K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2010, 13:12   #11
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Curls og til dels vovse har ret. Arbejdsprøvning kan i modsætning til virksomhedspraktik foregå udenfor en virksomhed/arbejdsplads; men ellers er det i princippet det samme. dvs. arbejdsprøning dækker bredere end virksomhedspraktik.

For stærke ledige (forsikrede med ledighed som eneste problem) udgør virksomhedspraktik dog maks en måned 4 uger tror jeg.

Har netop set at Frederikshavns-kommune har links til både arbejdsprøvning og virksomhedspraktik, hvor arbejdsprøvning typisk har et bredere afklarende sigte fleks, pension, reva og Virksomhedspraktik har erhvervsmæssigt-sigte.

Link om arbejdsprøvning:
http://www.frederikshavn.dk/da/menu/...ejdsproevning/

Link om virksomhedspraktik
http://www.frederikshavn.dk/da/menu/...omhedspraktik/

Sidst redigeret af superhoax; 25-06-2010 kl. 13:20.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2010, 00:51   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
En arbejdsprøvning på feks reva-center er en bred afprøvning af arbejdsevne. Enten med henblik på pension eller fleks.

Virksomhedspraktik, vil ofte ikke kunne bruges som afklaring til en pension.

Dog vil der som nævnt være undtagelser.

Men vil man være rimmelig sikker på, at få det godkendt, og man på forhånd ved at det hælder den vej, bør man insistere på dette, for at begrænse antal af afprøvninger.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2010, 09:05   #13
benteh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2006
Indlæg: 57
Styrke: 18
benteh er ny på vejen
Misbrug

Jeg er arbejdsløs flexer og har haft to fleksjob, som jeg er fyret af pga krisen. Er nu hos anden aktør (suk).
Hun ringede forleden med et muligt arbejde, hvor arbejdspladsen ville have 2-3 måneders praktik før ansættelse. Det irriterer mig, for det er ved at være mit helt klare indtryk, at virksomhederne nu kræver dette, der for mig minder heftigt om 2-3- måneders gratis arbejdskraft. Jobkonsulenten siger bare, at det er "helt almindeligt".
Jeg er en af de "stærke" flexere, 20 timer og en sygdom, jeg er vel reguleret for, så der er ikke noget særligt at "prøve" mig af på.
Man skal huske, at vi (lige som alle andre) efter en evt ansættelse osse har den normale prøvetid på 3 mdr, så de kan såmænd sagtens slippe af med os, UDEN praktik!
VH Bente
PS. Der jo nok er nødt til at finde sig i at arbejde gratis for overhovedet at FÅ et flexjob...
benteh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2010, 10:04   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af benteh Se meddelelser
Jeg er arbejdsløs flexer og har haft to fleksjob, som jeg er fyret af pga krisen. Er nu hos anden aktør (suk).
Hun ringede forleden med et muligt arbejde, hvor arbejdspladsen ville have 2-3 måneders praktik før ansættelse. Det irriterer mig, for det er ved at være mit helt klare indtryk, at virksomhederne nu kræver dette, der for mig minder heftigt om 2-3- måneders gratis arbejdskraft. Jobkonsulenten siger bare, at det er "helt almindeligt".
Jeg er en af de "stærke" flexere, 20 timer og en sygdom, jeg er vel reguleret for, så der er ikke noget særligt at "prøve" mig af på.
Man skal huske, at vi (lige som alle andre) efter en evt ansættelse osse har den normale prøvetid på 3 mdr, så de kan såmænd sagtens slippe af med os, UDEN praktik!
VH Bente
PS. Der jo nok er nødt til at finde sig i at arbejde gratis for overhovedet at FÅ et flexjob...
Det kan jeg godt forstå, jeg er selv i 2. fleksjob og ville helt sikkert have det på samme måde, hvis jeg var i samme situation som dig lige nu....
Jeg gad ikke i ulønnet praktik, jeg er klar!
Kunne du ikke selv "privat" tilbyde firmaet at have dig ansat her og nu? Hvis man vidste hvilket firma, det var.... hehe... så kunne de her jobkonsulenter lære noget af det... Men håber alt vil gå dig godt, og at du vil blive glad for det, hvis det lige var noget for dig og at de så ansætter dig. Gad vide, om de virkelig kan garantere fast ansættelse bagefter...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2010, 10:21   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
En arbejdsprøvning på feks reva-center er en bred afprøvning af arbejdsevne. Enten med henblik på pension eller fleks.

Virksomhedspraktik, vil ofte ikke kunne bruges som afklaring til en pension.

Dog vil der som nævnt være undtagelser.

Men vil man være rimmelig sikker på, at få det godkendt, og man på forhånd ved at det hælder den vej, bør man insistere på dette, for at begrænse antal af afprøvninger.

VH Popiae
Nu var det ikke et revacenter, men "kun" et beskyttet værksted jeg var i arb.prøvning på, men derom kan jeg kun sige, at det var det værste LO.. jeg nogensinde har været præsenteret for, i de 15 år jeg sloges med systemet.
Værkstedsledere, der udtalte sig om ting de tydeligvis ikke havde forstand på (især lægefagligt), benyttede sig af løgnehistorier og m.m. af den slags.

Derimod oplevede jeg, at jobkonsulenten hos anden aktør havde en yderst professionel tilgang til tingene.

Men hvis en virksomhedspraktik skal fungere med henblik på f.eks. fp, skal det selvfølgelig være en virksomhed, der er bevidst om deres "rolle", og har mulighed for at tilbyde forskellige former for opgaver, så man netop kan blive afprøvet allround.

Mange har dårlige oplevelser med anden aktør, men for mig var anden aktør simpelthen det bedste, og eneste fornuftige, der skete i de 15 år jeg sloges med systemet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2013, 16:17   #16
FOB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2012
Indlæg: 62
Styrke: 12
FOB er ny på vejen
Hej alle her
Jeg bliver simpelt hen nød til at få det skåret ud i pap:

Min venindes SB siger at arbejdsprøvning var noget der fandtes under den gamle pensionslov fra før 2003, hvorimod virksomhedspraktik har til formål at bidrage til selvforsørgelse i et ordinært job.

Jeg har så læst jeres indlæg og mener at kunne læse at et udgangspunkt er det samme, nemlig at få afprøvet den syges arbejdsevne.

Eller er jeg bare helt analfabet????
FOB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2013, 16:40   #17
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Jeg var i en arbejdsprøvning i 2011, da jeg havde gået sygemeldt i ca 6 mdr, og der skulle findes ud af hvad jeg kunne holde til ang timer og hvad jeg kunne lave fysisk.

Var i en praktik som min sb skrev på mine papirer med henblik på et fleksjob, og det var i 2012, men kunne ikke holde til at være der og det blev så kun til 6 dage.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2013, 17:05   #18
enhunhund
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
enhunhund er ny på vejen
Arbejdsprøvning/virksomhedspraktik

Jeg er pt. i en sådan, i forbindelse med at have været ledig i 12 mdr. på ledighedsydelse og revurdering af fleks. Min SB fortalte at det er det samme i mit tilfælde. Ligmed...jeg er i arbejdsprøvning som skal bestå af en ekstern virksomhedspraktik. Anden aktør kan ikke skaffe en virksomhedspraktik. Så i mit tilfælde tor jeg at min arbejdsprøvning ender ud i ingenting.
enhunhund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2013, 22:25   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FOB Se meddelelser
Hej alle her
Jeg bliver simpelt hen nød til at få det skåret ud i pap:

Min venindes SB siger at arbejdsprøvning var noget der fandtes under den gamle pensionslov fra før 2003, hvorimod virksomhedspraktik har til formål at bidrage til selvforsørgelse i et ordinært job.

Jeg har så læst jeres indlæg og mener at kunne læse at et udgangspunkt er det samme, nemlig at få afprøvet den syges arbejdsevne.

Eller er jeg bare helt analfabet????
Tjaa, kommunale sagsbehandlere siger virkelig mange mærkelige ting.

I 2007 var jeg i arb.prøvning på et beskyttet værksted, for at afklare min arb.evne, og blev visiteret til fleksjob.

I 2009 var jeg i virksomhedspraktik med det formål, at afklare min arb.evne. og blev tilkendt førtidspension.

Få din veninde til at spørge sin sb hvordan man så afklarede borgernes arb.evne mellem 2003 og 2013.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 13:36   #20
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sane Se meddelelser
For at fortsætte med tråden for at afklare det, kan jeg så spørge:

Er der nogen her, som oprindeligt var i virksomhedspraktik med henblik på fleksjob, men efter en dårlig resultat fra virksomhedspraktikken endte på førtidspension uden yderligere "prøvninger"?

Kort og godt: JA.

Hov, det er en gammel tråd - det var jeg ikke lige opmærksom på.

Sidst redigeret af Solen; 19-02-2013 kl. 13:38.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
virksomhedspraktik / arbejdsprøvning k1068 Alt det andet 4 22-06-2013 10:20
Forskel på praktik og arbejdsprøvning? Jasmina Alt det andet 16 27-03-2012 10:51
Arbejdsprøvning/virksomhedspraktik 0401AMvB Alt det andet 42 18-11-2011 09:47
arbejdsprøvning/afklarende virksomhedspraktik/virksomhedspraktik sjj Alt det andet 21 08-07-2011 10:45
Arbejdsprøvning/virksomhedspraktik Anne.o Alt det andet 3 27-02-2008 20:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension