K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2009, 23:15   #1
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Huskeliste ved lægebesøg

Har jeg forstået det rigtigt, at når jeg skal til lægen på tirsdag, vil det være en god ide at bede om at blive udredt for fibromyalgi og hypermobilitetssyndromet, for at have papir på disse diagnoser, til brug ved en ansøgning om førtidspension?

(Er lige blevet fleksjob vurderet og kan max arbejde 3 t. pr. dag, og jeg er ligesom ved at forberede mig på at søge FP.)

Som tidligere nævnt, har min sagsbehandler mundtligt udtalt, at når jeg har kunne leve med HM led indtil nu, kan jeg også gøre det fremover.
Nu skal jeg så starte hos anden aktør, som skal sende mig i praktik osv. og jeg har da også tænkt mig at følge deres anvisninger.
Så må jeg bare dagligt give udtryk for mine smerter m.m.

(Jeg har også Chrons sygdom (tarmbetændelse) og føler mig meget påvirket af dette. Men det er der heller ikke lagt specielt stor vægt på i fleks vurderingen.)
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 00:09   #2
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Læs her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=4382 så kan du blive klogere.

Hilsen herfra
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 09:06   #3
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Dagbog

Hej Miss M.

Det vil være en rigtig god ide hvis du fører dagbog om dit helbred, både i det private og på et job/en praktikplads. Så kan du nemlig påvise at du har det så og så dårligt det meste af tiden, hvilket gør det umuligt at arbejde mere end de 3 timer du omtaler her.

Ok, de kan sagtens finde på at afvise dagbogen som brugbar, men så skal du bare forlange at den bliver lagt ind i dine sagsakter. På den måde kan de ikke komme uden om den

Held og lykke med diagnosticeringen af din HM og fibromyalgi.

Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 13:04   #4
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Ja, Hvis der er mistanke om fibromyalgi, skal du af din læge forlange at få en henvisning til en reumatolog.

Ofte anerkendes diagnosen fibromyalgi ikke, medmindre der foreligger en speciallægeerklæring der bekræfter den.

En del praktiserende læger er dog ikke meget for at lave den henvisning, for mange af dem fastholder stadig, at diagnosen ikke findes.

Jeg kæmpede selv i flere år forgæves for at få den henvisning fra min, nu forhenværende læge (den idiot ), og først da kommunen blandede sig og selv gik ind og arrangerede at jeg kunne få den reumatologundersøgelse uden min læges henvisning, kom der en diagnose på.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Betale for lægebesøg? Peppe Politik og Samfund 2 16-10-2010 15:45
mange lægebesøg/henvisninger Fodfolket Dit og Dat 0 27-11-2009 22:36
Huskeliste til tjek af ulovligheder i pensionssag zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 24-01-2008 09:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension