K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2010, 13:33   #1
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Cool Er det ledighedsydelse efter opsigelse?

Jeg er jo sygemeldt fra fleksjob og skal ikke tilbage, så jeg vil bare høre om det er ledighedsydelse når jeg er opsagt og raskmeldt?
Har idag været til en opfølgningssamtale på jobcentret og sagsbehandleren kunne ikke forstå hvorfor min arbejdsgiver ikke opsiger mig da jeg så slipper ud af sygedagpengesystemet, og bare er alm ledig, hvis jeg er på sygedagpenge skal jeg i aktivering 3 timer om dagen med bla. udformning af ny resourceprofil, med mindre min læge vil skrive at jeg ikke "egner" mig til aktivering lige nu...
Hvad er reglerne for aktivering af ledig fleksjobber, kan I henvise til et sted der står noget om dette?
Hilsen Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 15:43   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ledige fleksjobbere skal jo nu aktivers i minimum 10 timer om ugen. I nogen kommuner aktivere de fleksjobberne det antal timer om ugen, de er visiteret til....
Men det er der sikkert nogen der ved mere om herinde. De ved sikkert også mere om dagpenge/sygedagpenge mm...

Jeg trækker blot dit spørgsmål frem igen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 16:39   #3
Jytta
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2010
Indlæg: 15
Styrke: 15
Jytta er ny på vejen
Hvis du er rask skal du ganske rigtig raskmeldes men hvis ikke du er rask så skal du fortsætte på sygedagpenge lige som når man er på alm arbejdsmarked.

hvad ang aktivering så er der meget store uenigheder om dette og det er åbenbart nu normalt at man aktivere flekser (jeg har ikke oplevet det og kender heller ikke andre flekser i min omgangskreds der har ) men prøv at læse den her tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=11708 kan være den bedre kan forklare det
Jytta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 17:14   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Jeg er jo sygemeldt fra fleksjob og skal ikke tilbage, så jeg vil bare høre om det er ledighedsydelse når jeg er opsagt og raskmeldt?
Har idag været til en opfølgningssamtale på jobcentret og sagsbehandleren kunne ikke forstå hvorfor min arbejdsgiver ikke opsiger mig da jeg så slipper ud af sygedagpengesystemet, og bare er alm ledig, hvis jeg er på sygedagpenge skal jeg i aktivering 3 timer om dagen med bla. udformning af ny resourceprofil, med mindre min læge vil skrive at jeg ikke "egner" mig til aktivering lige nu...
Hvad er reglerne for aktivering af ledig fleksjobber, kan I henvise til et sted der står noget om dette?
Hilsen Susanne
Hej, jeg sidder og tænker på, at hvis din sygemeldning skyldes dårligere helbred og at skånehensyn ikke kunne overholdes på arbejdspladsen, så burde sagsbehandleren i samråd med arbejdsgiveren opsige kontrakten. Det er jo jobcentrets ansvar at følge op på, om skånehensyn bliver overholdt. Nogle bliver endnu mere syge senere hen som fleksjobber og må stoppe og så søge førtidspension.

Det var lige min tanke.

Når man er sygemeldt fleksjobber, skal man følges op individuelt flg. Lov om aktiv socialpolitik § 74 a stk. 5:
74 a stk. 5. Modtageren bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om sygeopfølgning i § 12 b finder tilsvarende anvendelse for modtagere af ledighedsydelse. Dog foretages den løbende vurdering efter § 12 b, stk. 2, og opfølgningen efter stk. 4 som led i det individuelle kontaktforløb efter § 73 a i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.6)

Fodnote til nr. 6:
6) § 74 a, stk. 5, og § 74 i, stk. 3, som ændret ved lov nr. 480 af 12. juni 2009, træder først i kraft den 5. oktober 2009, jf. § 5, stk. 2, i ændringsloven. Frem til dette tidspunkt er § 74, stk. 5, affattet således: ”Stk. 5. Modtageren bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om opfølgning i forbindelse med modtagelse af dagpenge efter lov om sygedagpenge eller lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel finder tilsvarende anvendelse.”, og § 74 i, stk. 3, affattet således: ”Stk. 3. § 74 b finder tilsvarende anvendelse for personer, der modtager særlig ydelse.”.

Link til loven om socialpolitik: https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K7

Paragraf 12b er i samme lov om socialpolitik. Find den i ovenstående link.

Paragrafferne i Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats kan du finde heri:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=128679

Du kunne få en snak med sagsbehandleren, at de bør hjælpe dig med en individuel opfølgning ifølge ovenstående love.

Sidst redigeret af curls; 23-02-2010 kl. 17:16.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 17:28   #5
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej, min sygemelding skyldes stress forårsaget af et dårligt forhold kollegaer imellem, som jobkonsulenten til mødet i dag skrev på papiret "kollegial mobning" ud for grunden til mit stress, og det kunne jeg jo kun give hende ret i. Så den eneste grund til at jeg er sygemeldt er at der er et dårligt miljø personalet imellem, og derfor vil jeg også skulle raskmeldes i det øjeblik jeg er opsagt.
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg finder ud af hvor meget jeg vil få udbetalt når jeg kommer på ledighedsydelse...

Hilsen Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 18:26   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg finder ud af hvor meget jeg vil få udbetalt når jeg kommer på ledighedsydelse...

Hilsen Susanne
Brug søgefunktionen her på K10... Det spørgsmål har været oppe flere gange....
Ellers find det på bekæftigelsesministeriets hjemmeside: http://www.bm.dk/Tal%20og%20tendense...?sc_lang=da-DK
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 19:03   #7
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Susanne2412
Du kan se satserne på dette link:
http://www.bm.dk/Tal%20og%20tendense...?sc_lang=da-dk
Gang beløbet med 52 (uger) og divider med 12, så har du det månedlige beløb.
Så må du have din forskudsopgørelse for i år frem, derefter skulle din regnemaskine nok kunne gøre resten.
K.H. Florken
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 19:42   #8
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Mange tak for Jeres svar, jeg kan se at hvis jeg vil få det laveste udbetalt bliver det mere end nu hvor jeg får løn.... det er da meget godt klaret...
Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 22:46   #9
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Det er ikke muligt at fyre folk, der er sygmeldt, det gør man først når vedkommende er raskmeldt, el. har været sygmeldt en vis periode.

Det kan koste arbejdsgiver dyrt, at fyre folk som er sygmeldt.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 23:20   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Mange tak for Jeres svar, jeg kan se at hvis jeg vil få det laveste udbetalt bliver det mere end nu hvor jeg får løn.... det er da meget godt klaret...
Susanne
Ja, det lyder da som en go' forretning

Men er du sikker på der ikke er sneget sig en regnefejl ind et sted....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SDP efter opsigelse i fleksjob? Fonze Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 09-08-2013 10:15
beregning af ledighedsydelse efter job? skov trold Spørgsmål ang fleksjob 11 30-01-2013 22:16
Ledighedsydelse efter 1/1-13 MxDK Spørgsmål ang fleksjob 9 23-10-2012 15:39
ledighedsydelse hvad efter ... dobar Spørgsmål ang fleksjob 11 21-01-2010 09:31
ret til ledighedsydelse efter de 60! buster Politik og Samfund 1 06-11-2009 12:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension