K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2019, 17:47   #1
Jef
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
Jef er ny på vejen
Ressourceforløb ferie

Hej med jer, jeg har nogle spørgsmål håber i kan svar?
Jeg var på kontakthjælp i 5 år, nu er jeg ressourceforløb i snart 1 år til juni.
Jeg vil gerne spørge jer har jeg ret til ferie under ressourceforløb, vis Ja, kan jeg holde 3 uger ferie?
Er meget stresset fra møder med sagsbehandler og mentor, har brug for lidt ferie i sommer.
Jef er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2019, 20:03   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Ja på ressourceforløb har du ret til ferie hvis du har optjent ferie ved enten at være på ressourceforløb eller kontanthjælp året inde.

https://bisidderhjaelpen.dk/afholdel...orloebsydelse/
Citat:
Du har ret til 5 ugers ferie, hvis du er i et jobafklaringsforløb eller et ressourceforløb, og har modtaget ressourceforløbsydelse i 12 sammenhængende måneder. En eventuel forudgående perioder med kontanthjælp tæller med i de 12 måneder.

Sidst redigeret af Nørd; 27-05-2019 kl. 20:11.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2019, 20:25   #3
Jef
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
Jef er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Ja på ressourceforløb har du ret til ferie hvis du har optjent ferie ved enten at være på ressourceforløb eller kontanthjælp året inde.

https://bisidderhjaelpen.dk/afholdel...orloebsydelse/
så jeg kan godt får 3 uger ferie, har været på kontanthjælp 5 år og snart 1 år på ressourceforløb har jeg fortstå det godt
Jef er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2019, 20:35   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Der er ikke de samme regler om maksimalt 2 ugers sammenhængende ferie som på kontanthjælp.

Dog skal du være obs. på at din sagsbehandler muligvis kan spænde ben for ferien. Så vidt jeg husker er der regler for at ferien ikke må komme i vejen for de i ressourceforløbet planlagte indsatser.

Du skal under alle omstændigheder søge om tilladelse til at holde din ferie og have det på skrift hvis du rejser udenlands, så du ikke risikerer at blive snuppet i lufthavnen uden at kunne bevise at du har fået lov.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2019, 21:19   #5
Jef
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
Jef er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Der er ikke de samme regler om maksimalt 2 ugers sammenhængende ferie som på kontanthjælp.

Dog skal du være obs. på at din sagsbehandler muligvis kan spænde ben for ferien. Så vidt jeg husker er der regler for at ferien ikke må komme i vejen for de i ressourceforløbet planlagte indsatser.

Du skal under alle omstændigheder søge om tilladelse til at holde din ferie og have det på skrift hvis du rejser udenlands, så du ikke risikerer at blive snuppet i lufthavnen uden at kunne bevise at du har fået lov.
kan jeg godt holde sammenhængende i 3 uger ferie, selvfølig vil jeg spørg sagbehendler .
Jef er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2019, 17:03   #6
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg kan desværre ikke finde noget sted hvor det står.

Men jeg er overbevist om at svaret er ja, du kan godt holde 3 ugers ferie i træk.

Jeg mener nemlig at det var det samme på kontanthjælp i gamle dage, 5 ugers ferie i alt og 3 ugers sammenlagt sommerferie.
Men så blev reglerne strammede men kun for kontanthjælp (og hvad det ellers kaldes for forskellige aldersgrupper) og integrationsydelse, det blev ikke ændret for ressourceforløbsydelse så vidt jeg husker.

Men naturligvis kun hvis man har optjent retten til ferie og det skrev du jo tidligere at du har.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension