K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2013, 16:31   #1
ptc
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2013
Indlæg: 24
Styrke: 11
ptc er ny på vejen
Rehabteam

Er der nogen der har erfaring med flg. I lovgivningen står der at , når rehb teamet har givet en indstilling til kommunen vedr en førtidspension , skal kommunen snarest sørge for at sagen kommer for pensionsnævnet.

den besked jeg fik i Mariagerfjord kommune var , at efter teamet har indstillet , så starter sagen og der er høringsrunde på 4 uger så derfor kan jeg ikke få min sag for pensionsnævnet før i jan måned. Sagen er jo klargjort mener jeg idet der er indstillet til FP

Skulle man ikke have samtlige papirer der blev udleveret til teamet , da det jo er en partshøring ???
ptc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 20:42   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg forstår ikke du skriver "høringsrunde", det er vel bare dig der skal høres ?
Kommunen skal jo ikke gøre nogen indsigelser, så jeg forstår godt at du ikke forstår.

Har du ikke fået alt materialet tilsendt inden mødet med rehabiliteringsteamet, og efterfølgende fået deres indstilling og referat fra mødet ?

Ifølge lovgivningen står der at kommunen har tre måneder til at beslutte sig, men samtidig står der i vejleningen "snarest"..... og snarest er jo elastik i me-t--e---r--m-ål, når det handler om kommuner.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 20:49   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det måske forskelligt fra kommune til kommune...men da de har de 3 måneder ja så skal de jo bare have den afgjort inden for de 3 måneder...

De fleste sager jeg har set...ja der kommer de for pensionsnævnet i løbet af 1 til 2 uger...efter rehabiliteringsteamet indstilling...

Så du har jo ihvertfald de 3 måneder at holde dig til...og så kan du håbe på at de får den afgjort før..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 21:00   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det er det med de 4 ugers høring, der undrer mig, for hvem i alverden vil de høre ud over ansøger ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 21:10   #5
ptc
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2013
Indlæg: 24
Styrke: 11
ptc er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Jeg forstår ikke du skriver "høringsrunde", det er vel bare dig der skal høres ?
Kommunen skal jo ikke gøre nogen indsigelser, så jeg forstår godt at du ikke forstår.

Har du ikke fået alt materialet tilsendt inden mødet med rehabiliteringsteamet, og efterfølgende fået deres indstilling og referat fra mødet ?

Ifølge lovgivningen står der at kommunen har tre måneder til at beslutte sig, men samtidig står der i vejleningen "snarest"..... og snarest er jo elastik i me-t--e---r--m-ål, når det handler om kommuner.
Nej jeg fik ingenting og da jeg spurgte inden rehab mødet fik jeg at vide at det skulle jeg ikke , hvilket jeg gav udtryk for jeg var utilfreds med, m h t til fremtiden og kommunens tidsplan så har de som du skriver meget meget meget lang tid , nok specielt fordi jeg ikke koster kommunen en rød reje
ptc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 21:19   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Partshøring

Citat:
Oprindeligt indsendt af ptc Se meddelelser
Nej jeg fik ingenting og da jeg spurgte inden rehab mødet fik jeg at vide at det skulle jeg ikke , hvilket jeg gav udtryk for jeg var utilfreds med, m h t til fremtiden og kommunens tidsplan så har de som du skriver meget meget meget lang tid , nok specielt fordi jeg ikke koster kommunen en rød reje
Du skulle gerne have fået det samme material som rehabiliteringsteamet har lavet sin indstilling ud fra.
Mødet i rehabiliteringsteamet er en partshøring af din sag og dette materiale.

Bagefter skal du have tilsendt indstillingen og referatet til patshøring.
Når eller hvis du svarer, så er det formodentlig lige derefter, eller ved førstkommende lejlighed den endelige afgørelse kommer.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension