K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2011, 17:03   #171
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Der er ikke noget mere grænse overskridende end når sagsbehandlere begynder at grave ned i ens sygdoms historie eller blot spørge til ens diagnose. Jeg føler med dig og gør for alt i verden hvad du kan for at komme til afprøvning på reva centeret det er helt klart bedre for dig.

Da jeg nærlæste din tråd, fik jeg også fornemmelsen af at du slet ikke burde komme i arbejdsprøvning, har dine læger mv. ikke nævnt dette ? Altså foreslået en kontra incidering. Hvad håber du selv på fremover fleks eller ftp ?

Ved ikke om du får kræfter til at skrive til din sbér omkring sdp. forlængelse, men det er i al fald en god idé at være på forkant hermed.

Omkring din fagforening, der ville jeg straks flytte fra HK til Kristlige, det gjorde jeg selv i 2007 og det var noget af det bedste der skete for mig og min sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 08:43   #172
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Pas på med at skifte fagforening midt i et forløb, du recikere at stå uden hjælp.

Hvis du skal afklares til fleks eller pension, skal du have en afklaring af arbejdsevne.
Pas på ikke at forveksle dette med aktivering, det er 2 helt forskellige ting.

Denne afklaring er bedst på reva, når du altså ikke kan vende tilbage til ordinært arbejde, da afklaring i alm virksomhed, ofte ikke er nok til endelig afgørelse, om din fremtid.
Fordi man i virksomhed, ofte ikke kan lave den brede afklaring.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2011, 21:51   #173
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Takker for rådene.

Jeg håber selv kun på en FP i samråd med egen læge.

Den med kontra incidering af arbejdsprøvning har jeg tænkt meget på, og ville godt kunne få min læge til at dokumentere dette, tror jeg.

Men er bange for at kommunen ikke køber den, da man så ikke er blevet arbejdsevne vurderet...hvorfor skal det hele bare være så svært og uoverskueligt.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2011, 21:58   #174
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det har du også ret i. Jeg var selv indstillet til pension af kommunen, men fik jo afslag, da PN ønsker afprøvning på et reva center, så der er ikke andet end at komme igang hermed, men man skal hele tiden holde fast i sig selv.

Jasch du skal dog have spurgt til forlængelse af dine sdp. iht. §27 stk. 1 nr. 4 og dette skal ske skriftligt. Det skader jo ikke at bede om en bekræftelse på at denne forlængelse ligger i kortene i din sag, for det gør den da ikk?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2011, 22:03   #175
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
EE det skulle man jo mene, men altså intet er jo sikkert i dette krise land.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 04:02   #176
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nej, men Jasch vi kan jo ikke løse krisen alene, men kun tage et skridt ad gangen i forhold til vores sag så længe vi ikke er faste løn modtagere.

Måske skulle du "bare" som Popia skriver i Frk. Nordens sag, afvente evt. sygedagpengestop og herefter klage herover eller være glad for forlængelse af samme. Du er jo ikke blevet partshørt i ht. §7a, så et sdp. stop tyder det jo næppe på.

Såvidt jeg husker skulle du til møde med din sbér d. 2/9, så må man formode at "kortene kommer på bordet" der.

Min egen tilgang til sagen ville være at maile til min sagsbehandler allerede nu om forlængelse i hht. §27. Jeg ved godt at kræfterne er små når man også er i afklaring og har alverdens tanker omkring forlængelse mm. hængende overhovedet, men så var man da en rædsels tanke færre ved at have fået spurgt hertil.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 13:15   #177
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg bliver sq snart gråhåret, mødet på fredag er udsat til den 13. sept. da jeg/min sag
skal med til teammøde den 6 sept., mhb hvad de skal stille op med mig i afklaringsforløbet da ingen åbenbart vil have mig i de 3 mrd.

For F....da osse, havde jo regnet med at få besked ang. forlængelse.......

Synes bare det hele ser noget sort ud lige nu, arbejdsprøvningen er ikke iværksat da ingen vil have mig, dermed kan man jo sige jeg ikke er kommet i afklaring endnu, og dermed ikke finde grund til forlængelse. (
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 13:40   #178
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Åhhh altså Jasch

Hvad er det da der sker rundt omkring... Din situation er jo vanvittig... Ved du hvorfor de ikke vil have dig rundt omkring? Har I ikke et reva center du kan komme på???
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 14:25   #179
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Den private aktør siger 3 mrd er for lidt for virksomhederne at sætte mig ind i deres systemer/arbejdsgange.

Men altså...jeg skal jo ikke indgå som en ny medarbejder, men derimod arbejdsprøves.

Tror der er noget hun fuldstændig har misforstået, idag skrev hun på mail, virksomhedspraktik, jarm for hulan der er jo forskel ikk ?????

Vi har et REVA her i byen, men det er nok sidste sted jeg kommer hen, da jeg altid har arbejdet på kontor og slet ikke kan fysisk arbejde, depressing
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 14:32   #180
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...men et REVA-center er jo netop med en bred afklaring af din arbejdsevne, Jasch, og ikke kun fysisk krævende funktioner. Og er der nogle for dig "fysisk krævende" funktioner i afprøvningen, så bliver det jo netop beskevet og vurderet.

DET ville jeg da ikke bare foreslå SB, men insistere på...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension