K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2010, 21:52   #11
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vindmøllen Se meddelelser
Tak for det

Men betyder det ikke også at du ikke måtte bo sammen med din veninde, i hjalp vel til i køkkenet begge 2 og betalte til den fælles husførelse. Desuden kunne i jo godt indgå et ægteskab med hinanden.
Nej, vi havde ikke fælles husførelse. Kun husleje og dertil hørende udgifter. Ikke at vi ikke delte mælk eller pasta engang imellem, men det gjorde jeg også med de andre da jeg boede på kollegium i sin tid (og studerende).
Jeg kendte hende heller ikke på forhånd, men det er jo noget helt andet. :-)
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2010, 21:56   #12
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Og så havde jeg en lejekontrakt på et værelse, jeg stod ikke på kontrakten til lejligheden.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2010, 22:09   #13
Vindmøllen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2010
Indlæg: 17
Styrke: 14
Vindmøllen er ny på vejen
Undskyld mig igen

Men hvad er fælles husførelse? Jeg mener at det er husleje og dertilhørende udgifter + rengøring.

Dvs. (frit fortolket) at du så mener at hvis du ikke havde lejekontrakt til et værelse men en fælles lejekontrakt af en lejlighed ville i være samlevende?

Jeg har bare svært ved at tyde reglen om samlevende, hvornår man er og hvornår man ikke er samlevende.

Thomas
Vindmøllen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2010, 22:09   #14
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vindmøllen Se meddelelser
Tak for det

Men betyder det ikke også at du ikke måtte bo sammen med din veninde, i hjalp vel til i køkkenet begge 2 og betalte til den fælles husførelse. Desuden kunne i jo godt indgå et ægteskab med hinanden.
Hvis kommunen havde været meget emsige havde de også kunnet gøre to veninder genstand for gensidig forsørgelsespligt ved at vælge at tro på at de to veninder levede i et kærlighedsforhold.

Undskyldningen for denne oldnordiske regel er ofte at man jo ved indgåelse af ægteskab, har forpligtet sig overfor hinanden.

Der kunne man så spørge om, hvorfor det så ikke kun gælder for gifteviede, på sammen vis som det kun gælder for gifteviede kontanthjælpsmodtagere, sandheden er at det nok mere drejer sig om besparelser for det offentlige end om en gensidig forpligtigelse overfor hinanden.

Jeg forstår ikke hvorfor din veninde får så lidt altså under 100.000 om året, med mindre hun da også er brøkpensionist? For hun mister jo så et sted imellem 85.000 og 90.000 i forhold til en reelt enlig.

Man kunne også kalde den gensidige forsørgelsespligt for skat på kærligheden.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2010, 22:19   #15
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vindmøllen Se meddelelser
Undskyld mig igen

Men hvad er fælles husførelse? Jeg mener at det er husleje og dertilhørende udgifter + rengøring.

Dvs. (frit fortolket) at du så mener at hvis du ikke havde lejekontrakt til et værelse men en fælles lejekontrakt af en lejlighed ville i være samlevende?

Jeg har bare svært ved at tyde reglen om samlevende, hvornår man er og hvornår man ikke er samlevende.

Thomas
Hun var lige blevet skilt fra sin mand, det har vel også kunnet ses på kommunekontoret. De er jo ligesom Stasi der snager i alt.
Og nej, det har ikke kun noget med min lejekontrakt at gøre. Jeg vil tro at det også beror sig på et personligt skøn fra kommunens ansatte.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2010, 09:53   #16
Vindmøllen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2010
Indlæg: 17
Styrke: 14
Vindmøllen er ny på vejen
Hmmmmmmm

Tak for jeres svar, jeg kan ikke rigtig se andet end at den regel er lavet for at udbetale så lidt penge som muligt. Men jeg har læst en masse diskusioner herinde om at det er fair at når man er 2 til at deles om udgifterne er det ok man får lidt mindre. Men det er jo ikke det der er lagt op til i loven når man som søskene ikke er omfattet af gensidig førsørgelsespligt. Skat på kærlighed vil jeg heller ikke kalde det da der da også er kærlighed mellem søskene, mere en skat på sex med samlevende.

Thomas
Vindmøllen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2010, 10:04   #17
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vindmøllen Se meddelelser
Hmmmmmmm

Tak for jeres svar, jeg kan ikke rigtig se andet end at den regel er lavet for at udbetale så lidt penge som muligt. Men jeg har læst en masse diskusioner herinde om at det er fair at når man er 2 til at deles om udgifterne er det ok man får lidt mindre. Men det er jo ikke det der er lagt op til i loven når man som søskene ikke er omfattet af gensidig førsørgelsespligt. Skat på kærlighed vil jeg heller ikke kalde det da der da også er kærlighed mellem søskene, mere en skat på sex med samlevende.

Thomas
Jeg synes heller ikke at det er i orden. For hvis denne lov gælder for folk på offentlig forsørgelse, så burde den også gælde på det ordinære arbejdsmarked. "Nå, er du gift eller bor sammen med din kæreste? Aha, ja, så ryger der 15% af din løn da I kan spare på kost og logi." Ding ding ding... det er der da ingen normale mennesker som ville acceptere.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2010, 10:20   #18
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vindmøllen Se meddelelser
Hmmmmmmm

Tak for jeres svar, jeg kan ikke rigtig se andet end at den regel er lavet for at udbetale så lidt penge som muligt. Men jeg har læst en masse diskusioner herinde om at det er fair at når man er 2 til at deles om udgifterne er det ok man får lidt mindre. Men det er jo ikke det der er lagt op til i loven når man som søskene ikke er omfattet af gensidig førsørgelsespligt. Skat på kærlighed vil jeg heller ikke kalde det da der da også er kærlighed mellem søskene, mere en skat på sex med samlevende.

Thomas
Jeg synes absolut ikke det er i orden, og om man kalder det skat på det ene eller det andet, så er det en enorm høj skatteprocent hvis man kun får godt det halve af en reelt enlig, det svarer faktisk til at man betaler omkring 70% i skat, hvem andre i Danmark gør det?

Vi lever i 2010 ikke i 1810 eller 1910, og man burde respektere det enkelte menneskes ret til uafhængighed, men med den (G)ensidige forsørgelsespligt, gør man et menneske økonomisk afhængigt af et andet, og det er ikke rimeligt, især da det også går imod FNs handicapkonvention, og hvis du er på førtidspension er du på den ene eller den anden vis handicappet.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension