K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2012, 22:21   #21
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
hvordan gør de det? hvis nu man får pension, og er væk fra kommunen lang tid hvordan bliver de så obs på det med barn? skal der ikke en inberetning til?
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 22:46   #22
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
hvordan gør de det? hvis nu man får pension, og er væk fra kommunen lang tid hvordan bliver de så obs på det med barn? skal der ikke en inberetning til?
Jeg har svaret dig i din tråd ang. at blive forælder som syg
http://www.k10.dk/showthread.php?t=21410&page=4

Jeg vil opfordre til, at andre også vil lægge svaret på ovenstående spørgsmål der, så denne tråd fortsætter med mit spørgsmål om førtidspension/flexjob osv.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 00:05   #23
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg rykker lige mine spørgsmål her der står på side 2 til bunden af tråden i håb om, at der kommer et svar

Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Men jeg er ikke rigtig blevet klogere med hensyn til hvad der vil ske i det tilfælde, at jeg siger nej tak til at søge førtidspension eller hvad der vil ske hvis jeg får afslag på førtidspension..?

Og hvis jeg får førtidspension, må jeg så tage uddannelsen til fitnessinstruktør (foregår ved nogle korte undervisningsdage i weekenderne, så er ikke just et fuldtidsstudium), uden at få problemer? Syntes det kunne være spændende at lære de ting der undervises i.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 09:19   #24
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej annagw,

Hvis du får afslag på pension har du 4 ugers klagefrist, bibeholder de afslaget ryger sagen til BAN hvor der pt. er 6 -7 mdr. ventetid i Hovedstaden i al fald.

Hvis du siger nej til pension ved jeg ikke om din sagsbehandler så mener du kan indstilles til fleksjob eller om der skal mere til der, måske en praktik eller lign. Ellers fortsætter du vel bare på nuværende ydelse!!? Og mister så måske ancienniteten i din forgangne afklaring!!!

Mht. hvad man må på en pension så ved jeg blot at du må tjene et vist antal penge ved siden af om man må tage en uddannelse eller lign. ved jeg så ikke, der må andre lige komme til.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 07-02-2012 kl. 11:05.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 09:50   #25
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Okay, tak skal du have.
Det var mest den der med om jeg automatisk ville få flex så eller ej, men det kan jeg se, at jeg ikke vil.
Problemet er jo også, at jeg ikke tror, at jeg ville kunne klare et flexjob nu.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 09:58   #26
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
I realiteten burde du tilkendes fleksjob, hvis du ikke kan få pensione, OG din helbredstilstand er stationer og arbejdsevnen væsentlig nedsat. Men det er som om den regel ikke rigtig vil trænge ind ved kommunerne
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 11:02   #27
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er jo bare således Ricky at indstilles man til pension, så er det det, der i nævnet bliver taget stilling til. De har intet med fleks at gøre. Det samme er det jo hvis man indstilles til fleks og får afslag så er det hele møllen med BAN om igen.

Mit ø´navn kommer netop af om det skulle være det ene eller det andet for sådan havde jeg det også i forbindelse med min første arbejdsprøvning, nu er jeg ikke i tvivl.

Hvis det var således at nævnet sagde fleks hvis man ikke kunne få pension, så var det hele da meget lettere.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 12:51   #28
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Vil lige komme med en opdatering, nu I var søde at hjælpe mig. Magtede det ikke efter mødet, og glemte det så. Var simpelthen helt blæst dagene efter.

Jeg troede, at jeg skulle til møde og lave ressourceprofil færdig, og min sag så langt om længe skulle med på visitationsmøde. Men ak...

Sagsbehandleren der fik min sag i november og siden har indhentet lægepapirer og bedt mig udfylde ressourceprofil, og har sagt, at når min sag kom fra lægekonsulent så ville det gå stærkt, troede først jeg skulle komme dagen efter, så jeg ventede og ventede - men til sidst fik de fat i hende. Jeg tænkte fint nok, det kan ske... Lad os så få lavet den ressourceprofil færdig.
Vi sætter os.

Så kommer det frem, at vi ikke skal lave ressourceprofil.
Hun siger, at det der skal ske fremadrettet er, at hun skal læse min sag og så skal hun sammenfatte lægepapirer, udtalelser fra arbejdsprøvninger o.l. samt det jeg selv havde skrevet til ressourceprofilen til en ressourceprofil og konklusion på min arbejdsevne.

Det kan hun helt sikker ikke nå i februar, for der er sager der er kommet før min, siger hun. Hvordan kan de have så travlt???? Det er bare ikke okay! Hverken for dem eller borgerne.

Hun kunne heller ikke komme med et bud på hvad konklusionen bliver, for hun har såmænd ikke engang læst rapporten fra arbejdsprøvningsstedet endnu, så hun ved ikke noget om mine skånehensyn og hvad de ellers siger.

Nå, når så hun har læst og skrevet, så sender hun - forhåbentlig i marts - ressourceprofilen til mig til gennemlæsning.
Kan jeg godkende den og konklusionen ringer jeg, og så sender hun ressourceprofil og bilag til mig til underskrift så de kan blive taget på visitationsmøde.
Hvis ikke jeg kan godkende skal ændringerne lige foretages, sendes til gennemlæsning, godkendes, og resten sendes, godkendes og sendes tilbage...

Derefter tager hun sagen til visitationsudvalget. De har møde hver uge, og plejer at nå sagerne, men naturligvis kan det ramle sammen med ferie eller andet så det trækker ud et par uger.
Hvis de så siger go! for en pensionssag, så bliver den sendt til Socialforvaltningen, og de har travlt, så der kan gå 3 måneder.

Så selv hvis alt går helt glat og lige igennem, så har jeg først en afgørelse engang til sommer.

Men indtil da skal jeg bare vente.
Lægekonsulenten bakker min psykiater op i diagnose og behandling og siger, at tilstanden er kronisk, og at enhver form for beskæftigelsesfremmende foranstaltninger udgør en betydelig risiko for forværring af min psykiske tilstand.
Så jeg skal ihvertfald ikke i aktivering...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 14:02   #29
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Afgørelse en gang til sommer, heh, tror du selv på det?

Du skal nok holde dem godt i ørerne, for der kommer jo mange ferier og helligdage nu her!!

I min sag var det en specialteam, der skulle skrive min rp. efter jeg selv havde udfyldt hvad jeg havde. Efter 2 måneder tillod jeg mig at rykke dem for svar og der fik jeg lige en standard sværte om at der kunne gå op til 5 mdr. inden jeg fik noget fra dem af. Derefter klagede jeg til erhvervsudvalgsformanden i kommunen og så gik der 1 uges tid hvorefter jeg fik min rp. til godk.

Det sidste blev så indstilling og så pensionsnævnet, det gik ret hurtigt. I alt ca. 1 mdr. hvorefter jeg fik afslag, de ville have yderligere afprøvning på et center, men det sker jo næppe i din sag forhåbentlig.

Jeg tror mere at du skal regne med efteråret, men som sagt hold kontakten vedlige såvidt du kan, så din sag kommer så hurtigt fremad som muligt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 14:08   #30
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jaaa, skrev også "hvis alt går glat og lige igennem"

Jeg har naturligvis tænkt mig at holde mig ajour med hvordan det skrider frem, men i og med at jeg nu ved 100% at jeg ikke skal ud i noget de næste mange måneder, så har jeg fået ro på.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg har brug for hjælp... nille1979 Alt det andet 4 19-05-2010 15:53
Projeck Back-up af emails og dokumenter shylock Dit og Dat 2 30-06-2009 09:24
Tilbage igen - brug for hjælp vedr. arbejdsprøvning krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 70 11-11-2007 20:31
Brug for hjælp igen..... krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 1 30-04-2007 21:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension