K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2008, 00:51   #11
hvad sker der
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
hvad sker der er ny på vejen
Hej frhansen
Hvor føler jeg bare med dig.... I DEN grad.
Befinder mig selv i noget nær samme situation som dig.
For få dage siden fik jeg samme afslag, og var HELT i kælderen. Tænkte som dig, at NU orker jeg ikke mere.
Lad der gå et par dage, så vender din vilje til at kæmpe sikkert tilbage. Skuffelsen skal lige have lov til at "sætte sig". Sådan er det gået for mig i hvert fald.
Jeg er fortsat DYBT rystet over, at man som ikke-syg går rundt i en blind tro på, at systemet er til for at hjælpe de, der har behov. Troede ALDRIG jeg selv skulle ende i den situation at få brug for hjælpen, men det gjorde jeg desværre. At det så I DEN GRAD slet, slet ikke er så glimrende system, som jeg gik og var overbevist om, er jeg dybt, dybt rystet over.
Man bliver mistænkeliggjort, nedgjort, talt ned til, behandlet som alt andet end et menneske med ønsket om IKKE at være syg, og jeg overvejer stadig, hvordan det kan lade sig gøre i dette samfund.
Giv den negative afgørelse et par dage til at "sætte sig", og kom så STÆRKT igen. Du (vi) skal jo for hel.... ikke finde os i at blive behandlet på den måde.
Mange hilsner
hvad sker der??????
hvad sker der er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 01:21   #12
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
Jeg kender det også - fik at vide min sag var "oplagt" men fik derefter to afslag, fra kommune og sociale nævn og de overholdt ikke min retsikkerhed. MEN beskræftigelsesankenævnet endte med at omsøtte dommen. Det var lange næsten 2 år, med mange tårer.

Så hold ved!
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 09:41   #13
frhansen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 63
Styrke: 16
frhansen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rikke H Se meddelelser
Jeg kender det også - fik at vide min sag var "oplagt" men fik derefter to afslag, fra kommune og sociale nævn og de overholdt ikke min retsikkerhed. MEN beskræftigelsesankenævnet endte med at omsøtte dommen. Det var lange næsten 2 år, med mange tårer.

Så hold ved!


Det er faktisk mit ensete håb lige nu.. men fik et brev for en uge siden at der var et ½ års vente tid der.. men din sætning har givet mig håb..

TAK
frhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 12:02   #14
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
GODT frhansen, på med vaten igen

Selvom det kan se meget sort ud er der næsten altid lys for enden af tunlen.
Det behøver jo ikke at tage flere år for os alle at nå igennem systemet. Der er også sager der faktisk går hurtig, trods alt. Hold dig tæt til dine behandlere og få papir på hvordan dit helbred, har det. Så fodrer du dine sagsbehandler med disse papir ( selvfølgelig kun kopier ) originalerne gemmer du under din hovedpue

Jeg sender mange af disse til dig og I andre der sidder i kommunesaksen.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 19:04   #15
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja op med humøret.. selv om det kan være totalt sort, når man står i " kommuneland/ sagsbehandlerland"

Hiv dig selv op i nakkehårene, og fight med dem, gå til lægen og forklar hvordan du har det.

Jeg ved godt det lyder nemt", men jeg har også kæmpet/ gør det stadig, men har fået fleksbevilling. ( nu kæmper jeg bare.. for ret til ferie, for kontanthjælpsfleksere!!

Jeg ønsker dig alt godt og håber du er stærk, og du kan altid klage til din Borgmester, hvis det glipper, det hjælper nogengange.

Mange hilsner, Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 11:42   #16
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
du får lige en masse som du kan bruge af efter behov.

Som de andre siger: giv ikke op, hold ud og tag fat om nældens rod når du igen er lidt oven på.

Tro mig, vi er mange som har været lige der hvor du er nu men kom herind og læs af.

Det gjorde jeg og jeg vil påstå at det var min redning, rent mentalt midt i al kaos.

spørg også bare om alt det du kan finde på for måske er der nogen herinde som kan hjælpe dig videre, det er jeg temmelig sikker på

Vi lytter, og op på hesten igen og pas godt på dig og dine
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 23:13   #17
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
Hej frk hansen!
Ihh som jeg forstår dig 3 gange har jeg været i arbejdsprøvning,og venter nu på den 4 i de 3 første er der pejet på fleksjob,men hver gang har sagsbehandler og lægekonsulent lige skulle prøve noget nyt blandt andet en psykiatisk specillæge erklæring hvor jeg oveni blev udstyret med en uheldbredelig personligheds forstyrelse..
Min Historie er kort vi var udsat for et færdselsuheld i 2004 min bedre haldel blev hårdt ramt og endte 13 mdr efter på en førtidspension..

11mdr efter ullykken fik jeg en blodprob i hjernen,og var lammet i ansigt og arm..

Jeg har haft en meget turbolent barndom med blandt andet insest,har måttet flygte gennem kældre osv med min mors kæreste efter med et barberblad han ville slå hende ihjel..

Jeg har udviklet et kronisk ptsd pågrund af mange traumatiske oplevelser..

Det gør at jeg er forfærdelig træt altid har marreridt alt for højt et blodtryk og er meget følsom over for stress..

Jeg tror ikke på systemet længere,kommunen gør det ikke nemmere for en for de læser jo i papirene så det passer til deres pengekasse i mit tilfælde har jeg jo været så "heldig at stifte bekendtskab med EB og hun mener jo at jeg snilt kan arbejde 37 timer hvis bare jeg bliver sat et sted hvor jeg kan være alene..

Eb er det eneste menneske der ser mig som en enspænder der kun kan se tingene i sort eller grå og så ellers gå og dagdrømme...

En drøm har jeg og det er at komme helt ud af det rådne system og at ægteskabet holder..

Håber det bedste frk Hansen hæng i med det yderste af neglene giver vi op har de vundet..
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2008, 00:03   #18
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Hej fra en der kæmper selv, i 4 år har jeg kæmpet med MIN kommune, 4 lange år, med gentagende fejl og mangler, og dobbelt tydninger ( at man kommer til et møde hvor der bliver sagt en ting for så senere at der sker noget andet) borgmester der ikke svare socialudvlagtsformand der efter min mening forsøger at vaske sine hænder kan dog ikke bevise dette, manglende asgsakter osv. men fra 1998 til 2004 har man glemt at fortælle om rettigheder og skriftlige afgørelser at jeg har sagt at man IKKE skal træde os ( min mor og mig) een eneste gang mere, de skal fortryde at de "glemte" os fordi vi ikke kendte til lovgivningen og ikke råbte op. Kommunen venter KUN på at man stopper, man behøves ikke at kæmpe hver dag / Hele tiden giv dig selv tid til at komme ovenpå og start så igen for så når de tror at de har vundet tager du fat igen det er min måde at køre sagen og en støtte i min mor er også godt det er hende det er gået værst ud over. Pøj Pøj
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2008, 14:16   #19
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 17
Helenevind er ny på vejen
Kære Frhansen...

Først lige en kæmpe

Jeg ved hvor hårdt det er og i sidste uge var jeg ved at opgive alt. Alle mine penge er blevet frataget mig om vi har ikke noget og leve for. Men vi må ikke give op... kommunen må ikke vinde over dig.

Jeg kender også alt til det med at familien har det hårdt, er selv ung, har en mand og et lille barn. Min mand er virkelig i risikogruppen for at blive udbrændt og blive sygemeldt, men vi kæmper videre og tror på at retfærdigheden vil komme.

Er du på sygedagpenge nu? Har de skrevet at de vil stoppe dem? For så skal det ankes. Hvis du kan klare fleks. på 18 timer, så skal du sørme have fleks på 18 timer.

Jeg ved virkelig ikke hvordan sagsbehandlere lærer at blive sådan nogle tåber, der bare er ude på at ødelægge livet for folk?? Hvordan i alverden lærer de det.... jeg troede slet ikke der fandtes så modbydelige mennesker.

Har i som familie råd til det, så kan I også vælge at få en advokat på jeres sag? Det har jeg selv fået, fordi jeg ikke magter mere.... Det er en advokat der er specialiceret i sådanne kommunesager.

Håber du kan komme op på hesten igen og kæmpe videre. Vi er en hel masse herinde der vil hjælpe dig med alt du har brug for. Jeg har selv fået meget hjælp til at skrive klager osv. Og jeg vil også, ligesom alle andre herinde, hjælpe dig med at klage... hele vejen til du får din ret!!!

fra Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Jeg kan ikke mere Julcha Dit og Dat 121 10-01-2010 13:02
Kan ikke mere Gizmomis Alt det andet 8 20-02-2009 22:16
Magter ikke mere. Mads&Camilla Din historie 13 30-10-2008 09:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension