K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2013, 01:06   #1
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
"der er stadig udviklingsmuligheder" siger kommunen

Når kommunen skriver: "der er stadig udviklingsmuligheder" med udgangspunkt i min boglige uddannelse, som ikke er færdiggjort, og som jeg ikke kan færdiggøre, da jeg ikke længere kan arbejde foran en computer i længere tid, hukommelsen svigter, koncentration ligeså.

Ved at skrive dette med ovenstående udgangspunkt kan de jo blive ved med at fastholde deres argument, hvilket betyder jeg kan blive ved med at sidde fast i arbejdsprøvning efter arbejdsprøvning.

Hvilke muligheder er der for, at jeg kan få kommunen til at se anderledes på situationen og tænke fleksjob?

Der er ingen tvivl lægeligt at det er fleksjob som jeg skal gå efter, da jeg ikke nu eller på sigt vil kunne klare et fuldtidsjob - specielt ikke da jeg ikke kan overkomme at udføre almindelige opgaver i hjemmet. Hvis jeg er rigtig heldig kan jeg muligvis klare 10 timer i et fleksjob, skulle jeg være så heldig.
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2013, 07:46   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Måske ved at få virkelige arbejdspladser i den virkelige verden til at se på dit cv sammenholdt med dine skånebehov.

Kommunen brugte lige til det sidste (dvs. også pensionsteam) den begrundelse hos mig, at jeg jo havde en uddannelse, der måtte kunne bruges til et eller andet. Så jeg blev sendt forbi en "almindelig" jobkonsulent, der fik mit cv af mig og en kort beskrivelse af mine skånbehov fra min sagsbehandler. Hun var slet ikke interesseret i sygedetaljer, kun de rå facts. Med dem i hånden, tog hun kontakt til en masse virksomheder for at høre, om de kunne bruge mig. Det kunne de ikke. Og de forklarede hende også hvorfor. På baggrund af disse oplysninger, fik jeg meget hurtigt tilkendt ftp.

Nogle gange kan man godt komme i tvivl om, hvorvidt kommunen lever i den samme (virkelige) verden, som os andre. Og så må man have andre øjne til at se på sagen. I mit tilfælde var det en yderst kompetent og hurtig jobkonsulent fra det, der engang hed AF. Måske det også var en mulighed for dig...?

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2013, 09:33   #3
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Kommunerne tager slet ikke udgangspunkt i det virkelige erhvervsliv når de skal vurderer sandsynligheden for almindelig beskæftigelse.

Jeg blev fyret fra mit job fordi jeg ikke længere kunne varetage det pga skånebehov. Alligevel skriver kommunen i afslag på sygedagpengeforlængelse at jeg har gode og anvendelige kompetencer inden for netop denne jobtype.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2013, 10:38   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ZikZak Se meddelelser
Kommunerne tager slet ikke udgangspunkt i det virkelige erhvervsliv når de skal vurderer sandsynligheden for almindelig beskæftigelse.
Nej, for der står direkte i lovgivningen at en tilkendelse af fleks eller pension ikke må være bestemt af arbejdsmarkedets konjunkturer.

Derfor betyder det også at en kommune kan og må godkende 600 nedslidte social- og sundhedsassistenter til fleks på et dagcenter, vel vidende at der kun er en enkelt stilling hvert 4. år.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2013, 11:55   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan klage over afgørelser, og manglende begrundelser.

Du kan klage over feks job-plan ifm praktikker, hvis du er indplaceret forkert eller lign.
(Man skal stå som sygemeldt, når man er uafklaret).

Der skal laves en plan, som du evt kan klage over olign.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 12:56   #6
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Tak for besvarelserne. De var virkelig tankevækkende, og bestemt ideer som jeg vil undersøge nærmere.

Tak
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 13:12   #7
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ZikZak Se meddelelser
Kommunerne tager slet ikke udgangspunkt i det virkelige erhvervsliv når de skal vurderer sandsynligheden for almindelig beskæftigelse.

Jeg blev fyret fra mit job fordi jeg ikke længere kunne varetage det pga skånebehov. Alligevel skriver kommunen i afslag på sygedagpengeforlængelse at jeg har gode og anvendelige kompetencer inden for netop denne jobtype.
Du har ret i at kommunerne ikk ser på om der findes job ude den virkelige verden som de syge kan klare.
Læs her i Magisterbladet hvordan syge mennesker arbejdsprøves i et job som slet ikk eksisterer.
http://issuu.com/magisterbladet/docs...ladet112012/17


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension