K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2011, 22:50   #51
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Velbekomme!

Det er kun godt, du har holdt lidt ferie fra både det ene og andet.

Og det var godt at høre et lille pip fra dig :-)

Super, at vi har vores tråde, så kan man lige læse lidt tilbage, når man er kommet i tvivl om, hvor det egentlig er, man befinder sig...
Tak for velkomsten.

....Lige nu befinder jeg mig i min seng, på vej til drømmeland

Vi ses
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 23:32   #52
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Hey Bella
du skriver et eller andet sted at du ikke kan søge §17 selv, fordi du så ryger på kontanthjælp. Det er ikke korrekt. Andersine har netop i dag skrevet et indlæg med nogle principafgørelser. Læs dem. Og husk hvis du søger §17 at det skal være "på det foreliggende grundlag" ellers trækker de dig bare endnu mere rundt.
Pøj Pøj med det hele.
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 09:58   #53
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Jeg venter altså også spændt på hvad der sker - ja for der må da efterhånden ske et eller andet totalt afgørende ... Trykker tommelfingre og hepper
- og sender dig lige en hel stime
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 11:57   #54
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Hej Maja.

Alt det angående ansøgning på §17 og at det måske ved afslag, kunne føre til kontanthjælp var meget oppe at vende på et tidspunkt. Ingen var blevet ramt, men mange var blevet truet.

I mit tilfælde bliver jeg forhåbentlig indstillet af min sagsbehandler på en §18 ... hvad hun har bekræftet både mundtligt og skriftligt.

Venter og håber på, at der en af de nærmeste dage skal lyde et stort bump i min postkasse.. når posten aflevere min ny-opdateret Rp til gennemlæsning og forhåbentlig godkendelse.


Kære Vibbe

Tak for og opbakningen... har brug for dem!!
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 10:29   #55
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Opdatering....

Jeg har nu brug for jeres hjælp, råd, vejledning og gode ideer.. igen

Lige en opdatering først:

2010 - Aug:
Anden aktør afslutter mig efter 2. møde og sender min sag tilbage til kommunen.
Anden aktør er enige i at jeg har det for dårligt psykisk til at varetage et fleksjob.
De foreslår en beskyttet jobprøvning på feks Espelund.

2011- Marts:
Har intet hørt fra kommunen og sender klage til bla. Borgmester. Se # 43

2011 -April:
Samtale med ny sagsbehandler, som vil arbejde hen imod en indstilling til FP.
Vil indhente speciellæge erklæring hos behandlende psykiater (har gået hos ham i over et år på dette tidspunkt).

2011 - Juni:
Konklusion af speciallæge erklæring siger bla.
xx har været karakterneurotisk siden først i livet, dels som en del af den arv hun har modtaget og dels de omstændigheder hun siden er vokset opvokset under.

Det har ikke været godt for hende at blive incestuøst ramt, og det har heller ikke været godt , ikke at have den fornødne forståelse, støtte eller kærlighed i barndomshjemmet
.
xx forblev den pæne pige, efterrettelig og med et forsøg på at kompensere sig igennem ( udviklede såkaldte positivt træk eller dyder om man vil).

Kompensationen holdt ikke, hvorved hun gentagende gange er dekompenseret med de fire kategorier, hjernen nu engang kan udvikle; angst, depressivitet, døgnrytmesvingninger og kognitive udfald.

En sådan dekompensation kaldes i dag for krise F 43.21
Grundlidelsen F 48.8 karakterneurotisk personlighed.(med Katathyme træk)
Recurrente depressioner F 33.1-4, når kriserne får lov at udvikle sig eller hun presses udefra.

Behandlingsmæssigt har hun modtaget gennem så mange år og så mange forskellige tilbud uden varig effekt, at jeg nu må sige, at der ikke flere behandlingsmuligheder og at disse er at betragte som udtømte.

Mht. Erhvervsevne er oplevelsen den samme, at der er ophørt efter talrige forsøg på det modsatte, med en langsom deroute over 15 år.
Først som revalident, så 50% ordning, så 33% ordning og nu altså "0" ordning.

Hun er efter mit bedste skøn, bedst tjent med pension.

Tilstanden er desværre stationær og skal ses som sådan i ethvert erhverv.

Fortsat behandling vil opfattes som som støttende(palliativ) ikke som helbredende(kurativ).


2011 juni:
Kontakter sb pr. mail for at få oplyst forløb af behandlingen af min pensionsag og tidshorisont for modtagelsen af RP.

Sb oplyser at hun har modtaget speciallæga erklæring.
Ang. sagsbehandlingstid, vil min sag blive behandlet i Sept.
"Du vil selvfølgelig være orienteret i forløbet, da du jo også skal gennemlæse din RP og vores lægekonsulent skal lave en vudering af spec.læge erklærring.

I anden mail; RP vil indeholde lægekonsulents vurdering når du modtager RP til gennemlæsning og evt kommentar.
Nyd din sommer og pas godt på dig selv og din familie.


2011 -9. sept:
"Så blev det endelig sept. Vil lige høre om tidshorisonten for beh stadig hedder sept? Hvornår regner du med lægekonsulenten har færdig min sag og jeg kan modtage min RP?

INTET SVAR

2011 -18 sept.
Sender ny mail

INTET SVAR


2011 -22 sept.:

MIn mand ringer til sb.
Hun fortæller at hun dagen forinden har sendt brev til mig og jeg skulle ha modtaget det i dag.
Min mand spørger til indholdet af brevet. Han får et chok og meddeler sb at han så er glad for jeg ikke har modtaget brevet i dag, hvor jeg er alene hjemme!

Han tager tidligt fri og kommer hjem. Jeg går i panik og får et længere anfald. Jeg kontakter psykiater som selvfølgelig ikke træffes om torsdagen, men indtaler alligevel på tlfsvarre.

Ringer til egen lægesek./sygeplejeske som tidligere pr tlf har talt mig til "fornuft"/ ud af angsttilfælde.

Psykiater ringer senere med en akuttid næste formiddag.



Brev fra Allerød kommune:

Vedrørende behandlingen af din sag om førtidspension.

I forbindelse med vores samtale i maj månede 2011 aftalte vi, at jeg skulle indhente en speciallægeerklæring fra din behandlende psykiater xx med henblik på, at afklare om du opfylder betingelserne for tildeling af førtidspension.
På baggrund af den udfærdige speciallægeerklæring. fra psykiater xx, vurdere Allerød kommune ikke på nuværende tidspnukt, at kunne indstille at der rejses sag om førtidspension.

Efter retsikkerhedslovens §5 skal Allerød kommune behandle henvendelse om Fp i forhold til alle muligheder, der er relavant for at yde hjælp efter social lovgivning.
I vurderinden har kommunen lagt vægt på, at kommunen i henhold til Lov om social pension nr. 1005 af 19. august 2010 træffer afgørelse om, at sagen overgår til beh. efter reglerne om fp, når det er dokumenteret eller det på grung af særlige forhold er helt åbenbart, at pågældendes arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssig samt andre foranstaltninger.

Dette har vi ikke fundet er tilfældet for dig.

Erklæringen fra psykiater xx indeholder ikke en lægelig diagnose, som alene kan danne grundlag for vurdering af din erhvervsevne.
Det er derfor Allerød kommunes vurdering at din ervervsevne må vurderes i sammenhæng med en arbejdsprøvning.

Ligeledes har Allerød kommune lagt vægt på, at der ikke er lægelig dokumentation for at en arbejdsprøvning med henblik på yderligere afklaring af dit funktionsniveau vil forværre din helbredstilstand.

Med henblik på at tilrettelægge en arbejdsprøvning, der tilgodeser de skånebehov du har vil du bleve tilknyttet virksomhedskonsulent xx.
DU vil blive indkaldt til samtale primo oktober 2011.

Ti sidst bliver jeg så orienteret om muligheden for at søge §17.


Akuttid hos psykiater:

Han vil nu kontakte sb skriftligt for at få oplyst, hvad kommunen precist mangler af komkrete oplysninger...for så hjælper vi dem da gerne!
Vil ha dette klar til jeg i morgen har ny tid hos ham.


Mine overvejlelser:

Har haft meget svært ved at koncentrere mig denne gang, men jeg skal selvfølgelig ha søgt løbende agtindsigt.

Er i tvivl ang Rp... den har jeg jo ikke modtaget?

Kan de tage denne beslutning, kun ud fra psykiaters erklæring, hvad med en helhedsvurdering ?

Dette vil blive min 4. arbejdsprøvning.

Jeg bliver lige nød til at holde en pause... kom gerne med gode ideer, §§§ osv.

Kærlige hilsen fra en træt Bella 67
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 10:51   #56
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Er du på ægtefælleforsørgelse eller kontanthjælp, kan du ansøge førtidspension efter §17, uden økonomisk tab.

Dette ville jeg nok gøre i dit tilfælde.

Men godt forud, at få yderliger fra psykiater.
Og be om fuld aktindsigt i din sag, inden ansøgningen.

Husk at det skal være på forelæggende grundlag, hvorefter de har 3 mdr, hvor afgørelse senest skal være truffet.

Forud for afgørelse skal ligge en godkendt ressourceprofil.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 13:23   #57
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Sødeste Bella

Ihhhh hvor jeg dog føler med dig, og hvordan kan de skrive der ikke foreligger nogen diagnose hmpf.

4. arbejdsprøvning lyder vildt, men ja din RP skal du have til partshøring hvori du skal skrive dine egne ord.

ØV bare man kunne skrive nogle opløftende ord, kæmpe knuz herfra.....

Klart skal du anke deres afgørelse om afslag.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 13:47   #58
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Hej popiae

Jeg er gift og på "ledighedsydelse efter 18 måneder".

Psykiater er enig i ikke at søge §17, så længe vi ikke ved hvad det er; kommunen mener de mangler.

Ved du om de nu kan trække/udsætte min Rp. ... til der skal tages en ny beslutning om fp.?

Jeg mener de skal opdatere Rp, hver gang der er nye lægelige oplysninger?
Det kan man vel rolig sige der er nu, med den speciellæge erklæring?

Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 13:52   #59
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Hej jasch

Problemet er jo at kommunen, IKKE vil rejse sag om pension.

Ingen afgørelse = ingen anke-muligheder.

Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 14:16   #60
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Din RP skal opdateres ved nye oplysninger som fx. nye lægelige dokumenter, har lige haft min sb i røret idag mangler nemlig osse min RP til partshøring efter de sidste lægepapir og ja osse grundet SDP stop.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er målløs! Åbenbart også retsløs! Hjælp! Carmen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 192 15-08-2012 22:22
Tør jeg bede om indstilling til flexjob. Henrik D. Spørgsmål ang fleksjob 10 29-03-2012 08:12
Fleksjob-bevis, bør jeg bede om det? Mama Spørgsmål ang fleksjob 4 01-07-2011 10:21
Må jeg bede om kammertonen tak! Håber Alt det andet 13 25-03-2011 20:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension