K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2015, 14:12   #11
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Selvfølgelig er det ens ret at være med til at bestemme hvilke papirer der sendes til teamet, skema m.v skal efter loven tage udgangspunkt i personen selv, ikke i sagsbehandleren. Det skal man vide inden man skrive under på skemaet og det skal også i partshøring hos en.

Skriv aldrig under på noget du ikke er enig i og hvor de papirer du ønsker medtaget ikke er vedhæftet.

At tage det med til mødet er dumt, for de kan ikke nå at læse det og forholde sig ordentlig til det.

Nægter sagsbehandler at vedhæfte noget, så bed om en skriftlig begrundelse over hvorfor det ikke må være med og klag til jobcenterchefen.

Men ofte når det slet ikke dertil, når sagsbehandlere skal begrunde det de siger på skrift, forsvinder problemet ofte op i den blå luft og de papirer man ønsker vedhæftet kommer med

Jeg prøvede selv at skema og listen over vedhæftede papirer blev sendt frem og tilbage et par gange indtil det var lavet ordentlig, først der skrev jeg under
Dejligt hvis det virkelig er ens ret at bestemme hvilke dokumenter der medsendes. Det vidste jeg ikke det er.

Da jeg skulle i rehab teamet skulle jeg ikke underskrive andet end samtykke til udveksling af oplysninger forvaltningerne imellem.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2015, 12:07   #12
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile seniorførtidspension, skema og LÆ 265

Kære Gisne.
Tusind tak for dit svar. Sagsbehandler har ikke oplyst mig overhovedet kun sagt skema. Nu har jeg læst det, og nu er jeg lidt mere rolig.
"2 spørgsmål:
1, Forberedelsesskemaet, som skal sendes til rehabiliteringsteamet giver mening, men det giver ikke mening, at LÆ 265 skal sendes sammen med skemaet til egen læge. Det har SB sagt? Det kan jeg ikke læse mig frem til på de link du har sendt.
Hvis Jeg har ret i det burde SB. kunne sende LÆ 265 til lægen hurtigt.
Jeg har fået oplyst at skemaet skal udfyldes først, da det skal medsendes til lægen, hvilket betyder, at jeg skal vente på at SB. har tid. Er det sandt?

2, LÆ 265 er en attest, hvor jobafklaring skal beskrives, og ikke en attest til Pension eller fleksjob.
LÆ 261 eller 262. Nu har jeg glemt hvilken af de 2,men der er her en direkte henvisning til Pension.
Da jeg har ansøgt om pension forstår jeg ikke at der i lovteksten til §17,stk 3 står at LÆ 265 skal indhentes.
Håber mine spørgsmål kan forstås!
Er taknemmelig over, at du har hjulpet mig.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2015, 12:26   #13
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
1.) at skema skal sendes til lægen har jeg aldrig hørt om eller selv oplevet. Men jeg måtte heller ikke bestille lægetid før skemaet var udfyldt. Det var fordi det var det allersidste der skulle ske fordi læ265 hurtig bliver for gammel og den først skulle laves når alt andet var parat.

2.) forstår ikke helt dit spørgsmål?
Læ265 er ikke en attest om jobafklaring, men en lægeattest til rahabiliteringsteamen og omhandler mest helbredsforhold

(http://star.dk/~/media/STAR/Files/In...265%20pdf.ashx)

Læ261 er jobcenterets anmodning til din læge om at lave læ265
Læ262 er jobcenterets besked til dig omat du skal ahve lavet læ265 hos din læge

Læs mere her: http://www.kl.dk/ImageVaultFiles/id_...ester_vedr.PDF

Jeg kan ikke se hvor i loven du ser at læ265 skal indhentes: http://www.foxylex.dk/pensionsloven/
Jeg kan ikke få øje på det, men der står heller ikke at de ikke må det.

Jeg fik pension efter paragraf 18, så kender ikke helt sagsgangen omkring paragraf 17
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2015, 12:31   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan fx her se noget om blanketflowet

https://www.sundhed.dk/content/cms/5...2014-02-06.pdf
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2015, 14:44   #15
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Tak for dit svar.
Fik tilsendt skrivelse om reglerne for seniorførtidspension af ældresagen.
www.retsinformation.dk
SKR nr. 9806 af 18-12-2013
lov nr. 1386 af 28 dec 2011
Seniorførtidspension træder i kraft 1. jan. 2014.
Jeg ved ikke hvordan man gør websiden til link.
Men i den 4 sider lange tekst står der, at kommunen skal indhente lægeattest,jf § 4 i bkg.nr 1418. Det er så vidt jeg forstår LÆ 265.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2015, 15:23   #16
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Vedr. klinisk funktion og lægekonsulenter.
Leg forstår at lægekonsulent funktionen er ophørt og overgået til Klinisk F.
I min sagsakter fremstår Jens Bang, psykiater og Anders Othar. Jen Bang var så uforskammet i sin vurdering, hvor det tydeligt fremgik at han ikke havde set dokumenter fra hverken egen psykiater, psykolog, eller praktiserende læge. Jeg ved at han i lukkede forum mad andre læger har udtalt at psykisk syge simulerer.
Heldigvis tog jobcentret ham dengang ikke alvorligt, men nu er det jo halt andre personer, og jeg vil derfor høre om hvordan man finder ud af om han er ansat i klinisk funktion. Jeg har googlet på både Kommune, region og sundhedsstyrelsen, men jeg kan ikke se hvem de har ansat. Sikke et fort knox man er havnet i.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2015, 18:06   #17
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Jeg har meget svært ved at tyde lovteksten om seniorførtidspension. Der står at sagsbehandlingstiden højst må være 6 mdr. fra ansøgningstidspunktet. Er blevet oplyst om, at det er fra den dato jeg søger, men flere steder kan jeg læse, at det er fra den dato rehabiliteringsteamet sender indstillingen til socialudvalget i kommunen. Indstilling og ansøgning er jo ikke det samme? Desuden har jeg læst, at det kun er borgeren selv, der kan søge, og ikke som med alm. førtidspension kan være kommunen. Er der nogen herinde som kan greje den ordtvist? Eftersom jeg ikke ved hvornår sagen skal for i teamet, måske til sep. og det først herefter de 6 mdr. regnes er det en lang uvis skæbne. Jeg har ansøgt skriftligt og med kvittering i juni. Har været til læge og skema er udfyldt. Som jeg har det nu tænker jeg at det er mere humant, at putte mig i en skraldespand og sætte gas til!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2015, 12:47   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja det er kun borgeren, der kan søge seniorførtidspension.
Seniorførtidspension findes kun i pensionslovens §17 nemlig 17.3 og ikke i §18.

Sagsbehandlingstid max 6 mdr efter modtagelsen af ansøgningen

http://sm.dk/arbejdsomrader/Ydelser/...fortidspension

Sidst redigeret af stampe; 27-07-2015 kl. 12:59.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2015, 13:13   #19
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Hej stampe.
Ja, der står 6 mdr. efter ansøgningen, men er det efter jeg personligt har afleveret eller er det efter indstilling fra Reh. teamet? Jeg har jo læst mig til en afgørelsestid på 3 mdr. ved andre typer FP, men dette efter indstilling fra teamet.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2015, 13:18   #20
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja 6 måneder alt i alt.

Kommunen skal træffe afgørelse senest 6 måneder efter tidspunktet for kommunens modtagelse af ansøgning om førtidspension efter reglerne om seniorførtidspension.

Få en kvittering på afleveringen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension