K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-07-2011, 13:31   #1
Fibbie
Elsker at være her på K10
 
Fibbies avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 79
Styrke: 13
Fibbie er ny på vejen
Unhappy Endnu en på vej i det sorte hul.

Hej alle i søde hjælpsomme mennesker her på K10.

Jeg synes lige jeg ville præsentere mig. Har ikke haft tid til det før nu p.g.a. at jeg har skullet kæmpe med kommunen.

Jeg er en 51 år gammel kvinde, der lider af Fibromyalgi. Dette bevirker blandt meget andet at jeg har svært ved at holde koncentrationen, så jeg håber I vil bære over med mig, hvis mine skriverier bliver lidt rodede.
Jeg har haft diagnosen siden aug. 2007. Det tog mig 4½ år at nå dertil. Jeg fik mit fleksjob i september 2007, men stoppede da min sygdom gjorde det umuligt for mig at arbejde mere.

Hele den sidste uge er gået med at skrive indsigelse til kommunen, men idag modtog jeg så det endelige afslag på forlængelse af mine sygedagpenge. Jeg er meget ked af det, er meget meget vred og får bare flere og flere smerter.

I afslaget fra komunen skriver de bl.a. at jeg ikke har deltaget aktivt og motiveret, men, at når jeg er villig til at gøre det kan jeg rette henvendelse til dem igen. For det første er det en lodret løgn for det andet føler jeg min ære gået for nær.

Jeg modtog brevet fredag d.22-7 og fik så til torsdag d. 28-7 til at skrive mine indsigelser. Min fagforening har hjulpet mig og derfor blev der sendt en meget lang indsigelse til kommunen som de modtog igår. Der blev stillet forskellige spørgsmål vedr. begrundelserne for afslaget og klaget over at mine indsigelser ikke var tilføjet i den originale ordlyd. Noget vi har klaget over siden slutningen af april. Mine indsigelser gik på at ville have den fulde ordlyd af Neuropsykologens, Rheumatologens og min egen læges statuattest føjet til arbejdsevnevurderingsjournalen. Desuden blev der klaget over manglende aktindsigt.

I dag modtog jeg med posten det endelige afslag. Der var kun svaret meget kort på to af de spørgsmål vi havde stillet. Begrundelsen for at man ikke medtager alle lægeudtalelser er : "Skulle alle oplysninger indskrives ville Ressourceprofilen
blive lang og uoverskuelig.
Alle oplysninger som forefindes på sagen er med i den endelige
vurdering - også disse som ikke figurerer i Ressourceprofilen."

Efterflg. mener min sagsbehandler at jeg skal søge ledighedsydelse fra d. 1/8

Derfor håber jeg, at der herinde er nogle rare mennesker der kan svare mig på flg. spørgsmål:

Skal ansøgningen være kommunen i hænde d. 1/8 for at jeg kan få ydelsen fra denne dato?

Kan jeg få ledighedsydelse selvom jeg ikke har raskmeldt mig, da jeg bestemt ikke er blevet mere rask af kommunens behandling af mig?

Det er kommunen der påstår, at jeg stadig kan varetage et fleksjob på trods af tre lægeudtalelser, vurdering fra Reva og en arbejdspraktik der alle siger at jeg ikke kan.

Jeg orker ikke at skulle igennem en tur som den jeg har været igennem igen. Kræfterne slår slet ikke til, men man kan meget når man kører på ren arrigskab, håber bare ikke at arrigskaben kommer til at tage livet af mig inden kommunen må bøje sig.

Jeg håber der nogen der kan hjælpe mig.

Venlig hilsen Fibbie
Fibbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 13:52   #2
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
kære Fibbie

Jeg har desværre ikke svarene til dig, men som en kvinde der ligesom du, har fibromyalgi, vil jeg bare gerne sende dig en krammer, jeg ved, hvor svært det hele er, når man ryger ind i systemet.

Håber rigtigt meget, at du kommer helskindet ud på den anden side, det her er en hård omgang for alle os herinde, pyha.

Fra Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 14:12   #3
Fibbie
Elsker at være her på K10
 
Fibbies avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 79
Styrke: 13
Fibbie er ny på vejen
Hej Fibro

1000 tak for din venlighed også stort kram til dig.
Fibbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 14:23   #4
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Har heller ikke noget svar, men er nysgerrig på om du har modtaget sygedagpenge fra du blev fyret og til nu.

Jeg har kæmpet med min kommune da jeg mener at jeg er på den forkerte ydelse - jeg fik ledighedsydelse da jeg blev fyret - jeg er stadig sygemeldt
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 14:56   #5
Fibbie
Elsker at være her på K10
 
Fibbies avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 79
Styrke: 13
Fibbie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Har heller ikke noget svar, men er nysgerrig på om du har modtaget sygedagpenge fra du blev fyret og til nu.

Jeg har kæmpet med min kommune da jeg mener at jeg er på den forkerte ydelse - jeg fik ledighedsydelse da jeg blev fyret - jeg er stadig sygemeldt
Hej tumnus

Nej jeg havde et job med løn under sygdom og derfor havde jeg 7 mdr. med løn før jeg fik sygedagpenge.
Blev du fyret på grund af sygdom og i såfald hvor længe havde du været syg og havde du løn under sygdom?

Ikke fordi jeg har meget forstand på disse ting, men jeg mener at det kan spille en rolle for hvilken ydelse man får.

Knus Fibbie
Fibbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 16:54   #6
Fibbie
Elsker at være her på K10
 
Fibbies avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 79
Styrke: 13
Fibbie er ny på vejen
Angry Hvordan kan man gøre LK og SB personligt erstatningsansvarlige?

Hej
Undskyld min lidt kortfattede stil, men jeg er så vred at jeg er parat til at anlægge sag mod LK, SB og hvem der ellers kan gøres ansvarlige. jeg ved bare ikke hvordan.

Er der nogen der kan hjælpe ????

Sidst redigeret af Fibbie; 29-07-2011 kl. 17:00. Årsag: Glemte at skrive en ordentlig overskrift
Fibbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 17:07   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du kan kun ligge en civil retsag an mod dem
hvis du mener de er skyld i dit i heldbred har taget skade af en arbejdsprøvning eller lignende

BAN og ANKE styrelsen er kun når en kommune har truffet en afgørelse

Men du bliver nødt at skrive noget mere. før jeg kan anbefale en advokat
det kan blive rigtig dyrt hvis du taber sagen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 17:09   #8
Fibbie
Elsker at være her på K10
 
Fibbies avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 79
Styrke: 13
Fibbie er ny på vejen
Undskyld, men jeg er helt fra den, så hvis jeg har brudt nogle regler her på K10 er det ikke med vilje. Håber på forhånd på tilgivelse. Kan ikke lige overskue mere.

Knus til Jer alle
fra èn der bare er på nippet til at grave sig ned.
Fibbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 17:12   #9
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Du har ikke brudt nogle regler (ikke fler end vi andre også gør)...

Vi vil gerne hjælpe, vi skal bare vide lidt mere om din sag før vi kan komme med idéer...

Grav dig ikke ned. Vi blir alle dybt frustrerede - og med rette - ind imellem. Og det er der også plads til herinde....
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 17:18   #10
Fibbie
Elsker at være her på K10
 
Fibbies avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 79
Styrke: 13
Fibbie er ny på vejen
Tak for dit svar
Jeg har svært ved at formulere mig ordentligt lige nu, men jeg bruger de sidste ressourcer for i dag til at prøve.
Min SB'er lyver, svarer ikke på konkrete spørgsmål, så nu tør jeg ikke søge ledighedsydelse, da jeg er bange for at det bliver opfattet som en raskmelding fra min side. SB's vurderinger er helt ude i hampen og jeg vil gerne vide om hendes forvrængede vurderinger og æreskrænkende udtalelser kan retforfølges ? Jeg er bare i den grad ikke rask!!! LK omskriver alt til usandheder, forvridninger og udeladelser, så de samme spørgsmål gælder her
Fibbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
det sorte register jobmasta Politik og Samfund 9 16-11-2012 21:19
De(t) sorte får Andepigen Politik og Samfund 3 29-04-2012 07:46
De svage er de nye sorte. Gerbilwoman Politik og Samfund 4 30-01-2012 18:03
det sorte hul Zara Alt det andet 20 22-09-2011 16:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension