K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2009, 12:36   #1
trold70
Elsker at være her på K10
 
trold70s avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 60
Styrke: 15
trold70 er ny på vejen
Question Har brug for

Et lille råd er på førtidspension og er lige flytte for mig selv igen. Nu er det sådan at jeg har en vennine som bor i Aalborg og vil flytte tilbage til fyn men så vil hun bo ved mig indtil hun finder sig en lejlighed, men har sagt at det går ikke da jeg vil nok komme til at miste penge men hun vil ikke rigtig forstå det, også vil hun have sin adresse inde ved sine forældre men jeg har da pligt til at oplyse at jeg har hende boende?
Hvad dælme skal jeg gøre for hun vil allerede flytte ind på torsdag og har virkelig prøvet at sige nej overfor hende
trold70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2009, 13:24   #2
storesøster
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Indlæg: 42
Styrke: 15
storesøster er ny på vejen
Og det nej holder du bare fast i, har du så stadigvæk svært ved det, så prøv om du kan få noget familie eller en anden ven/veninde til at forklare hende at et nej er et nej. Man kan da ikke bare mase sig ind, bliver det snyd opdaget med adressen, så risikerer du både at skulle efterbetale pension og evt. boligsikring. Er hun en rigtig veninde, så vil hun kunne forstå det.

Forøvrigt skylder du heller ikke hende en forklaring, et nej er et nej og det burde hun respektere.

Vh S.
storesøster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2009, 14:09   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja for f... hun kan da på ingen måde bestemme over dig og din lejlighed. du må stærkt sige fra.
ellers ender det med hun bor der indtil næste sommer, uden at betale for hverken husleje, mad varme eller noget.
Du må fastholde dit nej, selvom det er megasvært. Det er ikke din opgave at huse hende, og hun må da blive i aalborg indtil hun har fundet en lejlighed. bliver hun sur så lad hende.. hun bliver nok god igen, og hvis ikke så er hun ikke en veninde som er værd at samle på..

jeg håber det lykkes for dig at holde hende ude..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2009, 15:03   #4
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Vedr.venninde

Hej Trold70

Vedrørene venninde der vil flytte ind.
Du kan fortælle din venninde, der er en side der hedder boliga på nettet, de har lejligheder, rækkehuse til leje i hele landet.
Håber det lykkedes for dig, at få sagt fra.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2009, 21:31   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
trol 70

Du skal da sige til din vaninde at" nu har du fået dit ejet og du har slet ikke lyst til at bo sammen med hende og at hun må selv finde en anden løsning " det kan være så svert at komme af med folk på en pæn måde når kufferten først står der...ogdet lyder ikke til at du har lyst til det, du skal bestemt ikke lade dig overtale til det ,det kommer der sjældent noget godt ud af...jeg håber hun kan forstå det MEN jeg ser du skriver "har virkelig prøvet at sige nej" DET skal måske være det meget hårdt og klart NEJ sådanne er der jo nogle der skal have det ellers køre de en om lille fingeren som man siger

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 16-08-2009 kl. 21:38.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2009, 21:53   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, eller som alternativ, så må din veninde jo betale de beløb du går ned!!!

Jeg havde også på et tidspunkt en boende, og hun måtte så lappe de huller jeg fik i økonomien. Men det gjorde hun så også gladeligt.

Dog er der en regl om, at man godt må have en LOGERENDE, uden at det påvirker din økonomi. Og som netop betyder, at den logerende skal have adressen et andet sted. Men må også have adressen hos dig! Men du skal selvfølgelig oplyse at du har en logerende boende.

Alle må have en logerende kvit og frit.

Her står det faktisk også hos SR-bistand : http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...ar.asp?id=1778

Sidst redigeret af Ninja; 16-08-2009 kl. 21:59.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 09:57   #7
trold70
Elsker at være her på K10
 
trold70s avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 60
Styrke: 15
trold70 er ny på vejen
Hej og takker for svar.. Det lader åbenbart til at hun ikke kan forstå mit nej og heller ikke min mands nej. Han ringet til hende imens jeg var der men jeg lod som jeg ikke lige var der så hun ikke hørte det. Men hun holder da hvis fast i det.
Men så skrev jeg da jeg kom hjem til mig selv at vi bliver nødtil at følge de regler der er men har spugte hende om hun vil gå ind og dække det jeg mister men det vil hun ikke svare på.
trold70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 09:59   #8
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af trold70 Se meddelelser
men jeg har da pligt til at oplyse at jeg har hende boende?
Kære trold70

Et stort og rungende JA! ellers kan du risikere store uoverskuelige konsekvenser

Hvis du gerne vil have hende boende, så vil jeg virkelig anbefale dig at tale med kommunen først, og hvis du ikke ønsker (kender ikke din situation) at have hende boende så må du holde fast i dit nej, og hvis hun er en god veninde så burde hun også kunne forstå et nej



Skovblomst
__________________
Skovblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har brug for... dpb Dit og Dat 8 18-01-2013 07:54
Har brug for råd. Mcavforfanden Spørgsmål ang fleksjob 29 12-03-2011 21:56
brug for et råd hjælp c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 19 18-10-2009 10:14
Har brug for et råd V_Brask Dit og Dat 6 27-05-2009 13:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension