K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2014, 12:32   #1
L. Madsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 20
Styrke: 12
L. Madsen er ny på vejen
Skånebehov

Jeg er nu kommet så langt i mit forløb, at jeg står for at skal ud i en arbejdsprøvning mhp arbejdsevnevurdering, hvorefter min sag skal forelægges rehabiliteringsteamet mhp fleksjob.

Så langt, så godt.

Jeg er udd sygeplejerske og har i mange år arbejdet som sådan. Har en sag hos ASK pga overfald på mit job.
Jeg har været tilknyttet psykiatrien og er nu afsluttet. Har diagnosen manio-depressiv type 2, og langvarig belastning.

Mit problem er skånebehovene - lægekonsulenten udtaler, "... Jeg vil anbefale, at XX ikke vender tilbage til hidtidige arbejdsområde (sygeplejerske). XX tilrådes forudsigelige ikke personrelateret arbejdsopgaver i rolige omgivelser."

Jeg må indrømme, at jeg er lidt målløs over disse skånebehov, der står jo direkte at jeg ikke kan arbejde som sygeplejerske. Dette stemmer dog på ingen måde overens med hvad jeg talte med personalet i psykiatrien om da jeg var tilknyttet dem. Da fik jeg at vide, at jeg sagtens vil kunne arbejde som sygeplejerske, men at jeg ikke skulle have TUNGE personrelateret opgaver, og at sygeplejefaget er så bredt, at jeg sagtens ville kunne finde noget, der passer til min sygdom. Min sygdom har aldrig gået ud over mit arbejde.
Dette går lægekonsulenten jo helt imod.

Jeg har snakket med SB om det, og fik at vide, at sådan skulle det ikke forstås, jeg må feks godt undervise, men jeg ikke skal have tungt, direkt kontakt. Jeg er måske meget firkantet, men forstår så ikke, at det ikke er bedre udpenslet, skånebehovene. Jeg ved hvor vigtigt det er, at skånebehovene er opfyldt for at få fleks.

Nu står jeg så for at skal ud i en arbejdsprøvning/arbejdsevnevurdering.
Stedet de har fundet er et sted hvor jeg hovedsageligt vil lave personrelateret arbejde, og umiddelbart kunne det være et spændende sted. Jeg skrevet og spurgt SB om dette sted opfylder skånebehovene, men SB svarer at det afhænger af hvile arbejdsopgaver jeg får.

I mit hovede, når jeg læse skånebehovene, står der at jeg ikke kan arbejde med mennesker overhovedet.
Jeg har det efterhånden sådan, at det er ok jeg ikke kan det - jeg kan ligeså godt være på en fabrik eller lign, så længe skånebehovene bliver opfyldt.

Hvad tænker i?

På forhånd tak
L. Madsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 16:47   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Der er jo ingen der kender dine skånebehov før du har været i afprøvning, hvilket jeg forstår du skal nu.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension