K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2011, 19:30   #1
Silly
Elsker at være her på K10
 
Sillys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Syddjurs
Indlæg: 79
Styrke: 16
Silly er ny på vejen
Paragraf 34 når ens hjemmeboende børn tjener penge?

Hejsa.

Ligenu er jeg i den situation, at jeg bor sammen med mine to børn som begge er over 18. Vi er alle tre på kontanthjælp, jeg får den almindelige ikke-forsørger takst, og ungerne får begge hjemmeboende under 25 takst.

Da jeg er nød til at have en 4-værelses for at vi alle tre kan bo her, er mine boligudgifter naturligvis ret voldsomme, for en enlig på kontanthjælp. Jeg har derfor fået lige knap 2000,- pr måned i §34 + 900,- i boligsikring.

Om et par måneder, er det mulighed for at min datter kan arbejde med løntilskud, og hun vil så til den tid få ca 8000,- udbetalt, altså 5000,- mere end hun gør nu.

Vil det påvirke min §34 udbetaling mon?

Hun vil jo rigtig gerne kunne spare op til at flytte hjemmefra, hun blir trodsalt 21 i år, men det er der jo nok ikke mulighed for hvis de så snupper mine tilskud i stedet.

Jeg er klar over at det får betydning for boligsikringen, da det tydeligvis udregnes på husstanden, men det er godtnok svært at overskue hvordan reglerne er for §34.

Håber nogen kan svare på det.
Silly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 21:05   #2
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
din bolig sikring bliver helt sikkert påvirket
Og så gør dit §34 jo helt sikkert også fordi i samlet får en husstands indkomst stigning

Så et bud er at i mister det i tjener ekstra

Men boligsikringen kan du lege med under selvbetjening på din kommunes hjemmeside

Og §34 beregningsmåden står vist under lov om aktiv socialpolitik ellers ring og spørg uformelt

Jeg undrer mig bare over at dine børn får som hjemmeboende når du selv er på kontanthjælp som enlig

Hvorfor får dine voksne børn ikke taksten for enlige under 25?

Eller er det bare en boligsittation der ikke er taget højde for i lovgivningen?

Jeg undrer mig bare og andre ved måske bedre?

For i mine øjne kunne i jo ligeså godt være 3 enlige samboende.....

Kan desværre ikke hjælpe mere præcist

Mvh
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 21:53   #3
Silly
Elsker at være her på K10
 
Sillys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Syddjurs
Indlæg: 79
Styrke: 16
Silly er ny på vejen
Ja det er ret åndssvagt, hvis vi havde været ubeslægtede, havde de fået det dobbelte i kontanthjælp, men fordi de er mine børn, får de kun omkring 2700,- pr næse.

Meningen har jo været at hjemmeboende børn til dels bliver forsøget af forældrene... men en enlig på kontanthjælp har jo ikke noget at forsørge med, så vi sidder ekstremt hårdt i det.

Det ville virkelig være øv, hvis de tager det hele, når der endelig er udsigt til at man kan trække vejret frit i en periode. Det har virkelig været svært at få dagligdagen til at hænge sammen økonomisk det sidste år.
Silly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 09:14   #4
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
jeg her i samme situation som du.. og skal lige hører om de ikke er blevet tvunget til at skrive under på at de er medforsørger af hustanden.. ?

kan så sige at mine er på en SU og så vi kan intet få af hjælp. men de kan så få enkeltydelser da de intet har at gøre med til bl.a. tandlæge o.s.v.

men set på deres samlede rådigheds beløb når alt er betalt. så har de omkring 500kr til sig selv om måneden. så som dine er der intet at spare op af..

men har så undersøgt mulighederne til når de få tilbudt lejlighed så kan de søge og hjælp til indskud og etableringsydelse og det gør vi tilden tid..

jeg vil lige tilføje at vi enlige mødre med børn bliver straffet utroligt hårdt ved de regler. og vi har ingen mulighed for hjælp.

jeg har da mine unge er under uddannelse forsøgt at søge om uddannelses bidrag fra deres far som har en god løn. men fik nej da han økonomi ikke kan gennemskues. så det er for nemt at frasige sig sit ansvar i det danske system.

Sidst redigeret af maja-bell; 04-03-2011 kl. 12:15.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjemmeboende børn over 18 kerozen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 02-03-2013 14:36
Hjemmeboende voksne børn Randibmc Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 31-01-2013 22:53
Boligstøtte når børn tjener lidt Lille mig Alt det andet 17 05-01-2012 14:08
FP / hjemmeboende voksne børn ?? aha Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 10-11-2010 09:01
Førtidspension og hjemmeboende børn Ninja Alt det andet 9 27-05-2009 11:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension