K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2018, 16:13   #11
nala k
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2017
Indlæg: 7
Styrke: 0
nala k er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Du er jo heller ikke uden indkomst.
Ercykel ikke en mulighed?

Mvh. Susanne
Hvad snakker du om ? fik hjælp af pip ;-) Nej jeg er ikke uden indkomst men hvad har det med mit spørgsmål at gøre ? Hvis jeg kunne cykle 2 x10 km var jeg ikke sygemeldt men tak for bidrag her

Sidst redigeret af nala k; 09-01-2018 kl. 17:01.
nala k er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2018, 16:38   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Du er jo heller ikke uden indkomst.
Ercykel ikke en mulighed?

Mvh. Susanne
Tænker blot at hun mener at hvis du gerne vil spare penge, kan du spare på udgifterne ved at cykle.

Men du skal passe på, at de ikke vurderer at du brænder for meget energi/arbejdsevne af på transporten.
En arbejdsprøvning er ikke som sådan tvungen. Men vil man gerne have en ydelse, skal man følge deres planer.

Det er en stor fordel for dig at blive udredt mens du er på sygedagpenge, så jeg tænker at du skal finde pengene til det, og så gennemføre den arbejdsprøvning, istedet for at melde fra.

Alternativet er blot at når dine sygedagpenge udløber, så kommer du på en endnu lavere ydelse eller måske slet ingen, så du bør under alle omstændigheder se på hvor du kan skrue på din økonomi, så den kan hænge sammen på sigt. Mange ryger ud af sygedagpengesatsen under forløbet.

Arbejdsprøvningen er et tilbud om afprøvning, så det kan vurderes om du blot skal ud på det ordinære arbejdsmarked, eller om der er behov for en anden ordning.

Så medmindre du tænker at du bliver rask og kan klare dig selv igen i løbet af kort tid, så er en arbejdsprøvning din nye bedste ven...
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2018, 16:47   #13
nala k
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2017
Indlæg: 7
Styrke: 0
nala k er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Tænker blot at hun mener at hvis du gerne vil spare penge, kan du spare på udgifterne ved at cykle.

Men du skal passe på, at de ikke vurderer at du brænder for meget energi/arbejdsevne af på transporten.
En arbejdsprøvning er ikke som sådan tvungen. Men vil man gerne have en ydelse, skal man følge deres planer.

Det er en stor fordel for dig at blive udredt mens du er på sygedagpenge, så jeg tænker at du skal finde pengene til det, og så gennemføre den arbejdsprøvning, istedet for at melde fra.

Alternativet er blot at når dine sygedagpenge udløber, så kommer du på en endnu lavere ydelse eller måske slet ingen, så du bør under alle omstændigheder se på hvor du kan skrue på din økonomi, så den kan hænge sammen på sigt. Mange ryger ud af sygedagpengesatsen under forløbet.

Arbejdsprøvningen er et tilbud om afprøvning, så det kan vurderes om du blot skal ud på det ordinære arbejdsmarked, eller om der er behov for en anden ordning.

Så medmindre du tænker at du bliver rask og kan klare dig selv igen i løbet af kort tid, så er en arbejdsprøvning din nye bedste ven...
Ok, tak for udredning. Har desværre ikke en el cykel. Melde fra ? kunne jeg ikke drømme om... jeg spørger bare hvilke muligheder jeg har ? tak for svar igen
nala k er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2018, 19:11   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jamen det er altid godt at spørge herinde, for man kan ikke regne med at kommunen automatisk fortæller en om alle de muligheder man har.. *S*
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension