K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2012, 17:06   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
og der en til i samme sitration, så haloo er det ingen der ved noget med sikkerhed
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 19:50   #12
Kiarra
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
Kiarra er ny på vejen
@sabjohnsen

Jeg er ked af at høre, at du er i sådan en situation! Desværre kan jeg ikke svare dig med sikkerhed, da jeg stadig forsøger at sætte mig ind i reglerne - det er svært at forstå lovgivning på dette område. Jeg skal nok vende tilbage, hvis jeg finder ud af noget, uden tvivl.

Held og lykke til dig.
Kiarra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 20:03   #13
sabjohnsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
sabjohnsen er ny på vejen
årh tak, men skal gå på barsel (hvis jeg overhoved har ret til det) om en måned havde bare håbet du var en af de heldige der vidste noget det er som om der er et hul i lovgivningen for det hele hænger bare ikke sammen men hvis du finder ud af noget må du med glæde gerne give besked det er umuligt at finde ud af
sabjohnsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 20:10   #14
Kiarra
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
Kiarra er ny på vejen
Ja, jeg ved det, det er ikke nemt at finde ud af. Jeg er dog overrasket over, du er så tæt på termin, og stadig intet svar kan få fra din Sagsbehandler?

Har du en sådan?

Hvilken indtægt har du pt. - står du uden indtægt eller? Hvilken form for aktivering er du i?

Bemærk, at denne tråd er startet for kort tid siden, så min barsel er først om 6 måneder : )

Sidst men ikke mindst - tillykke med graviditeten! : D
Kiarra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 20:20   #15
sabjohnsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
sabjohnsen er ny på vejen
jo tak og ilm
Jamen jeg får sygedagpenge og er på forlængelse til 1 dec 2013. jeg har været i en job prøvning men det gjorde bare det hele meget værre fordi min virksomhedskonsulent ikke lyttede til mig, løj, og lovede mig ting hun ikke holdte... det var ganske forfærdeligt.

Har fået en ny sagsbehandler og hun er fuldkommen ligeglad, hun sender mig bare videre til udbetaling danmark fordi kommunen ikke har mere med det at gøre så har trukket nitten med hensyn til sagsbehandler men har du snakket med din sagsbehandler om det? kan være hun/han er lidt sødere end den jeg har :/
sabjohnsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 10:04   #16
Kiarra
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
Kiarra er ny på vejen
Tak : ) : ) : )

Ok, du får sygedagpenge.

Det jeg ikke forstår er - hvorfor du bliver henvist videre til udbetaling Danmark? Hvor kommer de hen i billedet?

Er det fordi, at "de sygedagpenge" som du er på er anderledes, end "de sygedagpenge" som dem med A-kasse er på?

Jeg er fortsat på sygedagpenge (og er i A-kasse), men efter et evt. afslag på førtidspension, så overgår jeg til anden "kasse" - enten et af de nye ressourceforløb, eller fleksjob.

Ender jeg på ressource/udviklingsforløb vil jeg modtage en ressourceydelse.

Ender jeg med fleksjob (søgning efter det) vil jeg modtage ledighedsydelse.
Citat fra teamkoordinatoren;
"En ledighedsydelse vil kunne bevares under graviditet og barsel."

Jeg ved ikke med ressourceydelse, for det er i den nye reform, som stadig ikke er behandlet færdig.

Jeg har ikke en rar sagsbehandler, så jeg henvender mig kun til teamkoordinatoren for sygedagpenge i stedet for - her får jeg langt bedre empati og service.

Beklager mit sene svar, tiden er godt fyldt op med familiebesøg og andet!

Håber sådan, at du kan få svar på dine spørgsmål andetsteds.

Jeg er stadig i tvivl, om jeg mister indtægten, når jeg går på barsel, hvis jeg er i de nye "ressource/udviklingsforløb. Den nye reform er jo ikke just venlig stemt overfor os.

Er der ingen Borgervejleder i din kommune du kan henvende dig til?
Kiarra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 11:41   #17
sabjohnsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
sabjohnsen er ny på vejen
fordi at fra 1 dec er det udbetaling danmark der sørger for børnepenge og barsel og fra marts 2013 skal de også sørge for boligstøtte så det er derfor, så det var nemmere når det hele bare forgik på kommunen.
Det ved jeg ikke om det er faktisk, jeg ringer jo hvergang der er noget til min sagsbehandler og hun virker jo sød nok men sender mig bare videre og videre og vil ikke hjælpe med noget ... har ikke engang nået at møde hende fordi jeg har haft hende så kort tid fordi den anden sku lave noget andet jeg havde, så tror ærligt bare hun er ligeglad med mig :/

Men når du er i en a-kasse kan du godt få barsel så er det ikke noget problem, for hvis du sku miste din indtægt fra kommunen så kommer du over på a-kasse bagefter... så du får barsel.
sabjohnsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 09:24   #18
Kiarra
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
Kiarra er ny på vejen
Ahh, ok, jeg forstår- Så bliver det nok også sådan i mit tilfælde, da min barsel starter i juni 2013.

Hvor må det være frustrerende for dig, ikke at blive hørt.

Når du kontakter Udbetaling Danmark - hvad er beskeden så herfra?

Det er rigtigt, at man når man er i A-kasse i princippet er berettiget til barselsdagpenge - dog kun, hvis man ikke har opbrugt sine 2 års dagpenge.

Sikke nogle festlige smileys her i december.
Kiarra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 10:25   #19
sabjohnsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
sabjohnsen er ny på vejen
De siger ikke rigtig noget de bad mig mare om at udfylde et skema for ledige da de ikke har et til sådan et som mig som er sygemeldt, og så har jeg ikke hørt fra dem siden men de modtog det nok os først i sidste uge.
Jeg har dog prøvet at kontakte diverse steder for at finde ud af hvordan og hvorledes.
Ifølge Sr-bistand går vi ind under den jeg har skrevet med stort:
Stk. 2. I opgørelsen af 13-ugers-perioden i stk. 1, nr. 1, indgår perioder, hvor lønmodtageren har
1) arbejdet som lønmodtager,
2) arbejdet som selvstændig erhvervsdrivende umiddelbart forud for arbejdet som lønmodtager og med virksomheden har opfyldt beskæftigelseskravet efter § 28,
3) modtaget dagpenge efter lov om sygedagpenge eller dagpenge efter denne lov,
4) modtaget arbejdsløshedsdagpenge eller en ydelse, der træder i stedet herfor,
5) afholdt ferie med løn eller feriegodtgørelse,
6) modtaget godtgørelse i en opsigelsesperiode fra Lønmodtagernes Garantifond eller
7) været omfattet af en arbejdskonflikt.

så hun siger der er ret til det, men så har jeg også skrevet til barsels.net som er igang med at undersøge det, for som hun så sagde jamen går man som under lønmodtager? fore i princippet så får jeg min løn bare af kommunen (jeg får jo det udbetalt jeg havde på mit arbejde) men hun siger den er tricky, og det virker som om der er et hul i lovgivningen så hun er igang med at undersøge det og det har desværre taget noget tid så der afvetner jeg stadig svar fra :/
sabjohnsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 10:27   #20
Kiarra
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
Kiarra er ny på vejen
Du har ret - det virker virkelig som et hul i lovgivningen!

Virkelig frustrerende at det også lader til, at det ikke er særlig nemt at finde svar på spørgsmålene - ikke engang hos fagfolk.

Jeg ønsker dig i hvert fald alt mulig held og lykke, både med det, men mest af alt med den nye familie, du er ved at stifte

Og god jul!
Kiarra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge, ret til barsel? ingen a-kasse sabjohnsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 13-12-2012 22:06
Sygedagpenge/barsel September12 Alt det andet 1 23-09-2012 15:28
sygedagpenge og graviditet/barsel imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 05-09-2011 15:25
Tæller barsel med i de 52 uger på sygedagpenge? Kvinde30 Alt det andet 6 05-05-2009 11:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension