K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2013, 01:22   #11
I-birk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2013
Lokation: Ikast
Indlæg: 3
Styrke: 0
I-birk er ny på vejen
Rehabilitering team

Min sagsbehandler har fortalt mig at der også skal sidde en psykolog i teamet, kan det passe ?.
I-birk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2013, 08:42   #12
Kiarra
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
Kiarra er ny på vejen
Det lader til, at det er meget forskelligt, hvordan hver enkelt kommune håndterer dette, så de erfaringer, vi deler, er nok meget forskellige.

Her fik jeg ikke svar med det samme. De så bort fra de udtalelser, der ligger fra læge, psykiater og psykolog samt resultat af arbejdsprøvningen. De overhørte også min egen sagsbehandlers anbefaling. Indtil videre indstilles til ressourceforløb, hvilket strider i mod lovgivningen og i mod den målgruppe, disse forløb og oprettet til. Men hvad.

Der var 5 med til mødet af følgende;

Leder af rehabiliteringsindsatsen (Jobcentret)

Faglig leder i afdelingen ’fra sygdom til job’ (Jobcentret)

Lægekonsulent (Jobcentret)

Repræsentant fra Voksenafdelingen, Socialcentret

Repræsentant fra Sundhedscentret
Kiarra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2013, 09:03   #13
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
TUSINDE TAK for alle jeres svar
Det lader til at der er forskel på hvor mange jeg skal forsvare min sag overfor og hvor hurtigt jeg har svar - men nu ved jeg hvad jeg kan forvente...
Det bliver en kæmpe udfordring for mig at skulle sidde overfor så mange mennesker og forsvare mig selv - jeg føler det lidt som om jeg skal ind og kæmpe for retten til et liv...men uanset hvad så SKAL det gøres, men puha det er angstprovokerende Det positive er at jeg er så tæt på målet - det mål jeg efterhånden har drømt om nogle år.
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2013, 10:40   #14
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Har hørt fra en der har været til mødet at det også er en misbrugskonsulent der sidder der, og deres lægekonsulent... Og at man skal være påpasselig med hvis de vil sende en til en læge.. da det kan være en af de læger som ikke anderkender visse sygdomme....
Og at det skulle være meget intimiderende at de sidder min 5 mand høj foran en.. Så en bisidder er nok guld værd til det møde...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2013, 12:42   #15
Marie M
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Lokation: Viborg kommune
Alder: 48
Indlæg: 16
Styrke: 13
Marie M er ny på vejen
Jeg skal også omkring rehabiliteringsteamet, dog først sidst i maj, da min sagsbehandler ikke syntes der er nogen grund til at jage det igennem når mine sygedagpenge er forlænget indtil juni.

Det hun har fortalt er at for mit vedkommende skal de tage stilling til fleks eller pension, for ifølge alle papirer er min tilstand varig, og dermed vil et ressourceforløb være spildt på mig.

Som bisidder har min kontaktperson på distrikspsykiatrien (jeg er bipolar) lovet at tage med. Og udover hende vil min sagsbehandler og jeg selvfølgelig være til stede. Udover os vil der være et "panel" af kommunens eksperter, heriblandt deres psykiatriske lægekonsulent, som de også har brugt til begge mine psykiater-samtaler (jeg havde nogle problemer i starten af mit forløb, idet den psykiater min læge henviste mig til blev sygemeldt, men jeg er nu langt om længe kommet ind distrikspsykiatrien).

Som jeg oplever det, så skal man ikke ind og forsvare sin sag, men i stedet ind og fortælle sin egen oplevelse af tingene, og hvad man selv føler ville være det bedste udkomme.

Jeg føler mig egentlig ikke nervøs for det, selv om det nok skal komme når datoen nærmer sig... Men det er jo nok også fordi jeg ved at min bisidder (og dermed distrikspsykiatrien), min sagsbehandler og kommunens egen psykiatriske lægekonsulent vil kæmpe med næb og kløer for at jeg skal have en førtidspension.
Marie M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2013, 15:31   #16
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Der er åbenbart stor forskel på kommunerne
Jeg skal jo som sagt til møde Fredag og jeg fik af vide af min sagsbehandler at hun ville være der, og min bisidder på min side.
Så ville der evt være en sagsbehandler fra kontanthjælp, en fra sygedagpenge og en fra børn og unge (hvis man får hjælp til sine børn) og så en lægekonsulent, der kan være op til 5
Har fået tilsendt alle de akter som de har fået og jeg kan se på stemplet at de har modtaget det i sidste uge, så ja de har nok en mening om jeg skal jeg afslag eller ej inden mødet
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2013, 17:12   #17
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Hej Dancer..

Jeg forstår godt din frustration
Inden jeg deltog i mødet i går, havde teamet afholdt møde, hvor min sb skulle forsvare sin sag over for teamet. De forsøger absolut til sidste deltalje for at se, om de evt. kan "slippe fri"

Så man
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dancer Se meddelelser
Jeg sidder så og tænker at når man får svaret med det samme - så må de jo have besluttet sig inden mødet ????

Hvorfor så deltage - det ændrer ikke noget ????

Ærlig talt virker det mærkeligt på mig - det skulle være den store forskel fra før, at man selv deltager og kan tale sin sag, til hvilken nytte hvis sagen er afgjort på forhånd ???

Ikke at jeg kunne finde på ikke at deltage - men formålet forsvinder lidt.
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2013, 18:32   #18
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Så er jeg jo solgt på forhånd
Min sagsbehandler er ikke enig med mig, læge papirer osv selvom hun siger hun vil støtte mig.
Hvis de holder møde inden så vil hun sikkert bede dem om at give mig afslag
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2013, 19:27   #19
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
I min kommune søger man lige nu medarbejdere til spydspidsindsat i nyoprettet stillinger til projekt Nyt FOKUS til indsatsparate kontanthjælpsmodtagere i match 2 og 3

så er spørgsmålet lige hvornår dem i match 2 og 3 er blevet indsatsparate ??
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2013, 22:18   #20
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Det blev de da loven blev lavet om så der ikke fandtes syge mennesker mere... Og overhovedet ingen uarbejdsdygtige mennesker under 40 år.. Og kun meget få over 40 år..
Nu hedder det at der er i Danmark er Brug for alle, selv dem i match 3 ligemeget hvad, det er det de der rehabiliterings teams skal have folk igennem... De skal sidde og kigge i din sag og bestemme hvad skal der ske med dig... Jeg gruer selv for det da jeg aldrig har haft en sagsbehandler som har hjulpet mig og at jeg pt ved min egen sagsbehandler anser mine 4 kroniske sygdomme som det pure opspind og noget psykisk uagtet at jeg har papirer og diagnoser på alt...

Der findes ikke fredning mere i match 3.. Siger du nej til deres tiltag kan du derved ikke udredes også aktiverer de dig bare formålsløst...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
møde i rehabiliteringsteam Susanne Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 8 25-09-2014 14:04
Rehabiliteringsteam og indstilling samsung Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 3 07-09-2013 09:37
rehabiliteringsteam annjensen69 Alt det andet 2 23-06-2013 19:23
Rehabiliteringsteam dixiven Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 30-05-2013 18:24
Rehabiliteringsteam simsons Alt det andet 8 06-05-2013 14:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension