at blive hjernevasket???

Synes GODT NOK rummeligheden overfor et sygt system er stor efterhånden.

Havde det været mig havde jeg lagt mig i en seng foran Christiansborg sammen med ligesindede og demonstreret en arbejdsprøvning for hele Danmark.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 06:23   #29
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Overdrivelse fremmer som bekendt forståelsen. Og nej, jeg kommer aldrig til at tage det roligt på områder der tilsyneladende generer nogle mennesker. De mennesker der synes det er i orden at man kan lægge sig under arbejdsprøvningen, skal da bare lægge sig.
Men når nogen ikke bryder sig om det og føler det nedværdigende, pinligt og latterligt, så synes JEG der er et reelt problem..... bare og føler sig dumme...
Her mangler jeg en "synes godt om" mulighed
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 06:32   #30
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg ville også, have det svært med, at skulle end og lægge mig, hvis jeg var den eneste der skulle have de vilkår.

men vil lige fortælle, at der, hvor jeg sidst arbejde, havde de 5 fleksjobber og der var der 2 der skulle ned og ligge samt en af eleverne( det var en skole) så betød det jo ikke noget.

Men som den eneste ville jeg heller ikke kunne slappe af.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaring søges! Tullepigen90 Midlertidig Førtidspension 8 18-02-2014 22:29
Erfaring med Ombudsmanden søges. Sannepil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 01-08-2012 12:18
Hvordan søger jeg om liggende transport til arbejdsprøvning? gøje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 28-11-2011 00:31
Erfaring søges !! doggerbanke66 Alt det andet 16 12-01-2011 11:11
erfaring søges Hannepanne Spørgsmål ang fleksjob 6 14-03-2009 12:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension