K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2011, 20:55   #141
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
tricker effekt

Jeg forstår slet ikke det der med trikkereffekten, betyder det at hvis at du får ondt i den ene kind har du det også i den anden?
Betyder det med spiserøret så at du skal på slags genoptræning inden du engang kan komme til at spise?
Du må glæde dig som en gal
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 20:59   #142
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vibbe Se meddelelser
Bare for en god orden skyld til dem der ikke har fulgt med hele vejen :
Lunasdatter´s indlæg #134 skal IKKE forstås som at jeg har haft andre til at tygge min mad - eller at jeg har kunnet tygge andres mad
Taaak, det var rart at få opklaret. jeg var lige ved at spørge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 21:09   #143
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Viggo :
Ved en tricker-effekt forstås at nervebanerne reagerer meget voldsommere end normalt.
D.v.s. at mærker jeg kold brise føles det som minus 42 graders frost - varm kaffe føles som kogende - en let berøring føles som et slag med et baseball-bat !
Jeg har denne tricker-effekt i hele kraniet og i munden - at den er dobbeltsidig betyder at hvis jeg mærker en berøring i venstre side og har lukket øjne kan jeg ikke fortælle dig om det var i højre eller venstre side berøringen var - eftersom jeg mærker det i begge sider.
Det samme gælder inde i munden - skal jeg opereres i højre side må venstre side også bedøves !
Ja spiserøret skal genoptrænes !
Og om jeg glæder mig : Er du gal mand .... jeg drømmer om alt det der skal indenbords - 47 kg er bare ikke et særlig kønt syn !

I hjernen sidder der en funktion der gør at vi kan mærke forskel på venstre og højre - men hos mig er den funktion "smeltet" sammen på grund af de utallige medicinske toksiske påvirkninger ! Man kan måske kalde det en form for kortslutning !

Vovse : jeg vidste du ville studse og måtte lige kommentere det
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 21:26   #144
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Alt fordoblet

Jeg føler med dig , det der er jo voldsomt invaliderende og 47 kg, endnu en gang og sidste gang, jeg fatter ikke at du kan klare det uden at blive skør
Nogen gange når man sidder for sig selv og måske har lidt selvmedlidenhed over egne skavanker, er det måske godt at kikke sig omkring.
Lige nu føler jeg mig priviligeret
Du må have en god aften
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 21:28   #145
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
I lige måde viggo
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 21:31   #146
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Nogen gange når man sidder for sig selv og måske har lidt selvmedlidenhed over egne skavanker, er det måske godt at kikke sig omkring.
Lige nu føler jeg mig priviligeret
Du må have en god aften
Lige præcis.

Min mor lærte mig for mange år siden, at "man skal ikke sammenligne sig selv med dem der har mere end en selv, man skal sammenligne sig med dem der har mindre end en selv."

Den var dengang møntet på økonomi, men kan sagtens overføres til det helbredsmæssige.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 21:46   #147
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
VOVSE - det er jo lige præcis derfor vi er herinde
- her kan vi både være dem der hænger i bremserne og trænger til en hjælpende hånd
- og vi kan være dem der giver andre et skub
- sådan har jeg ihvertfald forsøgt at bevare jordforbindelsen til at være mig som jeg er
- uden "bare" at være et tilfældigt personnummer på et skrivebord fyldt med mistillid og konstant søgen efter alibi i et umenneskeligt system
- her kan jeg være den jeg er til enhver tid og fastholde min værdighed og respekt for mig selv !
Og her er jeg ikke altid den der "ligger længst nede" - så K10 er jo et fantastisk sted !
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 12:24   #148
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Hejsa alle sammen

Der ligger en del ubesvarede PM i min indbakke - og jeg har ikke det store overskud til at besvare jer alle enkeltvis. Men jeg sender jer en kærlig tanke hver og en

Der er også en del spørgsmål - og jeg skal se om jeg kan svare på dem alle ! Jeg er lige blevet opereret igen - så kræfterne er lidt små. Heldigvis er det den sidste af operationerne inden de midlertidige tænder kommer i. Faktisk går det så meget fremad at jeg allerede om 6 uger har mine midlertidige tænder monteret ! Mortens aften kan måske gå hen og blive en festaften for mig !!!! Så det glæder jeg mig helt vildt til - og det er absolut også det der holder toget kørende i denne absolut sidste tid med sugerør og blender

Min historie bliver bragt i den lokale avis i nærmeste fremtid - en rigtig sød journalist havde nær tabt både øre og mund da jeg fortalte ham om hele forløbet - det bliver naturligvis en ultraforkortet udgave - men jeg synes selv essensen af kommunens vanvid i den grad går igennem hele teksten.

Min ansøgning om §34 / Huslejetilskud - med tilbagevirkende kraft gav i alt 37.590 kr ( det er beløbet på både §34 - fejlberegning af boligsikring og et tillæg på grund af ekstra el-forbrug !) !!! samt en lang skriftlig undskyldning ! Men det krævede altså lige totalt papirroderi i 4 uger - hvor jeg nærmest skulle dokumentere alt fra førindtægter - til vandforbrug. De fik hele stakken i flere omgange - og i et kæmperod - sammen med udskrifter fra banken. Tror nok de opgav at beregne til sidst - for den sidste indbetaling ( de kom i 4 rater !) følger der ingen opgørelse med ! Men det kostede kræfter fordi de to første beregninger var helt ude i hampen. De satser de anvendte var forældede - anden gang var der ikke taget højde for førindtægt - og 3. gang havde de glemt "andre udgifter" ! Jeg er ikke helt sikker på at beregningen er helt som den burde være - men jeg fik da en del ud af det - og om der så mangler et par hundrede kroner her eller der - det gider jeg ikke rode i mere.

Jeps - det var vist update for nu - den står på rugbrød om 6 uger ! - mit nye liv er på vej
til jer alle

Sidst redigeret af Vibbe; 23-09-2011 kl. 15:05. Årsag: uddybning af beløb
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 12:41   #149
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Dejligt at høre....

Og dejligt at det lykkedes med den §34....

Gik de helt tilbage og tog den indtægt fra før du røg på sygedagpenge og kontanthjælp... ?
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 12:51   #150
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Jeps PIP - vi var helt tilbage til indkomståret før sygdommen startede ! Så det gav rigtig meget papir - og rigtig mange mærkelige beregninger og diskussioner ! Så pøj pøj med det - det er bare at gå i krig med dem
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min historie nille60 Din historie 1 30-09-2009 18:19
Min historie. troldepuzz39 Din historie 10 18-11-2008 12:23
Min historie Berit p Hvordan forløb det da du søgte fleks? 0 11-10-2007 11:34
Min Historie TNK Din historie 2 05-06-2007 10:53
Min historie Louise Spørgsmål ang fleksjob 5 20-04-2007 10:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension