K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2010, 21:02   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helenekr fordi det sgi ikke lige er sådan at holde de to ting adskilt , og det er det hverken for borger eller sagsbehandleres ...

Alt den tid jeg var flekser på kontanthjælp blev jeg behandlet som flekser på ledighedsydelse for det troede jeg vitterlig at jeg skulle og fik overbevist kommunen om det samme , og først da jeg var kommet i arbejde opdagede de at de havde ret til at behandle mig som en kontanthjælpsmodtager ... for selv om man kan behandles som en kontanthjælpsmodtager så har man i mange kommuner ikke de samme rettigheder så derfor er det altså svært at sige det ene uden at få blandet det andet ind i det og for en stor del er loven den samme ...

så sorry hvis jeg forvirre men kan altså ikke forklare eller finde noget UDEN at få blandet de to ting sammen ....
  Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 01:19   #22
p.m.o.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2010
Indlæg: 22
Styrke: 15
p.m.o. er ny på vejen
Jeg vil gerne give min erfaring videre her, da det nu har vist sig, at min sagsbehandler og kursusansvarlig på kompetancecenteret, har fået øje på min situation, og derved gør den indsats som jeg har krav og ret til.!

Det lyder ganske sødt og rosenrødt, nemt måske....men, det har for en i H...... været en lang kamp, som har kostet uendeligt meget...!

Forleden var jeg i en time, til coaching på dette kompetancecenter som ikke virkede så overbevisende som jeg forestillede mig inden... Men, det vil måske vise sig om en uges tid, om det bære frugt på en eller anden måde....???

For 5 uger siden tiltrådte jeg mit 5 afklaringsforløb med profilskrivning og afventer nu praktikforløb, mht. at kunne vende tilbage til fleksjob. Et forløb med god social kontakt, borger og aansvarlige for holdet af ledige kontanthjælps - fleksjobber og ekstremt syge borgere, som mødte ind på trods af store vanskeligheder med helbredet.!

For 9 uger siden tiltrådte jeg mit 1. aktiverings forløb som sygemeldt fleksjobber. Et uendeligheds forløb forstod jeg efter 10 min. da alle var samlet i lokalet.
Da jeg spurgte damen som skulle drive dette forløb, om jeg måtte se et papir eller en lovtekst om denne aktiveringsmodel, som for mig er nyt som fleksjobber, blev jeg mødt med en klar holdning og diskimination af min retssikkerhed, da hun ikke kunne fremvise nogen af delene.!
Efter 8 dage med jobprofil og udpensling af handicaps og sygdomsforløb, på tavlen eller i gruppe, fik jeg sgu nok af det hele.!!!

Først sørgede jeg for at sætte damen som stod for "undevisningen!" at sætte hendes opfattelse og holdninger i perspektiv, som gjorde hende og mig til meget lidt, gode venner eller anden...!!!
Den dumme k..... behandlede os totalt respektløs og var ligeglad med vores bekymringer for helbred og fremtiden i det hele taget. Mange havde været syge i flere år og var ikke klar til et uendelighedsaktiveringsforløb.

Så skrider jeg i rasserri og løber ind i den daglige leder af kompetancecentret og giver ham min totale mening og det hele, og han virker forstående da jeg oplyser ham om, at nu må jeg i kontakt med min sagsbehandler vedr. hele situationen.

De blev pludselig så medgørlige alle sammen på kompetancecentret, efter jeg gjorde dem opmærksom på den respektløse holdning til borgernes persondata mm., som lå og flød i en bunke - i et kopilokale som benyttese af borgere og sagsbehandlere.

DET KAN SAGTENS BETALE SIG AT KRÆVE SIN RET TIL ET MOTIVERENDE AKTIVERINGSFORLØB.
Jeg forklarede min sagsbehandler, at jeg blev DEMOTIVERET i stedet for, hvilket hun forstod med det samme.

P.t afventer jeg indkaldelse til sidste undersøgelse, som så kunne lægge vejen til en FPér, men den er jeg ikke personligt klar til endnu, da jeg ikke selv mener min tid på det rummelige arbejdsmarked, er forbi endnu.!

Jeg håber du finder en løsning på dit problem, for det er da helt hul i roen at fortsætte med nytteløse forløb, og så især når de forløb er så demotiverende at selv 3000 meters forhindringsløb i **** til knæene, ville være en mere motiverende oplevelse i sig selv, hvis det er en sammenligning værd....

Håber det lykkedes dig.!!! ( undskyld for mit nu lange indlæg )

MVH. p.m.o.
p.m.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fyr fleksere og ældre zuza Manglen på Fleksjob 7 08-06-2009 19:50
HK holder møder for fleksere. Stella Manglen på Fleksjob 0 02-02-2009 19:01
Kontingentpriser for fleksere i HK zuza Et godt link! 0 11-03-2008 15:10
Regeringsplan for fleksere osv. zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 23-11-2007 01:54
A og B fleksere, retfærdigt ? Hejdien Politik og Samfund 4 04-01-2006 23:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension