K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2010, 22:36   #21
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
maja....

jeg ved godt det lyder hårdt og ubarmhjertigt... men hvor kan de få tag over hovedet samt fuld service for 1500.... det koster et kollegieværelse.. for dem HVER....

du må prøve og sidde dem ind i DIN situation, de vil selvfølgelig kunne se det når du viser dem de nøgne tal....

og fortæller dem at de jo både har kost og vask med i puljen.......

jeg ved godt de "unge" mennesker idag skal kunne være med vennerne....

men det skal jo helst ikke være på din bekostning... og det rimelige var måske at i lavede et "rådighedsbelø" .. sådan rent internt... altså i delte de skillinger der var tilbage når alle de faste udg: samt forplejning var betalt....

så ville de hurtigt indse at ideen med og honnerer dig op til det mistede beløb måske slet ikke var så urimeligt...

mvh eders ace dk...... som håber lidt af det skrevne kan bruges..
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 12:07   #22
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
men det er ikke nemt at tage mere. for den store har ca. udbetalt 2500kr på su. hvor de 1500 går for at bo hjemme. og hvordan skal han kunne leve for det beløb andet sted.

og jeg har forsøgt at forhøre mig om boligtilskud til han hvis han flytter. da vi tidlige har haft en lejlighed til ham. men ud fra hans lave leje og at det var i gammelt bygerig var der intet at hente. så vi måtte lade lejligheden ryge.

jeg tror også at vi snart er faldet i alle de grøfter som regeringen har fået lavet. for da den yngste skulle modtage SU som 18 årig så kom han til at gå uden udbetaling i 3 måneder da hans fødselsdag lige lå ved overskridelsen af deres kvartals udbetalinger.

da jeg fik en rest gæld hos boligselvskabet. fik den ældste et beløb han skulle betale. det gjorer jeg såå.. 2500kr

og ud over har vi forsøgt at søge uddannelses støtte fra en far som ingen interesse har haft siden skilsmissen. den blev også afvist da den ene stor så tæt på sin lærlinge tid. fik afslag feb. og lærlinge tiden kom juli.

skal lige sige at faren er højt udd god løn. og har flere udlejnings boliger. men som ville give han en stor udgift hvis de kom til at stå ledige. flot men skal børnene betale det bidrag som hans er forpligtet til. ja det skal de når de er hjemme boende.

så vi er bare dem som evig og altid skal ryger i alle de huller som kommer. og det koster.


er ikke sur og bitter..

men lidt frustreret bliver man af det system ind i mellem.....
det er som at blive trukket ned under vandet. for så lige at komme op, for at få lidt luft igen. for vi skal jo ikke dø. for sikken et uheld det ville føre med sig. eller vil det bare være sparet udgifter fra en trykket familie. hehe

Sidst redigeret af maja-bell; 28-08-2010 kl. 12:13.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 12:17   #23
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Nu forstår jeg minus.

som udeboende vil han da have ca 4500 udbetalt - en ungdomsbolig ( 1 værelses ) koster i Aalborg fx. 2500 m.varme - typisk for de så ca 450 i boligsikring - så laver vi en raks beregning på el, licens, pc, tv, forsikring

ca 3500 samlet i faste ( ca 5000 - 3500 ) altså ca 1500 at leve for - dertil kommer så at han kan have et fritidsjob ved siden af nogle timer hist og pist - og ja man er sgu ikke rig i den situation. Men sådan har vilkårene jo altid været - så er det jo rart at man kan besøge sin gamle til madtid en gang imellem.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 12:20   #24
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
nej det kan de unge ikke få før de er fyldt 20 år. sådan er reglerne. da mange har misbrugt ude boende loven.

og vil lige tilføje at på tros af at de har haft job før 18år.. er der intet job at få nogen steder.

og JA mors mad gryder. men det koster godt at smutte hjem. da vi bor langt fra uddannelses stedet hvor han ønsker at kunne flytte til en gang om meget lang tid.

Sidst redigeret af maja-bell; 28-08-2010 kl. 12:25.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 12:24   #25
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
hov man kan søge dispensation også for afstandsreglen til forældre - min søns kæreste havde en sådan.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 12:26   #26
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
jo men der skal kommunen gå ind, det har vi forsøgt. og det blev et nej. da hans transport lige kan gøres på en time.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 00:30   #27
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
de skal flytte ca 20 til 25 km hjemmefra.. eller hvis der er sygdom eller pladsmangel i familien, så kan der dispenseres.

jeg forventer da helt klart, at min datter får SU som udeboende fra 1. okt. jeg er sygemeldt og har været siden jan. 06. hun flytter ca 25 km væk. og hun skal gerne have max.ydelse da jeg er på nedsatkontanthjælp. min mand, som ikke er hendes far. er førtidspensionist. vi har to mindre børn sammen.

jeg fandt lige dette på su.dk :Betingelser for at få udeboendesatsen
For at blive godkendt til at få satsen til udeboende, når du er under 20 år, skal du opfylde mindst en af følgende betingelser (samt være udeboende):

•Den normale transportvej er 20 kilometer eller mere mellem dit uddannelsessted og dine forældres bopæl.
•Transporttiden (med offentlig transportmidler) mellem dit uddannelsessted og dine forældres bopæl er på mere end 75 minutter.
•Du har været udeboende uafbrudt i mindst 12 måneder, inden du blev berettiget til SU i din nuværende uddannelse.
•Du kan ikke længere bo hjemme på grund af ganske særlige omstændigheder i hjemmet (for eksempel meget trange boligforhold eller langvarig sygdom).
Dit uddannelsessted bestemmer
Det er dit uddannelsessted, der afgør, om du kan få satsen til udeboende. Deres beslutning er en 'endelig administrativ afgørelse', hvilket betyder, at du ikke kan klage over afgørelsen.

Dokumentation for bopælsforhold
Du skal dokumentere, at du er berettiget til at få satsen til udeboende. Dit uddannelsessted skal have dokumentation for, at du opfylder betingelserne for at blive godkendt til at få udeboende SU. Dit uddannelsessted må også kontakte de sociale myndigheder, hvis det er nødvendigt for at træffe en afgørelse om, at du skal have udeboende SU på grund af ganske særlige omstændigheder i hjemmet.
slut. citat.

Sidst redigeret af Huldra; 29-08-2010 kl. 00:36. Årsag: indsat kopieret fra su.dk
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 10:35   #28
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Huldra..

tak for kopiet.. som jeg også kender. men som sagt i forrige svar har jeg været den vej rundt. han ville flytte fordi det kan være hårdt at leve med en som har stress/ deprimeret.

men kommunen ville ikke hjælpe. grunden er nok den de skal hjælpe med etablerings..

men drengene hjælper også mig en del i hjemmet. og der ved vil kommunen muligvis komme til at stå med et nyt problem med mig. som skal tilbydes hjælp i hjemmet..

det har været min tanke.da afslaget blev sagt.

men forstår så også mine sønners ønske.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 10:50   #29
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Huldra...

kom lige i tanke om at din datter kan få den ude boende Su med det samme. hvis hendes adr flyttes ud inden hun er fyldt 18år. så vil jeres problem værre løst..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 21:39   #30
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
tak.. ja hun flytter adressen nu... pr d. 1. september.. og fylder senere på måneden..

heldigvis er vi heldige hun er født i sep.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afdrag af gæld til skat eller inkasso. hvad er mest fordelagtig som Førtids Pensionis maja-bell Alt det andet 9 13-10-2011 09:12
Hjælp, hvad er lægelige oplysninger???? truckertina Alt det andet 16 17-12-2010 22:13
Nye oplysninger Forsyg Alt det andet 4 29-03-2009 02:08
Urigtige oplysninger lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 40 02-12-2007 18:02
Oplysninger i sag ? LV. Alt det andet 1 22-11-2007 14:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension