K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2013, 10:46   #21
PeaJay
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
PeaJay er ny på vejen
Hej med jer,

Håber I kan hjælpe mig med at afklare nogen spørgsmål vedr. min erstatning:
1) Når man har fået en afgørelse fra Arbejdsskadestyrelsen, hvor lang tid går der, før din erstatning kan blive kapatiliseret? Jeg tænker, om at man kan nå det allerede ved første udbetaling, sådan så jeg ikke får alt for mange penge som løbende ydelse, der skal beskattes?
2) Min erstatning er tilkendt med tilbagevirkende kraft, dvs. jeg har nogen penge til gode som løbende ydelser, pengene skal beskattes, det er jeg godt klar over, men jeg modtog samme tidspunkt kontanthjælp, kan kommune kræve en del af penge tilbage? (refusionskrav)
3) De løbende ydelser, som man får hver måned, må man godt spare dem op uden at kommunen vil gå ind og fortolke dem som formue over 10.000 kr.?
Hilsen
PeaJay

Sidst redigeret af PeaJay; 12-04-2013 kl. 11:07.
PeaJay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2013, 12:11   #22
rts
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 70
Styrke: 16
rts er ny på vejen
Du kan få dem kapitaliseret med det samme, og det vil jeg anbefale, hvis du vil undgå modregning.
Løbende udbetalinger er ikke beskyttede og kommunen må modregne i dem.
rts er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2013, 21:51   #23
philipsen71
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
philipsen71 er ny på vejen
Vdr. skade.. og arbejdsskadestyrelsen

Hejsa jeg er i flexjob på grund af en ryg skade som jeg fik i 1998.. min læge meldte dengang skaden til arbejdsskadestyrelsen som afslog... jeg var derefter på syge dagpenge i 3 år. hvor jeg så kom i arbejds prøvning, og fik tilkendt Flex job. min arbejds evne er nedsat med 60%.
Jeg har så skrevet til arbejdsskadestyrelsen at jeg vil have min sag genåbnet og det har de gjort.... der er jo gået mange år siden skaden skete og har været i flexjob i 11 år så håber ikke det trækker for langt ud... de har fået svar fra min dengang arbejdsgiver men de vil ikke vedkende sig noget

Har for 5 mdr siden været til scanning i ryggen hvor han kunne se jeg har fået gigt i lænden og at min tilstand er stationær/sekundær og at der er forværring

sidder der nogen som event. kan komme med lidt svar hvad jeg event. kan vente mig.

Hilsen Malene
philipsen71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erstatning????? maggie Spørgsmål ang fleksjob 6 23-11-2012 12:07
Erstatning og ask leba Alt det andet 24 31-10-2011 13:41
erstatning ?? lund70 Alt det andet 5 15-06-2011 23:47
Erstatning Lotte222 Spørgsmål ang fleksjob 13 22-09-2010 14:10
Erstatning? vingum Alt det andet 4 28-01-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension