K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2013, 01:48   #11
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Ja der har desværre været Meget fokus på at dem på kontanthjælp var djævle der bare sugede penge ud af samfundet..
Det begyndte jo under vko regeringen, med at alle var nasserer og at fem min for sent i aktivering skulle give et træk på 640kr den dag..
Og nej jeg forstår heller ikke selv at de må give ukorrekte tal selv dem over 30 har ikke formuer at leve for..
Og mht anke mener jeg at får du afslag på feks at de skal betale for noget til din søn.. eller han søger om en enkelt ydelser eller noget andet.. Så klager du til deres rådigheds team... og når kommunen så igen klapper sig selv på ryggen og siger det er helt iorden det vi gør.. Så klager du igen, indtil du får et brev hvor der står at din klage er sendt viderer, og først der er det ikke de samme mennesker som har nægtet dig hjælp som skal vurderer om du skal have hjælpen men nogle helt andre...
Og der vil du meget ofte få medhold...
Min kræft syge mormor og morfar fik feks afslag af deres kommune på transport..
Begrundelse de kunne sagtens bruge offentlig transport.. Og det at min mormor havde Alzheimers.. Pjat min morfar kunne da bare altid tage med hende ligmeget hvorhen i verden det gik hen...
Nu var de så så heldige at jeg vidste at man i min kommune bruger Giv afslag og se hvor mange der klager metoden, så jeg fik dem i min familie til at klage.. og vupti.. Transport.. For det var nemlig bundulovligt..
Men der sidder jo mange derude som ikke ved bedre og som virkelig tror de har kigget på ens sag, men nej.. afslag først uden kigning....
Og ja jeg må indrømme jeg har været meget meget Glad for den Økonomiske nedtur..
For som jeg så det Jo flere på Syge dagpenge og andre der røg ind i kontanthjælps systemet... Jo flere ville der blive som oplevede at det politikerne sagde med at folk skulle bare finde et job og de fik en super aktivering og hjælp..
Ja det ville folk opdage ikke fandtes..
Noget af vejen er vi kommet..
De private aktører er der ikke nær så mange af...
Pip fugle kurserne er ved at forsvinde..
Desværre lavede de så Reformen af Førtidspension så vi nu alle med et trylleslag ikke er syge mere... Og desværre vil degøre det med kontanthjælpen..
Problemet med det er at man ikke må gøre forskel på folk rent lov mæssigt.. Så derfor alt den pisk de indfører til de ikke syge.. den ryge os der er syge/handicappede også ind under...
Jeg gruer selv for hvad opgøret med match grupperne kommer til at få af følger..
Der er en grund til at man er i match gruppe 3 og ikke kan følge en aktivering..
Jeg var selv i 3.. og har nu fået et brev der siger at deres mål for mig er fuld selvforsørgelse og uddannelse...
Mig som ikke kan huske de 3 tal der skal til for at læse nyhederne på teks tv...
Mig der var 5 år om at lære min pin kode på min tlf fordi jeg tænkte det simpelthen ikke kunne passe jeg blev ved med at glemme den..Og det gør jeg stadig... bruger jeg ikke koden hver 2 dag... pist væk er mit system er den..
Og jeg tror ikke de rescourceforløb blir bedre.. Dem vil din dreng sikkert også havne i..
Eneste plus for jer er at hvis deres panel af eksperter kan se at han kan klare noget hvis han får hjælp.. Så burde...(burde) det have større chance for at kunne ske med den nye lov..
Men det er igen ikke til at vide for de overholder jo ikke loven nu men sparer bare penge... Så hvem ved...


Men ja jeg tror alle der fejler noget Ønsker folk som Joachim B Olsen op på månen uden en hjelm.... (og han må gerne tage resten af sit parti med)
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 11:16   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Og mht anke mener jeg at får du afslag på feks at de skal betale for noget til din søn.. eller han søger om en enkelt ydelser eller noget andet.. Så klager du til deres rådigheds team... og når kommunen så igen klapper sig selv på ryggen og siger det er helt iorden det vi gør.. Så klager du igen, indtil du får et brev hvor der står at din klage er sendt viderer, og først der er det ikke de samme mennesker som har nægtet dig hjælp som skal vurderer om du skal have hjælpen men nogle helt andre...
Når/hvis man får afslag på noget, så skal der følge en klagevejledning med, og heraf vil det fremgå, at man har 4 uger til at anke afgørelsen.

Når man anker, så har kommunen 4 uger til, at "remonstrere" deres afgørelse, d.v.s. at de skal genoverveje deres afgørelse, og hvis de fastholder deres første afgørelse skal de sende klagen videre til rette instans, som i nogle tilfælde er BAN (beskæftigelsesankenævnet).

D.v.s., at når man har klaget over en afgørelse, så behøver man ikke, at klage over den samme afgørelse igen.

Hvis man klager over en afgørelse bør man aflevere klagen personligt på kommunen, og bede om en kvittering på, at de har modtaget den.

Jeg har også flere eksempler på, at en afgørelse er blevet ændret allerede ved kommunens remonstrering.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 11:42   #13
Rambo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
Rambo er ny på vejen
Ja det er nok ærgeligt at jeg ikke tænkte mig om da jeg skrev subjekt, for hvis det først og fremmest er titlen på treaden der sorteres i søgemaskinerne er der en masse vigtige sandheder der ikke når frem til dem der søger på f.eks. "Kontanthjælpsloft".

Men vi kan vel ikke bare ændre Subjekt ?

Svarene kom nemlig hurtigt og entydige. De viser alle den magtesløshed som en syg/handicappet også må overkomme ; man må jo huske at oveni en meget byrokratisk klagevej hvor den part der oftest klages over ser sig hævet over loven, faktisk ser det som sin opgave at bruge tid og recurser på at gøre det så besværligt for klageren som muligt, så er der vel oftest tale om mennesker der netop føler uretfærdigheden i den mere og mere umenneskelige sagsgang, ---- hvis der er noget projekt der indbyder til at opgive på forhånd, er det da disse klage muligheder.

Igen kan jeg gentage mig selv. At når medierne godtager at folk sidder og lyver eller bliver udspurgt og tydeligt viser at de ikke ved hvad de taler om. Når politikere får lov i medierne at misinformere befolkningen, hvordan kan man så få rettet op på det ?

Er medierne overhovedet lydhøre overfor at dem der udtaler sig, bruger muligheden til symbolpolitik og misinformation. At de fremmer en menneskefjendsk og handicapfjendsk holdning der er vokset gevaldigt, netop fordi disse levebrødspolitikere ikke bliver modsagt.

Jeg forstår godt at et site som dette er meget nødvendigt som mødested og støtte. Jeg har da også selv brugt 7 år på at holde en støttegruppe sammen selvom jeg nok må erkende at der indenfor det område ikke er meget idealisme men en masse projektrytteri, der tager lige så lidt hensyn til dem som opsøger sådan en støttegruppe, som levebrødspolitikerne har af idealisme i dag. Men nu spørger jeg som nybagt medlem med min erfaring som bagrund om der ikke er flere trin i dette. Om det ikke er ganske naturligt med et solidt fundament og en masse nødvendighed at få disse historier ud i offentligheden --- ikke kun til de der allerede er engageret, men til den ganske almindelige vælger. For næste gang vi skal vælge landets kransekagefigurer er det virkeligheden og ikke mediernes glansbilleder der skal bestemme .
Rambo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 19:23   #14
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Problemet er at de problemer der er nu er skabt af sidste regering...
Hvis de blir valgt igen.. Så blir der da først helt afskaffet kontanthjælp og indført bruger betaling på vores læge besøg osv osv..
Jeg gruer for at alle stemmer blåt næste gang pga de par reformer de har lavet som har gjort at alle der stemte rødt er skuffede....
Men de kan jo ikke gøre noget som helst for at gøre det bedre da de skal have de radikale venstre med og de er sku ikke røde.....

Man kan håbe at folk giver de røde en chance mere næste valg... Ellers ender Danmark som usa under Bush.. Og hvis man tror at der blir trådt på de syge nu.. Ja så tænkt hvis libaral alliance var med sammen med venstre næste gang til hver reform
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2013, 00:00   #15
Rambo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
Rambo er ny på vejen
Desværre går jeg ikke rundt med en notesblok og skriver de ting ned der burde. Derfor husker jeg ikke præcist hvad spørgsmålet var, men vores statsminister svarede på et spørgsmål der blev fremført af bekymring for de svageste , at hun ikke var bange for at hendes Xfaktor værdi skulle lide skade af al den kritik der var omkring regeringens svigtede løfter, var som hun opfattede spørgsmålet. Det faldt hende ikke ind at det kunne handle om reel politik og de folk der blev nævnt, var hende tydeligt ligegyldige, næ det opfattedde hun alene som et angreb på hendes popularitet.
Hvis politikerne tror vores velfærd og etiken der ligger til grund for vores syn på vores medmennesker, handler om popularitet og Fame, kan man for alvor begynde at spørge hvor alle ildsjælene og de ansvarlige akademikere blev af. Hvor er de nye samfundsrevsere blevet af, har de alle fået lige så velnærede lønninger som regeringen ?
Rambo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2013, 13:42   #16
Rambo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
Rambo er ny på vejen
Der er dejligt når der endelig sker noget. Jeg gik ind på gratis udgaven af Politiken i dag og kunne læse ;

http://politiken.dk/indland/ECE19332...etaler-prisen/


Umiddelbart handler det jo ikke om kontanthjælp, men det gør det så alligevel. Det er vores liv der beskrives, vores frustrationer og ulige kamp der beskrives og tro mig om du vil, --- det er værre nu hvor han først er svigtet af handicapcentret, derefter groft nedgjort af jobcentert og nu hvor denne hysteriske opfatttelse af unge handicappede, koste hvad det vil skal gennemføres --- nu da de der betaler prisen, er dem der ikke har deres på det tørre.

Det handler ikke om at jeg forsøger at lægge nogle for had. Det har man slet ikke overskud til efter det forløb vi har oplevet. Men skal unge handicappede møde en sund etik og opnå den reelle støtte som da kan gøre at nogle af dem kan opleve at finde et deltidsjob, skal der ryddes gevaldigt op og forældre som os skal få mulighed for at læsse af, fortælle om virkeligheden.
Rambo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2013, 22:27   #17
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Ja jeg læste den godt...
Har jo også længe været kommunernes største våben imod alle.. Forhaling forhaling.. Ligesom hvis du klager over en aktivering er aktiveringen slut inden klagen er behandlet..
Så kommer den tilbage med da din aktivering er slut har vi valgt at lukke sagen..
Problemet er at kommunerne har et budget der hedder at de kun må bruge det og det..
Det burde hedde at hvis de lavede den indsats sparede de pengene på det lange løb..
Men så længe de ikke bruger den model.. Ja så taber de alle på gulvet..
Ligesom hende den handicappede der ikke måtte få sin seng fordi den var sandelig for dyr på kommunen budget... at de så ville spare mio i årenes løb hvis hun fik sengen, det var de ligeglade med.. de skulle spare penge nu....
Men hvordan det skal ændres... Ja det ved jeg ikke.. Det skal jo gøres fra højeste top at de skal ændre kommune aftalerne Ret markant...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er K10 på facebook? sane Hjælp til Forum Brug 2 25-04-2012 13:27
Facebook Connybirk Politik og Samfund 0 27-03-2012 14:54
Facebook shylock Et godt link! 1 18-05-2009 01:16
Facebook lena Et godt link! 5 02-11-2008 14:49
Facebook Maj-Britt Alt det andet 9 19-08-2008 22:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension