K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2011, 23:22   #61
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hønsehuset Se meddelelser
Hej Banjo,så vidt jeg ved beholder du hele din pension,minus atp som du betaler 96 kr. til Danmark.Resten af din pension kan du få udbetalt,da Tyrkiet ikke tager skat fra pensionister.Det gælder hvis du har pension efter 20003.Reglerne før 20003,der mister man sit pensionstillæg,håber at det var en lille hjælp.
Dobbeltbeskatningsoverenskomsten med Tyrkiet er helt speciel i og med man bliver skattefri begge lande, personligt tror jeg det har noget at gøre med at vi i 70erne og 80erne havde utroligt mange Tyrkiske gæstearbejdere.

Men i næsten alle andre tilfælde beholder Danmark beskatningsretten.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 14:47   #62
jes64
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
jes64 er ny på vejen
Hej Banjo Gå ind på hjemmesiden www.boligportal.dk Her kan du finde lejligheder,villaer,osv. til leje i alle dele af landet Også til en rimmelig husleje.....Held og lykke med det

Citat:
Oprindeligt indsendt af Banjo Se meddelelser


Hej

Jeg sidder i en 19 kvm lejlighed minus gang og wc, så i alt et 9 kvm "stort" rum med te køkken, og her har jeg siddet i 9 år. Jeg har søgt om noget støre men det ser ikke ud som om de rigtigt gider at gøre noget ved det de kære sagsbehandlere (ikke noget nyt) så mine tanker er også begyndt at glide hen på om jeg egentlig bare skulle tage mit gode tøj og skride (det så de vel også helst) for om jeg sidder her og bliver sindsyg eller jeg gør det i udlandet kommer jo ud på et ud over at jeg kunne få noget større at bo i et andet sted hvilket i mit tilfælde faktisk er det eneste som tæller da jeg er inden for 99 % af tiden.
Jeg har været inde og kigge på forskelllige sider (links her inde fra) men syntes godt nok det er uoverskueligt at finde ud af de forskellige regler angående det at flytte til udlandet..
Jeg er førtidspensionist efter 2003 (lidt underligt at der er foreskel på om det er før eller efter 03 at man er blevet førtidspensionist!!) og vil høre om der er nogle af jer herinde som har erfaring eller viden omkring det at flytte til et andet land..

Mvh Banjo.... og i øvrigt hej til alle :P
jes64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 15:10   #63
jes64
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
jes64 er ny på vejen
Klub for førtidspensionister

Hej

Jeg forstår ikke at I sider der i jeres lejligheder og kukkelure og føler jer ensomme?.Der findes et hav af tilbud både for førtidspensionister,singler,par,familier som søger andre mennesker at mødes med og til forskellige aktiviteter på helt frivillig basis

Foruden det syntes jeg også at det er en god ide med at oprette klubber og danne netværk for førtidspensionister herigennem

I kan jo lave et indlæg herinde og spørger om der er andre som er intereseret?

Udover dette findes der et hav af hjemmesider der tilbyder og søger andre voksne til til fælles aktivtiteter på helt frivilig basis.Man kan deltage og bridrage i det omfang man er i stand til.

Her er en liste over nogle af disse sider:

www.aok.dk på denne side kan man finde alle slags aktiviteter for alle slags mennesker

www.facebook.dk eller www.singelplus.dk en side for mennesker der søger alle slags mennesker til forskellige aktivtiteter De er ikke kun for mennesker der søger kæreste.Men jo det er de også til

Sidst men ikke mindst prøv også at kigge på jeres kommunes hjemmeside Der er sikkert gratis aktiviteter for førtidspensionister Ligesindet mennesker i kan mødes med og få nogle hyggelig timer sammen med

Held og lykke med det
jes64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2013, 12:17   #64
Førtidsp.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2013
Indlæg: 40
Styrke: 0
Førtidsp. er ny på vejen
Hej Nicklas.

Jeg ved godt at det er en gammel tråd som du startede herinde for en del år siden, men jeg er da sikker på at vi er en del herinde som er nysgerige

Hvad skete der med dig og dine planer, blev det til noget med båden ?
Kom du afsted til udlandet ?

Håber ikke at du syntes at jeg snager for meget i dit privat liv, hvis, så må du undskylde..

Men det lyder altså lidt spændende med den båd og drøm du havde


Jeg er selv udenlandsdansker, bosiddende i asien....

Mvh. Førtidsp.
Førtidsp. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 10:19   #65
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Hej Nicklas her er hvad jeg har kunne finde om det, hvad ang gæld så må jeg melde pas, men hvis du skylder det offentlige så har de jo altid muligheden for at gå ind og trække din pensions hvis ikke de kan lave en aftale med dig , så derfor er det nok vigtigt at sørge for at få orden i den del

nu ved jeg jo ikke hvad du har af gæld , men vidste du feks godt at når du er på førtidspension så kan du søge om at få slettet gæld der er over fem år gammelt til det offentlige.

Det samme gælder for børnepenge, når barnet er fyldt 18 år og hvis du stadig skylder penge så kan du søge om at få det slettet..


hvad ang at rejse til udlandet , er det så ikke lige voldsomt nok at købe en båd for 30.000 kr (hvor meget båd kan man få for 30.000 kr ? )

jeg kan godt høre at du ikke syntes det er opimalt det du får ud af dit liv i din lejlighed , og at der skal ske noget nu, men har du tænkt på ensomheden på en båd ? båden er minder og ensomheden bliver større ?

men uanset hvad du beslutter dig for så læg godt mærke til at der er regler for det at bosætte sig i udlandet og at man skal kontakte kommunen for yderlig information og HUSK det , det ville jo være katastrofalt hvis du fik gjort noget forkert og din invalide pension blev taget ...

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor henne, men der er steder i landet hvor man kan få noget at bo i til en rimlig penge hvis man ønsker det, og inden for en overskulig fremtid, og du kan jo nok få noget boligsikring, hvis det er størrelsen på din bolig der går dig på...

for ingen skal selvfølgelig "bare" sidde og vente på at dø

Pension under ophold i udlandet

Du kan få udbetalt pension, hvis du opholder dig midlertidigt i udlandet. Du skal dog stadig have bopæl i Danmark. Hvis du flytter permanent til udlandet, gælder særlige regler. Vi råder dig til at kontakte din sagsbehandler, inden du rejser til udlandet.

Hvis du bor i udlandet, har du mulighed for at få dansk folkepension. Det kræver dog, at du er dansk statsborger, fyldt 65 år og har boet i Danmark i mindst 30 år sammenlagt. De 30 år skal ligge i perioden mellem du er fyldt 15 år og 65 år.

Er du folke- eller førtidspensionist, kan du også tage pensionen med, hvis du ønsker at flytte til udlandet. Du skal dog være dansk statsborger, og have boet i Danmark i mindst 10 år før det fyldte 65. år. Eller mindst 10 år før tilkendt førtidspension

Hej Hejdien. Kan du evt fortælle lidt mere om at få slettet sin gæld til det offentlige som er mere end fem år gammel og man er på førtidspension.

Det vil jeg gerne vide lidt mere om nemlig. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2013, 10:05   #66
kangaroo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
kangaroo er ny på vejen
Jeg har boet i thailand i 2½ år nu. så det kan man godt.
men loven er. at du hvis du har fast bopæl i DK kan du kun udrejse ca. 6 mdr. pr år.
hvis du så vælger at flytte skal du ansøge om dette og din sag vil blive overført til udbetaling danmark. som så varetager din sag.

herudover er det også et spørgsmål hvor meget du har boet i dk. men ikke et problem for folk over 30 født i DK generelt.

det første år vil du nok få normal pension og derefter vil du så miste lidt.. for mig virker det ok hvorvidt jeg får 65 000 bath eller 55000. men op til selvet jo.
men google loven hvis du vil vide mere specifikt.

Det skal siges at visa udgifter og leve omkostninger i visse lande godt kan være dyre og at det er en fordel hvis du rejser til et *** fattigt land at kende nogen eller ihvertfald vide hvordan du klarer dig selv i rimelig grad. evt tage kontakt til nogen der bor eller har boet i landet da alle lande jo.. har snusk områder.

Din gæld til det offentlige kan du kun slette hvis de ikke har fornyet gælden samt hvis du skylder nok væk.. generelt var det svært for mig da jeg kun skyldte 200 000 (generelt skal det være mere end hvad du kan betale af over en 10 års periode.. men hæng mig ikke op på loven om det, det er ihvertfald ret meget). min onkel gjorde det for 20 år siden men der var tingene anderledes.

KH
kangaroo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2018, 12:02   #67
Fattigftp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2017
Indlæg: 8
Styrke: 0
Fattigftp er ny på vejen
Lige noget vigtigt hvis i flytter til udlandet, en ok sygeforsikring , hvor i bliver behandlet på samme måde som i DK, altså læge besøg osv. Koster altså kassen pr måned.. jeg er 44 og betaler omkring 2000 kr pr måned, Ja pr måned..
Fattigftp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2018, 12:24   #68
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Jeg har en 20 kvm studiebolig og venter på noget lidt større. Bare en 30-40 kvm.
Det vil stadig føles småt, men jeg vil rejse ud og se verden når vinteren begynder herhjemme og så komme hjem til foråret. Jeg tror ikke man kan føle sig ensom når man rejser, medmindre man har socialangst selvfølgelig. Det har jeg lidt af, men jeg tror det er mest fordi jeg føler mig helt udenfor samfundet herhjemme. Når jeg rejser er jeg bare en opdagelsesrejsende og kan gøre hvad jeg har lyst til, og mennesker virker pludselig interessante og spændende, fordi de ikke er danske

På den måde er ensomheden og de 30-40 kvm 6-7 mdr om året herhjemme til at holde ud, fordi man kommer hjem med fornyet energi og kan se frem til og planlægge den næste rejse til vinteren.
Og man har ikke alt besværet ved at skulle flytte til udlandet.
Bare hvis du du lige manglede inspiration til en alternativ løsning.
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2018, 06:25   #69
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 17
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Dobbeltbeskatningsoverenskomsten med Tyrkiet er helt speciel i og med man bliver skattefri begge lande, personligt tror jeg det har noget at gøre med at vi i 70erne og 80erne havde utroligt mange Tyrkiske gæstearbejdere.

Men i næsten alle andre tilfælde beholder Danmark beskatningsretten.



Ragdoll
og lige en detalje for du andet evt udbetaling fra pensions selskab eller lignede så er det halv tyrkisk skat af hele beløbet .
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension i udlandet... forvirring. octagon Nyttigt at vide for Førtidspensionister 32 01-09-2011 04:48
Førtidspension - ophold i udlandet? forvired Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 15-03-2010 23:15
Ophold i udlandet med førtidspension basse1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 28-01-2010 11:29
Førtidspension i udlandet zuza Nyt om loven 6 15-12-2009 17:38
Førtidspension i udlandet.... BSFoto Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 23-04-2009 14:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension