K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2011, 21:38   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Førtidspensionist vil gerne arbejde

Jeg har tidligere lavet et indlæg omkring førtidspensionsreformen som er blevet kopieret over til en anden side (som er censureret på k10), hvortil der spørges om, hvorfor vi har noget at frygte for at blive revurderet igen, hvis vi vitterligt ikke kan arbejde.

------------

Det spørgsmål vil jeg gerne forsøge at besvare:


Jeg er i skrivende stund under 35 år gammel og modtager førtidspension fordi min arbejdsevne er nedsat til det ubetydelige pga. psyken.

Når min arbejdsevne er nedsat til det ubetydelige, betyder det, at jeg ikke ved arbejde kan være hel eller delvis selvforsørgende i fleksjob. Det betyder dog ikke, at jeg ikke kan arbejde under helt særlige omstændigheder, men de omstændigheder der kræves for at jeg kan arbejde, er direkte urentable for både offentlige såvel for private virksomheder. Jeg kan ikke producere noget der giver kapitalværdi for samfundet, jeg kan kun bidrage ved at lette arbejdsopgaverne for dem der kan producere noget.

Uden at jeg har lyst til gennem dette ene indlæg at udlevere alt om mig selv, så vil jeg fortælle, at de særlige omstændigheder for at jeg kan bidrage, er at det ikke foregår under pres eller stress. Det betyder endvidere at jeg ikke kan lave en opgave på kommando pga. min psykiske tilstand som er dokumenteret varig.

Eller sagt på unuanceret godt gammeldags dansk: Jeg kan ikke bidrage hvis jeg tvinges til det, fordi min psyke ikke tillader det, og at dette er dokumenteret gennem utallige arbejdsprøvninger, erklæringer fra læger, psykiatere, psykolog, terepeuter og bostøtte. Det er altså ikke noget jeg har fundet på, og det er IKKE fordi jeg ikke vil, men fordi jeg IKKE KAN!

Uden at jeg skal gøre mig klog på hvordan andre har det, fordi jeg er udemærket klar over at alle ikke er ligesom mig (det har jeg lært udenad), så har jeg en stærk formodning om, at de omstændigheder der gør sig gældende for mig, også er de samme eller meget lignende omstændigheder der gør sig gældende for andre.

Når det er sagt og vi kan blive enige om, at der intet fusk er i min sag (somsagt, den er afprøvet, dokumenteret - og endda revurderet) så vil jeg gå videre til det mere moralske spørgsmål:

Hvorfor skal de stærke have frihed, når den svage ikke skal?

Mere konkret kan jeg spørge: Den stærke kan selv vælge hvilket arbejde vedkommende vil påtage sig. Den stærke kan endda vælge ikke at arbejde, men alene tjene penge gennem penge. Det kan den svage ikke. Den svage er overladt til nådsens brød, og hvis vi kan blive enige om, at vi alle skal have lige muligheder i samfundet, så kræver det et opgør med den holdning der hedder sig, at de svage skal tage de uforskyldte konsekvenser der er er ved at være svag, uden kompensation.

Endnu mere konkret mener jeg direkte, at man som svag skal kompenseres 100 % for sin svaghed. Det betyder, at min holdning er, at hvis man ikke kan vælge sit (lovlige) indtægtsgrundlag af uforskyldte årsager (sygdom/handicap) skal man kompenseres på en sådan måde, at man helt selv 100 % kan vælge hvilket arbejde man vil tage. Det medfører endvidere, at svage skal fritages for at arbejde men derimod tilskyndes til at gøre det!

Kun på den måde kan vi ligestille og kompensere de syge, svage og handicappede for deres sygdom, svaghed eller handicap.

Hvis ikke man er enig med mig i ovenstående, så må jeg foranlediges til - med rette - at tænke at de som er uenige med mig går ind for at syge, svage og handicappede skal behandles som andenrangsborgere, hvormed man logisk kan konkludere, at vi dermed anses som værende mindreværdige medborgere.

- og så kan jeg med rette opfylde Godwins lov: Det er rendyrket nazisme/fascisme!

Sidst redigeret af logikeren; 03-12-2011 kl. 21:56.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 21:58   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mit hjerte græder!!

Tænkt at vi i 2011 vitterligt skal sidde og krænge vores sjæl ud, så hadefulde personer uden faglig viden kan få sig en kollektiv orgasme over andres sårbarhed.

De mennesker du hentyder til, hører ikke andre end sig selv, Logikeren. Du skriver for døve øren thi de er fattigere end os. Deres største kærlighed, er kærligheden til at nedgøre andre og træde ned af, fordi de ikke ejer empati for andre end dem selv. De ser sig selv i offerrollen, hvilket er ærgerligt (for dem selv). Den slags gør ondt og ridder dem som en mare, de begriber det ikke, og hver gang de forsøger, bliver smerten endnu større....

Gør som jeg - skid på dem! Hold hovedet højt, elsk din næste som dig selv. Og skid på resten. Det føles FEDT!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 22:18   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Empati?, jeg tror ikke på at de kender noget til det begreb Helene.

Et kursus måske? som vil hjælpe dem i selv-udvikling...jeg tror nemlig ikke på, at de har et godt forhold til hinanden på deres respektive arbejdsplader.

http://www.mannaz.com/da/kursus/empa...FUR0mAodUXcRNQ
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 22:31   #4
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Hør nu her, hvis "omdrejningssiden"s brugere ikke har empati, så har mere end halvdelen af danskerne ingen empati.

Det her er en folkehetz der er skabt imod os førtidspensionister. Det er folkets vilje.

Sidst redigeret af logikeren; 03-12-2011 kl. 22:40.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 22:41   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Empati det har jeg desværre ikke meget af, men er led i min sygdom
så det kunne være nogen skal til en psykiater på et tidspunkt

Dog tror jeg nok de fleste på førtidspension gerne vil arbejde
jeg vil meget gerne og slippe for dette møj system og tjene en halv mio om året
som jeg har gjort
men der er alså en grund til vi har fået eller er på vej til pension
forstå det dog, vi er bare for syge til at udfører et rigtig arbejde som en rask ikke har nogen problemer med.

mette frederiksen synes jeg er helt ude i hampen, når hun siger vi bare kan gå til anden læge og blive raske. klovn af værste skuffe
ingen får en førtidspenison af en læge, nej man skal netop hele syghusvæset igennem
tænk hvor mange penge jeg har kostet igennem 10 år
mere end 60 læger har jeg været til og har 5 erklæring på ingen behandlingsmuligheder og stærkt nedsat funktionsevne. bor på et bosted fordi jeg ikke kan klare mig selv

Ja jeg vil gerne arbejde, men har ikke mødt en læge endnu som siger du er rask og kan arbejde.

reformer bliver folk alså ikke mere raske af, nej de ryger på kontanthjælp som en varig ydelse
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 22:59   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Hør nu her, hvis "omdrejningssiden"s brugere ikke har empati, så har mere end halvdelen af danskerne ingen empati.

Det her er en folkehetz der er skabt imod os førtidspensionister. Det er folkets vilje.
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...evogn-2001.jpg
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vil så gerne ... HRK Alt det andet 15 23-01-2012 10:06
jeg vil gerne hjem Frue.Hansen Alt det andet 16 20-01-2010 18:34
jeg vil gerne til alle ace dk Alt det andet 11 02-01-2010 01:08
Jeg vil gerne have Jeres in-put! klarkurs Alt det andet 17 05-10-2008 18:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension