K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2011, 10:15   #1
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
æv, hvorfor er jeg sådan en fiasko

havde fået lov at ta zoneterapiuddannelsen på kontanthjælp. en uddannelse kommunen betaler 70.000 for. troede oprigtigt at jeg kunne klare det.Og at det skulle redde mig til at komme op på noget flex efterfølgende. udd er kun på 5 timer om ugen da det pt var hvad jeg ku klare...

nu hvor jeg har været der 3 mdr begynder jeg at tabe håret (lægen siger det stress) føler mig presset og stresset 24/7 og faget er meget hårdere fysisk end jeg troede får så ondt i led og hænder af det. Derudover er jeg begyndt at væmmes ved at være så intim med andres tæer og begyndt at væmmes ved det... er ellers normalt ikke sart...

er rigtig ked af studiet men er også bage for hvad alternativet er og bange for at indse endnu engang at jeg i en alder af 26 igen ikke ku klare det...er 4 uddannelse...

hvad ville i gøre? føler også en skyld overfor kommunen over jeg ikke kan nu de har betalt
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2011, 11:06   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
havde fået lov at ta zoneterapiuddannelsen på kontanthjælp. en uddannelse kommunen betaler 70.000 for. troede oprigtigt at jeg kunne klare det.Og at det skulle redde mig til at komme op på noget flex efterfølgende. udd er kun på 5 timer om ugen da det pt var hvad jeg ku klare...

nu hvor jeg har været der 3 mdr begynder jeg at tabe håret (lægen siger det stress) føler mig presset og stresset 24/7 og faget er meget hårdere fysisk end jeg troede får så ondt i led og hænder af det. Derudover er jeg begyndt at væmmes ved at være så intim med andres tæer og begyndt at væmmes ved det... er ellers normalt ikke sart...

er rigtig ked af studiet men er også bage for hvad alternativet er og bange for at indse endnu engang at jeg i en alder af 26 igen ikke ku klare det...er 4 uddannelse...

hvad ville i gøre? føler også en skyld overfor kommunen over jeg ikke kan nu de har betalt
Ja,men kære da du skal ikke føle dig som en fiasko,hvis jeg var dig ville jeg sige at alle andre måske skulle have vist bedre,jeg vil tro det er hårdt fysisk for dine hænder og sikkert også i belastende stillinger.

De kommunen nu har spildt penge på uddannelsen ,helt ærligt de penge er en dråbe i havet i forhold til hvad der ellers spildes af penge-jeg syntes du heller skal se det som noget lærerigt for dig selv,nu har du afprævet det og det gik ikke ,du skal se at komme helt ud af det mens du stadig kan,for der er ingen tvrivl om at du skal stoppe inden du går helt ned med flaget,du har mærket symtommerne .

Jeg vil forslå at du sygemeldes,vilket jeg vil tro at din læge vilgå med til hvis du ikke allerrede er blevet det.og så må du tager kontakt til din sagsbehandler,og lægger korten på bordet.

Og lyft du bare hovedet,det er ikke verdetens undergang at måtte sige at helbred og sykke ikke holder til det lige nu.Du får lige sådanne en fra mig.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 24-06-2011 kl. 11:11.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 01:37   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er jo en ærlig sag, at du må konstatere at du ikke holder til det!

Held og lykke

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 04:58   #4
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
havde fået lov at ta zoneterapiuddannelsen på kontanthjælp. en uddannelse kommunen betaler 70.000 for. troede oprigtigt at jeg kunne klare det.Og at det skulle redde mig til at komme op på noget flex efterfølgende. udd er kun på 5 timer om ugen da det pt var hvad jeg ku klare...

nu hvor jeg har været der 3 mdr begynder jeg at tabe håret (lægen siger det stress) føler mig presset og stresset 24/7 og faget er meget hårdere fysisk end jeg troede får så ondt i led og hænder af det. Derudover er jeg begyndt at væmmes ved at være så intim med andres tæer og begyndt at væmmes ved det... er ellers normalt ikke sart...

er rigtig ked af studiet men er også bage for hvad alternativet er og bange for at indse endnu engang at jeg i en alder af 26 igen ikke ku klare det...er 4 uddannelse...

hvad ville i gøre? føler også en skyld overfor kommunen over jeg ikke kan nu de har betalt
Jeg syntes bestemt ikke det er en fiasko, at kunne sige fra og tage vare på dig selv. Dét er en styrke som mange mennesker ikke besidder og derfor bare forsøger så godt de nu kan at hænge i. Prisen for ikke at lytte til sin krops signaler kommer senere i form at stress og hvem har brug for det?

Kontakt derfor din Sbér og forklar vedkommende hvordan du har det og find så en holdbar løsning. Det tjener dig bedst i det lange løb :-)

mange klem
Maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 09:02   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
den samme skyld havde jeg også det sidste år på arbejdsmarkedet
når man skulle ring og melde sig syg
det var en helt lettelse da jeg blev fritstillet til sidst
arbejdsplads prøvet med alle midler og beholde mig
men fik det bare dårligere løbende og kunne hverken gør fra eller til

så kan udmærket forstå din situaion

er helt enig med c.l.e.o og Maybeline2you

pas på dig selv
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 11:21   #6
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
har skrevet dette til hende torsdag, hun har ikke svaret men er ret nervøs hvad hun svare. min psykolog sys jeg skal blive ved så føler lidt hun presser mig...

kære......

skriver til dig af fortvivlelse......

jeg troede virkelig at dette ville være noget jeg kunne klare, og har den sidste måneds tid presset mig selv til at blive ved og ikke give op men får det blot værre og værre.

har svært ved at skrive det til dig og erkende overfor mig selv at jeg måske atter er en fiasko, men ved ikke hvad jeg skal gøre. Har været til læge for hårtab der åbentbart skyldes dette stress. Jeg føler mig konstant presset og stresset. Kan ikke sove om natten og får ikke læst.

Får ondt i maven de dage jeg skal ud på skolen, både da jeg føler mig som outsideren. Derudover er selve zoneterapien meget mere fysisk hårdt at give end man kan forestille sig. Får meget ondt i mine led i hænderne og armene. Jeg spænder og kan ikke slappe af. Væmmes mere og mere ved den intime kontakt med fremmede folks fødder, og kan nu slet ikke se mig selv lave dette fremover.Jeg er efter en enkelt behandling fuldstændig smadret fysisk og psykisk. Holder en facade på studiet, og har det ekstra skidt dagene efter. Har konstant dårlig samvittighed over det jeg ikke laver nok af, og stressen forhøjer mine smerter.

I onsdags da jeg kom derud ville de andre tydeligvis helst ikke være den jeg skulle behandle, da jeg er dårligst pga. manglende øvelse, og diskuterede nærmest hvem der skulle "ta" mig...

læren spurgte i rummet hvor de andre var om jeg ikke havde nogle venner jeg kan øve mig noget mere på.... hvorefter jeg pinagtigt måtte svare NEJ har ingen venner, foran alle de andre...

derudover sagde læren noget med at hun og jeg nok var af den type der er "langsomt opfattende"... de andre sad i samme rum.....

Jeg har prøvet og presse mig selv for at leve op til det der skal til for at gennemgå et studie med så meget praktisk behandling og noget socialt men føler virkelig at det slider på mig og er dybt frustreret over min manglende udholdenhed og kunnen. er ekstremt skuffet over mig selv.. irriteret over min krop reagerer som den gør, og at jeg er så sensitiv.

har hele tiden tænkt at bare jeg klarede dette ville alt blive godt...men håbet er faldet lidt hver gang jeg er kommet på skolen og indset hvad zoneterapi egentlig var. Troede heller ikke det ville være så fysisk hårdt, er ligesom at give massage nærmest.

er rigtig ked af det her og bange for at skuffe folk..:-/

er bange for alternativet til dette og nervøs for fremtiden, og aner ikke hvad jeg skal gøre...????

mvh.....

hun er ikke på arbejdet hver dag og er bange for hvornår hun mon svare... og hvad hun svare..
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 00:49   #7
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Kære nensypigen
Jeg synes du skal tage det helt roligt !
Jeg har fået flere penge af kommunen til mine kæber end du har til en uddannelse - og lige meget hjalp det - jeg kom ikke tilbage på arbejdsmarkedet. Skulle jeg så være flov over at sidde med 8 hammerdyre titanskruer i munden og føle mig som en fiasko fordi planen mislykkedes ? Nej vel. Og det skal du heller ikke.
Du har gjort mere end nok ! Du har gjort hvad du kunne - og fundet en grænse. Stå ved den - du gjorde et forsøg !
Pø jpøj
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 09:50   #8
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Der er bestemt ikke noget at være flov over. Du prøvede og det gik ikke.

"Jeg har ikke fejlet, jeg har bare fundet endnu en måde det ikke lykkedes på"....GARFIELD.
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 14:10   #9
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Skæg for sig og snot for sig

Selverkendelse, herunder evnen til at erkende egne begrænsninger, er noget der i mange tilfælde ikke engang er alle vore folkevalgte politikere forundt at være i besiddelse af - og de får såmænd løn for at styre vores land!

Rart lige at blive mindet om, men kan ikke fjerne de følelser du sidder med, og som får lov at skabe en træls men forståelig Domino-effekt i dig.

Som de andre skriver - skil tingene ad.

Pengene Fælleskassen har brugt på uddannelsen:
- jeg nævner i flæng: Peter Brixtoftes Mallorca-ture og vin til 8000 kr. flasken, Knud Thorsens og Stein Baggers enorme skattesvig, De nyrenoverede lejligheder i Nyhavn, til latterlig lav husleje til vore politikere med fast bolig i andre byer, osv osv osv -
ikke sandt min pige? - glem de peanuts!

Uddannelsens fysiske krav, der overstiger din krops grænser:
- det ved man ikke før man har prøvet - det kan da aldrig være en/din fejl, at du er villig til at bruge din krop til grænsen af din fysiske formåen - som du så finder.

Miljøet i klassen og lærerens håndtering af situationen:
Føj!
Inkompetent, uempatisk og hammerklodset lærer, der ikke formår at skabe et læringsrum, hvor disse ubehageligheder ikke har en milimeter grobund.
Jøsses, hvor ville jeg være flov over at være hende!

Medmindre du har fået forklaret - og har accepteret - at du i uddannelsen står med ene-ansvaret for egen læring, er det skolens uomtvistelige opgave at sørge for, at du har de fornødne rammer, til at gennemgå pensum på uddannelsen.

Det er således deres ansvar, at sørge for at eleverne har nogen at øve den praktiske del af uddannelsen på - hinanden, er ligesom et ret godt bud i den forbindelse!
Men er skaden sket, og kemien blevet dårlig mellem de studerende, hvad jeg læser her - skal skolen give dig eneundervisning PRONTO, så du har fuldstændig de samme muligheder som dine medstuderende, for at tilegne dig pensum.

Først når du har haft denne mulighed og ikke består eksamen, kan du begynde at kigge på, hvor du selv eventuelt kunne have gjort det bedre.
Det er alt for tidligt at hive den kølle frem nu!

mht. de fysiske kvabbabbelser og kvalmen over at røre ved folk(s fødder), tror jeg den linker direkte til dit generelle ubehag ved hele situationen:
Hold lige ud et lille øjeblik endnu - alle vasker garanteret fødder op til undervisningen - indtil der er kigget på de andre ting.

Få din psykolog til at tale med din SB og din SB til at kontakte skolen fluks, for at høre hvad DE vil tilbyde, for at rette op på lærerens inkompetence, som har resulteret i den nuværende situation.
Det er der Lor**n ligger min pige, og ingen andre steder.

Skulle det med fødderne/det fysiske hænge ved, og blive værre, er det en snak med din psykolog der skal til - noget omkring krop og intimitet du der har fået op på lystavlen - det er s*u da flot du er i kontakt med alt muligt i dig selv - hallo - DU LEVER!

Power til dig og

Sidst redigeret af L.S.; 26-06-2011 kl. 14:18.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 20:04   #10
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
er på en måde bange for sagsbehandleren og psykologen sys jeg skal fortsætte.... for har ikke lyst til at lave dette i et fleksjob det blir alt for hårdt...

men også bange for alternativet
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor reagerer jeg sådan Frk. Horsens Alt det andet 10 02-02-2011 21:30
Fiasko for ændring af førtidspension Agnes XXX Politik og Samfund 3 07-10-2010 11:22
Fiasko for ændring af førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 07-10-2010 11:10
Kamp mod fattigdom: 10 års forrygende fiasko zuza Politik og Samfund 4 13-06-2008 14:09
Høringskonference: Førtidspensionsreformen: succes eller fiasko? zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 14-08-2007 16:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension