K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2011, 08:54   #201
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det tror jeg også, at jeg gør Vovse. Idag skal jeg dog også have malet hegn, fik vasket alger ned af det igår, det er ikke blevet malet i de 4 år jeg har boet her og når man bor til leje skal man jo passe det selv hos os. Og så er det med at få lavet lidt medens det er tør vejr og ungerne er på lejrskole, de kommer hjem i aften

Jasch håber du har det godt, ved at vente tiden kan være drænene omkring de beslutninger der skal tages, du siger bare til hvis vi kan hjælpe dig med et skriv inden mødet. Det bliver stille og roligt og ikke noget sagsbehandleren ikke er enig i. mere eller mindre i al fald.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 09:27   #202
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Åhhh altså, hvor er jeg bare frustreret og langt nede.

Jeg skulle sådan set være et i afklaringsforløb ved en privat aktør, meeeeen jeg har ikke set skyggen af hende i 3-4 uger ingen tlf opringning ingen mail....intet.

Så måske er jeg slet ikke i noget forløb længere, indtil videre har hun haft 8 uger til at finde en virksomhed jeg kunne komme i arb. prøvning i.

Man sidder bare og tænker om hun stadig tjener penge fra kommunen på min bekostning hmm.

Måske det er et led i deres skjulte agenda, bare at lade som ingenting og så kan de vedholde deres SDP stop på kommunen, fordi jeg ikke er igang nogle steder.

Jeg har mailet til aktøren og sb, hører intet føler de sylter mig bevidst, er bare grædefærdig over den behandling, at man som syg bare bliver ladt i stikken.

Er begyndt at få kronisk hovedpine pga manglende søvn og spekulationer og så slem en hovedpine at pamol ikke hjælper.

Øv hvor jeg hader at være syg og hader det dumme system.

Tankerne er helt derude hvor man har lyst til at gøre brug af sit randeres reb.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 10:31   #203
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hallo, Hallo Jasch,

Tak for din venneanmodning, skal lige have den opdateret den i mit system

Nu tager du dig lige sammen og kommer op med humøret. Den der mail du har sendt til privat aktør og sber, den sender du lige igen med prioritet og flag og CC til jobcenterchefen og så et HASTER HASTER + RYKKER i toppen.

Ved godt at du skal til møde på tirsdag, hvor din sber nok formoder at du kan vente med svar til, men det kan du ikke!!!!!! Du skal have svar på din mail og status på din sag inden mødet, sådan er det bare, det skulle du have haft for flere dage siden jo !!

Håber lige at du hanker op i din computer og får fundet den mail frem og "pynter" den lidt.

I min egen sag lavede jeg flg. overskrift på rykker over svar på klage af afslag på min ftp. sag, måske kan du bruge det til noget, bare med en eller flere som din sag er rettet til:

Til: Det Kommunale Pensionsnævn
Att. Hr. Jesper Knudsen. Email: [email protected]

CC: Borgmester, Hr. John Engelhart. Email adr: [email protected]

CC. Formand for Erhvervs- og Beskæftigelsesudvalget, Hr. Ove Bjerregaard-Madsen. Email adr: [email protected]

CC: Jobcenterchef. Fr. Jette Feigh. Email: [email protected]



Jeg har bare kopieret det som det var, alle kan jo finde (eller regne sig frem til ) diverse mail adresser hvis de går ind på deres kommuners hjemmeside.

Du skal så bare lige skrive RYKKER og HASTER foroven og i STOR fed skrift. Det giver luft, kan jeg fortælle dig, at komme af med sådan en mail og mailen kan jo sagtens blive pæn alligevel. Den gav i al fald mig en meget flot og uddybende svar på min klage fra både borgmesteren og pensionsnævnet.

Har du brug for at få K10s øjne på den mail, så smider du den bare ind her, vi skal hjælpe dig så godt vi kan, det ved du.

Ha´en god dag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 10:34   #204
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Hej jasch.

Aller først et stort
Dernæst...glem alt om Randers reb, det har du intet at bruge til.

Husker ikke hele dit forløb og har ikke energi til at læse igennem lige nu. Men husker du har fået nogle gode brugbare råd af flere af de fantastiske mennersker her :-)

Har du fået Inge med ind over?
Har du forhørt dig om forlængelse af sygedagpenge? Hvis ikke må du se til at få det gjort.

For mig lyder det som du helt klart har behov for en "tovholder", der kan tage styringen, så der er fokus på de væsentlige ting i din sag.

Alle de løse ender gør kun ondt værre og giver anledning til mange tanker du ikke kan bruge til noget.

Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 10:44   #205
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
jeg kan hverken finde ud af flag CC osv.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 11:02   #206
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis det er over 14 dage siden du har skrevet til sb synes jeg, at du skal skrive en klage til jobcenterchefen, over det manglende svar fra sb.
I klagen noterer du samtidig, at anden aktør heller ikke svarer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 11:09   #207
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja man føler bare der kører et spil bag min ryg, som tidligere nævnt at ens sag afgjort på forhånd.

Synes bare det er dybt underligt, med den private aktør hun modtager penge for at afklare mig, og absolut intet hører man, det lugter bare langt væk.......
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 11:12   #208
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Og du har ikke fået Inge R med ind over ????
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 11:25   #209
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Vibbe ikke endnu, mangler jo et skriftlig afslag på SDP stop og begrundelse, og dernæst håber jeg at fange hende.

Jeg kan overhovedet ikke selv skrive en klage, jeg er kørt så langt ned under gulvbrædderne.

Men hun er bestemt i mine tanker.....
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 11:36   #210
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Udkast til klage til jobcenterchefen:

"Til jobcenterchefen

Jeg klager hermed over manglende svar fra min sagsbehandler Xxxxx Xxxxxxx.
D. xx/xx sendte e jeg en mail til Xxxx Xxxxxx hvori jeg spurgte om xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.
Nu hvor der er gået x antal dage har jeg endnu ikke modtaget svar på min henvendelse.
Samtidig med mailen til sb sendte jeg også en mail til Xxx Xxxx fra anden aktør /skriv navnet på firmaet) med spørgsmål om xxxxxxxxxx, denne henvendelse har jeg heller ikke fået svar på.

Af Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område fremgår følgende:

"§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed."

Når jeg ikke modtager svar på mine henvendelser har jeg ikke mulighed for, at medvirke ved sagsbehandlingen af min sag.

Med venlig hilsen jasch + cpr.nr.
"

Ved x'erne skriver du de korrekte oplysninger vedr. navne og datoer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension