K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2009, 01:18   #1
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Ligebehandlingsnævnet er en realitet...

Som webmaster, har været inde på, så er ligebehandlingsnævnet nu en realitet se evt. ankestyrelsens hjemmeside.

Det kunne være spændende om nogen turde sætte sig sammen og klage over den daglige forskelsbehandling i kommunerne.

Da jeg ikke har rettigheder til ankestyrelsen-foraet" er dette indlæg postet under "dit og dat".
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 17:55   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Fra den 1. januar 2009 kan Ligebehandlingsnævnet behandler

klager over forskelsbehandling inden og udenfor arbejdsmarkedet på grund af køn, race, hudfarve, religion eller tro, politisk anskuelse, seksuel orientering, alder, handicap eller national, social eller etnisk oprindelse.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=117192

det er noget fleksere kan bruge... f.eks fleksere har ikke ret til orlov eller opsige et job selv.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 19:32   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Stelle intressant ... Den kan jeg da se en mulighed i.

Nu er jeg ikke længere selv flekser på kontanthjælp men mon de ville tage en klage seriøst fra mig alligevel ? tror sgi da jeg vil give det et forsøg ...

to mennesker med de nøjagtige samme diagnose begge visiteret til fleks..

Den ene må holde ferie den anden må ikke, den ene kan rammes af kontanthjælps loft, den anden kan ikke, den ene mister sin indtægt hvis vedkommen arver en lille slat penge den anden gør ikke , den ene optræder i statistikker som arbejdløs den anden gør ikke..

Jeg skriver en klage i weekenden og håber at det er ok med dem der er på kontanthjælp, er der nogen af jer der selv skriver den, så råb lige op (send mig gerne en pb hvis det er ,det er ikke sikkert at jeg ser den her) men der er ingen grund til at to skriver den, for jeg kunne godt tænke mig at tage fat på netop de områder som Stella skriver om ...

Hmm er der ikke andre så tager jeg begge ting i et hug ...

Andre der vil være med ?
  Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 00:51   #4
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Man kunne måske....

...., selvom det er svært, komme ind på at den måde syge mennesker generelt behandles på (sygemeldte, flexere og førtidspensionister), og fritages deres handlefrihed, personlige valg (stavnbundne) og værdighed, er en stor forskelsbehandling i forhold til resten af samfundet.



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 02:49   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hrefna Og revalidender....

En på reva-ydelse har IKKE ret til ferie, overhovedet (de er ringere stillet på det punkt, end kontanthjælpsmodtagerne) De må IKKE bare tage et aftenskole kursus, kommunen skal spørges om lov, og det SKAL have relevans i forhold til det man nu laver på ens reva-ydelse, man må faktisk heller ikke være frivillig uden tilladelse... dvs man har ikke ret til at disponere frit over ens fritid.
Tag en der er på barsel, kom jeg kan få merrit timer fra den udd jeg er ved at tage på revalidering, hvis jeg tager 2 - 3 fag på aftenskole, de 46 eller 53 uger jeg har ret til barsel, næ næ siger kommunen, det mås du ikke, for du er på barsel, så det er ikke relevant... og hvem orker at klage??
Gør man det alligevel uden at spørge (for naturligvis bliver man ikke oplyst om at man ikke bare må, men skal spørger moder kommune om lov... jeg opdagede det ved at jeg snakkede om at jeg overvejede at deltage i et enkelt fag på aftens basis, fyyy sagde sagsbehandler, den troede jeg ikke på, men den er ski god nok) risikere man at skal tilbagebetale reva-pengene.

Ikke at jeg har hørt om at det har været et problem, som sådan, jeg er frivillig og tager udd´er der i gennem som absolut ikke har relevans til min sag, det ved de udmærket godt, men der er aldrig blevet sagt fy fy skamme, og da jeg var under udd, fulgte jeg bare de ferier der lå på hhv skolen og praktikklasserne, det var ikke noget problem.

Prøv evt at søge inde på SR-bistand, der er vist et indlæg eller 2 omkring det med at man ikke har ret til ferie, når man modtager revaliderings ydelse.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 11:58   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
God ide begge ting , jeg tjekker lige noget mere ud omkring revalidering kender nemelig ikke så meget til det område, men da de fleste der bliver revalideret jo er syge og handicappet ja så kan det jo sagtens gå med ind under forskelsbehandling af handicappet...

Jeg sad og tænkte på , at det skal jo være på sammenlignelige grunde , feks så må jeg som flekser på ledighedydelse ikke have for mange frivillige timers arbejde men må indrømme at jeg ikke har taget det med , for det må Samlignes med det at være på dagpenge og er der grænser for hvor mange timers frivilligt arbejde de må tage...?

Og hvad med ferie for andre under uddannelse feks SU kan de tage ferie og få deres ydelse alligevel ?

For man får jo sin revalidering i skole ferierne ikke ?

Nå det skal jeg vist lige læse lidt op på så jeg ved hvad jeg skriver op

Hrefna den med stavns bundet den skal helt sikkert med, vi har jo haft det oppe her på siden før og CHF sagde at det ville der blive gjort noget ved, og ja det skal jeg love for han bad kommunener om at se med milde øjne på en opsigelse ved flytning til den anden ende af landet , så intet nyt der ....

det samme gælder ved ganske almindelig flytning hvis vi som flekser der er ledige flytter til anden kommune kan kommunen revudere hele vores sag, jeg har ikke oplevet at de gør det og har heller aldrig erfaret om nogen der har feks mistet deres fleks på den konto men truslen og usikkerhedsmomentet er såmænd også så rigeligt til at ødelægge en hver søvn ..

Sidst redigeret af Hejdien; 16-01-2009 kl. 12:00.
  Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 12:02   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation

http://www.social.dk/ministeriets_om...a-2e981d0f3a79

læs om konventionen...læs om beskæftigelse...fleksjobbere har IKKE rettigheder på det bevægelige arbejdsmarked, efter min mening vi kan ikke bevæge os frit.


Hvad mener I ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 15:43   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hejidien Jo reva er en konstant ydelse.

Mht ferie, som jeg skrev har jeg aldrig hørt at det er et problem, men hvis nu vi antager at man tager maler udd´en som reva, man er på skole følger ferierne der, kommer i praktik, og får besked på af mester at ferie er yt, man skal så starte op på en skoleperiode lige efter skolens sommerferie = ingen ferie.... igen jeg har aldrig hørt at det har været et problem, men om det er fordi det ikke er et problem, eller om det er fordi at de få (for det kræver jo at mestrene ved at de må nægte folk ferie) der bliver ramt af det tier, ved jeg af gode grunde ikke.

Men tager man udd´en som ikke reva, så får man jo ferie penge under ferie, og har jo ret til at holde ferie.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ligebehandlingsnævnet får deres egen hjemmeside Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 05-01-2010 21:30
Ny afgørelse fra Ligebehandlingsnævnet Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 15-10-2009 09:30
Ligebehandlingsnævnet zuza Nyt om loven 1 20-03-2009 12:52
Ligebehandlingsnævnet Stella Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 8 25-01-2009 22:21
Nu kan der klages til Ligebehandlingsnævnet Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 03-01-2009 04:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension