K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2012, 14:22   #51
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Ja så blev jeg lige ringet op af praktikstedet, han havde lagt en besked på min telefonsvarer om jeg skulle ringe fordi han var bekymret..

Men men men da jeg ringer til ham siger at han ikke kan forstå han ikke hører fra mig og de har "brug" for mig og håber jeg kommer tilbage snart.
Jeg fortæller ham jeg talte med ham i sidste uge, hvorpå han svarer det må han ha glemt, han har dårlig hukommelse
Han kan så åbenbart huske nogle af de ting jeg fortalte ham med hospitalet i tlf, så jeg svarer " du har da ikke glemt alt"..

Selvom jeg ligger med en lila arm proppet med morfin, for jeg dårlig samvittighed og føler jeg burde tage der ned

Et lille udbrud fra mig
Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 15:44   #52
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Ja så blev jeg lige ringet op af praktikstedet, han havde lagt en besked på min telefonsvarer om jeg skulle ringe fordi han var bekymret..

Men men men da jeg ringer til ham siger at han ikke kan forstå han ikke hører fra mig og de har "brug" for mig og håber jeg kommer tilbage snart.
Jeg fortæller ham jeg talte med ham i sidste uge, hvorpå han svarer det må han ha glemt, han har dårlig hukommelse
Han kan så åbenbart huske nogle af de ting jeg fortalte ham med hospitalet i tlf, så jeg svarer " du har da ikke glemt alt"..

Selvom jeg ligger med en lila arm proppet med morfin, for jeg dårlig samvittighed og føler jeg burde tage der ned

Et lille udbrud fra mig
Yanmik
Aaah glem ham der... Du skal IKKE have dårlig samvittighed! Nu skal du passe lidt bedre på dig selv....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 16:48   #53
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Ja så blev jeg lige ringet op af praktikstedet, han havde lagt en besked på min telefonsvarer om jeg skulle ringe fordi han var bekymret..

Men men men da jeg ringer til ham siger at han ikke kan forstå han ikke hører fra mig og de har "brug" for mig og håber jeg kommer tilbage snart.
Jeg fortæller ham jeg talte med ham i sidste uge, hvorpå han svarer det må han ha glemt, han har dårlig hukommelse
Han kan så åbenbart huske nogle af de ting jeg fortalte ham med hospitalet i tlf, så jeg svarer " du har da ikke glemt alt"..

Selvom jeg ligger med en lila arm proppet med morfin, for jeg dårlig samvittighed og føler jeg burde tage der ned

Et lille udbrud fra mig
Yanmik
Du skal slet ikke tage derned for han mangler blot en at udnytte, så længe skånehensynene ikke bliver overholdt så bliv hjemme og pas på dig selv.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 17:01   #54
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Bare rolig, tror det var et øjebliks svaghed og mit gamle jeg der ikke siger fra

Er der nogen herinde der ved om det er rigtigt at man skal ringe til call center når man er syg og er på reva??
Jeg har googlet lidt, men kan intet finde og når man ringer dertil om morgenen er der kun 2 muligheder "tryk 1 ved dagpenge og tryk 2 ved kontanthjælp.
Så jeg venter troligt hver gang på at blive viderstillet.
Skulle ikke ringe til call center på sygdagpenge.
Brugte 1 1/2 time på at komme igennem mandag så hvis det er nok at ringe til praktik og jobkonsulent, så ville det være meget nemmere..
Den dame jeg fik fat på til sidst sagde også at min jobkonsulent og jeg snart skulle få fat på nyrops gade (reva afdelingen)

Yanmik

Har lige sddet og læst lidt på nogle af tusindvis af papirer jeg har fra kommunen

Her er lidt fra lægekonsulenten :

Der foreligger neuromedicinsk speciallægeerklæring marst 10.
Sammenfattende beskrives en kronisk smerteproblematik uden sikker diagnose, men med symptomer i form af smerter og overfølsomhed overfor berøring, samt hævelser ved temperaturforandringer foruden kraftløshed og nedsat funktion af hånden. Ligeledes er der smerter i armen og venstre skulder.
Det vurderes, at tilstanden er forenelig med afprøvning under hensyntagende forhold (muligsvis revalidering) -dvs i jobfunktioner, som ikke forudsætter fuldgod brug af venstre hånd og arm samt med mulighed for hvilepauser, og hvor kl kan undgå løft

Skøn:
En stationær tilstand, hvor kl bør jobplaceres hensyntagende efter overtående retningslinjer

Øhhhh, har jo fået det værre siden 2010, har fået diagnosen CRPS type 2 efterfølgende, det ved kommunen godt, de fik i feb 2011 af vide af hospitalet at ikke mere kunne stille op med mig

Sagsbehandler i sygedagpenge ( hvor jeg jo ikke er mere) mente min sag var helt klar til flex, og den var sjusket, som før beskrevet.

Nu tænker jeg.. Kan jeg søge om flex eller er det tåbeligt??

Sidder og tænker om jeg var dum i at sige ja til reva??

Undskyld mit lange udbrud igen.
Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 18:44   #55
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Har lige sddet og læst lidt på nogle af tusindvis af papirer jeg har fra kommunen

Her er lidt fra lægekonsulenten :

Der foreligger neuromedicinsk speciallægeerklæring marst 10.
Sammenfattende beskrives en kronisk smerteproblematik uden sikker diagnose, men med symptomer i form af smerter og overfølsomhed overfor berøring, samt hævelser ved temperaturforandringer foruden kraftløshed og nedsat funktion af hånden. Ligeledes er der smerter i armen og venstre skulder.
Det vurderes, at tilstanden er forenelig med afprøvning under hensyntagende forhold (muligsvis revalidering) -dvs i jobfunktioner, som ikke forudsætter fuldgod brug af venstre hånd og arm samt med mulighed for hvilepauser, og hvor kl kan undgå løft

Skøn:
En stationær tilstand, hvor kl bør jobplaceres hensyntagende efter overtående retningslinjer

Øhhhh, har jo fået det værre siden 2010, har fået diagnosen CRPS type 2 efterfølgende, det ved kommunen godt, de fik i feb 2011 af vide af hospitalet at ikke mere kunne stille op med mig

Sagsbehandler i sygedagpenge ( hvor jeg jo ikke er mere) mente min sag var helt klar til flex, og den var sjusket, som før beskrevet.

Nu tænker jeg.. Kan jeg søge om flex eller er det tåbeligt??

Sidder og tænker om jeg var dum i at sige ja til reva??

Undskyld mit lange udbrud igen.
Yanmik
Jeg syntes helt klart, at du lyder som en der burde udredes med henblik på flex, bla pga dine smerter, i hænder, arme og skulder, men også pga dine skånehensyn. kunne forestille mig at dine skånehensyn minder meget om mine. ( ingen tunge løft, ingen læft over skulderhøjde, og ingen skub eller træk med armene ). Syntes absolut at du er flex berettiget.

Men så må de afprøve dig i en anden arbejdsprøvning, hvor de tager dine skånehensyn alvorligt, for det gør de jo slet ikke hvor du er nu.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 19:02   #56
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Spørg lidt blondine agtigt
Skal jeg søge det eller er det kommunen der gør det???
Og ja vi har de samme skånebehov supersus

Studsede lidt over lægekonsulenten havde skrevet (muligvis revalidering) i mine papirer..
Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 19:26   #57
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Spørg lidt blondine agtigt
Skal jeg søge det eller er det kommunen der gør det???
Og ja vi har de samme skånebehov supersus

Studsede lidt over lægekonsulenten havde skrevet (muligvis revalidering) i mine papirer..
Yanmik
Var det de seneste lægeoplysninger, de har om dit helbred?

Hvis de ikke har de nyeste lægeoplysninger om dit helbred, f.eks. din nye diagnose, så skal disse vedlægges ved en ansøgning om fleksjob.... Men jeg synes da, nu hvor du er sygemeldt, så bør kommunen indhente oplysninger fra din læge.... Så de er up-to-date... Du kan jo også oplyse det til kommunen om dit helbred, at de er altså blevet værre... Bed dem om at skrive det i journalen... Det kan måske gøre, at de så indhenter noget lægeligt..

Ang. det at ringe ind 3 steder. Det synes jeg også lyder mærkeligt... Kan du ikke bare sige til praktikstedet, at du ringer igen, når du ved, du kommer tilbage (hvis du kommer tilbage). Ved ikk om du har spurgt dem du ringer til de andre 2 steder, om du ikke kan nøjes med at ringe f.eks. 1 gang om ugen... (fortæl dem, at du altså ringer til 3 steder - og om de ikke bare selv kan give oplysningen videre til de andre steder, hvis det er så vigtigt - det må da give en telefonregning at ringe sådan hele tiden - mega bøvl)
Jeg ville i hvert fald lige have en forklaring på det at ringe 3 steder altså... Det er for åndssvagt...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 20:02   #58
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Tak for svar curls
Min sag er "kringlet" pga manglende papirer osv, det indrømmer de (sygedagpenge) også.
Ved med 100% at hospitalet sendte dem noget i 2011, det har de fortalt.
Det var også derfor den tidligere sagsbehandler den var oplagt til flex, selv hun var rystet over de beslutninger der var taget i min sag

Men jeg skal til socialrådgiver på hospitalet imorgen, så må hun hjælpe mig, så alt blir gjort ordentligt

Og de "skide" opringringer må jeg tage med jobkonsulenten fredag

Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 20:50   #59
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Hej Yanmik.

Jeg har også været i reva, og der skulle jeg også kontakte callcenter, praktiksted og jobkonsulent, sidstnævnte kunne jeg bare sms'e eller maile til.

Men IH GUDER, hvor er der dog nogle af dem, der sidder på callcenteret uden nogen for empati "hvad fejler du" (må de overhovedet spørge om det?), hvor lang tid er du syg? "nå det ved du ikke, så må du ringe i morgen og give besked". Og bla bla bla bla.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 23:05   #60
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Hej Yanmik.

Jeg har også været i reva, og der skulle jeg også kontakte callcenter, praktiksted og jobkonsulent, sidstnævnte kunne jeg bare sms'e eller maile til.

Men IH GUDER, hvor er der dog nogle af dem, der sidder på callcenteret uden nogen for empati "hvad fejler du" (må de overhovedet spørge om det?), hvor lang tid er du syg? "nå det ved du ikke, så må du ringe i morgen og give besked". Og bla bla bla bla.
Det er bare knald i låget
Bruger meget taletid på at ringe til callcenter
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension