K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2009, 23:37   #21
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Jeres svar lyder super dejlige..men har i nu også set hvad jeg mener..
Der er en gældssanering...og jeg tænker når nu man skal tale med en advokat som er nr to møde af sådan noget, så siger han måske at jeg skal betale et eller andet til nogen regninger som det er helt urealistisk at jeg nogensinde kan betale...
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2009, 10:56   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er lige meget lunamaria, du er i din gode ret til at sige du ikke kan betale noget - de kan ikke gøre krav på de penge!!

Her vælter det pludselig også ind med 'gode forslag' til afdrag, men en advokat jeg kender, siger at jeg bare skal drøne dem ud.

lunamaria, der er jo heller ingen der ved om dine penge er øremærkede, du kunne i princippet have brugt dem sidste måned hos tandlægen. Og også dumt at bruge pengene til alt sådan noget afdrag, de dækker jo ikke en pind, og næste måned er man lige vidt.

Så hæv pengene og læg dem et godt sted, og sig at du stadig ikke har nogen penge. Det er også meget bedre han regner gældssaneringen ud med de midler du HAR - og du er jo også i din gode ret til at lade SP opsparingen stå, eller hæve dem til December. Det er jo ikke noget advokaten kan gå ind og blande sig i. Han skal bare se din nuværende økonomi og lave en realistisk beregning ud fra dén.
Får du ekstra indtægter i form af arbejde mm, så kan det selvfølgelig få en betydning. Eller du vinder i lotto.

Og glædssanering betyder jo også, at du netop IKKE skal til at betale nogle regninger - det handler mere om et budget der gør, at gælden bliver bragt betydenligt ned til en relativ lav ydelse om måneden, typisk over 5 år.


Sidst redigeret af Ninja; 01-06-2009 kl. 11:06.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2012, 17:45   #23
torben k
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
torben k er ny på vejen
kan man få sin atp udbetalt når man er blevet førtidspensionist?
torben k er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2012, 18:41   #24
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Man betaler fortsat ind til ATP som førtidspensionist. Så svaret er vist et nej.
Men har du nogen LD-penge? De kan godt udbetales.
Det er også en god ide at blive tilmeldt den særlige pensionsopsparing for førtidspensionister via kommunen. Det giver noget ekstra når du bliver folkepensionist.
Marianne

Sidst redigeret af MarianneNM; 02-06-2012 kl. 18:46.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Modregnes udbetaling af privattegnet kapitalpension for førtidspensionist Wuddi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 17-04-2014 16:40
førtidspensionist nikkoshadow Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-08-2012 22:37
§ 34 når man er førtidspensionist?? jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-03-2011 09:37
Ny førtidspensionist Suncil Din historie 13 07-07-2008 23:17
Ung førtidspensionist mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-09-2006 14:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension