K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2008, 10:54   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Flere flygtninge på førtidspension

De "stormer" på førtidspension...jeg tror ikke på det da det er nærmest umuligt at få pension i dagens Danmark...eller er der noget jeg misforstår her...og der står ubehandlede traumer...jamen så er alle muligheder jo ikke udtømt vel...altså er det parkering...eller hvad er det for noget...

Det lyder I disse artikler som om det er let at få førtidspension
, men det er LØGN.


Så er der noget andet og det er at flygtningene ikke kan få fuld pension da de ikke har boet her længe nok...

De er danske statsborgere er også.... noget han ikke skriver om...

Mærkelig journalistik...


Flere flygtninge på førtidspension

http://www.faa.dk/article/47957?rss

Af Ritzau

Ubehandlede krigstraumer sender flere og flere flygtninge på førtidspension. Blandt indvandrere fra Tyrkiet, Pakistan og Eksjugoslavien falder tallet.

Flere og flere flygtninge fra Irak, Bosnien og Libanon sendes i disse år på førtidspension. Stigningen skyldes først og fremmest, at flygtningene har krigstraumer, som får lov til at hobe sig op på grund af lange ventetider på traumebehandling.

Nye tal fra Danmarks Statistik viste for nylig, at indvandrere fra ikke-vestlige lande stormer på førtidspension. Men en nærmere gennemgang af tallene viser, at stigningen skyldes personer fra krigslande som Irak, Bosnien og Libanon, mens andelen af førtidspensionister fra de "gamle" indvandrerlande som Tyrkiet, Pakistan og Eksjugoslavien falder, skriver Dansk Flygtningehjælps nyhedsbrev Artikel 1A.

Mette Blauenfeldt, som er koordinator på Dansk Flygtningehjælps Center for Udsatte Flygtninge, mener, at mangelfuld og for sen traumebehandling er skyld i, at så mange flygtninge ender med en førtidspension.

Ventetiden på behandling af traumatiserede flygtninge er typisk ét-to år.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2008, 19:22   #2
Søren
Ved at vænne sig til K10
 
Sørens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2008
Lokation: København
Indlæg: 13
Styrke: 17
Søren er ny på vejen
Mette Blauenfeldt, som er koordinator på Dansk Flygtningehjælps Center for Udsatte Flygtninge, mener, at mangelfuld og for sen traumebehandling er skyld i, at så mange flygtninge ender med en førtidspension.

Ventetiden på behandling af traumatiserede flygtninge er typisk ét-to år sitat

Ventetiden for mig og flere "måske exsygedagpenge modtagere" og bistandsklienter, flere nødt til at lytte fra eget hjem" nærmer sig nu 4 år , jeg er stresset det er da klart.J
J,har hele tiden kunnet sammenligne mig med de flygtninge der er gisler i vores lejre som Sandholm.Nogle af dem sultestrejkede på Cristiansborg slotsplads forrige sommer.Jeg filmede dem.http://www.youtube.com/watch?v=-IpCs7d6bTA
Både de og vi er gidsler for at spare "samfundet" for udgifter-koste hvad det vil.
Søren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2008, 09:24   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Jeg er helt enig med dig Søren...jeg syntes bare at de artikler er misvisende og sætter mistro...det er ikke let at få pension og når journalisten skriver at de "stormer" på pension så lyder det som om det er så let at få tilkendt pension og det gør mig tosset.

De fleste venter i mange mange år på at kommunen gider tage dem alvorligt...

Gidsler....JA... spare penge...JA...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2008, 10:28   #4
Søren
Ved at vænne sig til K10
 
Sørens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2008
Lokation: København
Indlæg: 13
Styrke: 17
Søren er ny på vejen
Enig Stella Mange oplever en stor del af verdenen genem TV og aviser-og det er ofte at redaktioner en hurtig fangende historie-så skidt med den taler til danskeren indre Svinehund og det skaber et vrangbillede af virkeligheden- der skal sælges avser-ak
ogdog her er også "en gammel historie" fra TV 2 lorry http://www.tv2lorry.dk/moduler/nyhed...D=1&vId=369284

linket jeg sendte før er til en reallety historie jeg filmede

Sidst redigeret af Søren; 19-04-2008 kl. 10:32.
Søren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flere får afslag på førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 22-06-2012 02:14
Er der flere måder at søge førtidspension på? tuska Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 28-11-2009 13:01
Flere på førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 27-04-2009 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension