K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2016, 23:14   #51
Rytter16
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2015
Indlæg: 26
Styrke: 9
Rytter16 er ny på vejen
Tak for det allesammen..... i er bare dejlige, med al den hjælp man får. er det bare fantastisk.
Jeg vil gerne kunne slappe af.....men det fylder så meget og tager virkelig energi.
Jeg ser frem til samtalen med min læge, som jeg har et rigtigt godt forhold til.
Den attest som i henviser til, skal den sendes til sagsbehandler eller?
Rytter16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2016, 23:59   #52
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der står bare Sendes til kommunen....så hvis den bliver sendt til sagsbehandler...ja så må det være okay
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2017, 17:05   #53
Rytter16
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2015
Indlæg: 26
Styrke: 9
Rytter16 er ny på vejen
Update på min situation.
Min ansøgning til fp på foreliggende grundlag er lidt i bero, da en bekendt (med erfaring fra lign.) som har kendskab til min sag, vurderede at det ville være fornuftigt at vente lidt. Vedkommende mente at der skulle mere belysning til af min situation.
Jeg har i mellemtiden fået tilknyttet en mentor, som forstår og støtter mig i min sag. Mentoren er samtidig ventil for mig, mht tanker og frustrationer i forhold til min situation og "systemet"
Jeg er startet op i en ny praktik 2 x ½ time ugentligt. Det er nu halvvejs i forløbet sat ned til 1 x½ time ugentligt da jeg havde svært ved at klare det psykisk.
Min psykiater har vurderet min situation som stationær med følgende diagnoser:
Periodisk depression med enkelte psykosenære fænomener.
Udbrændhed.
Forstyrret personlighedsstruktur af blandet og anden type med skizoid og ængstelige træk.

Jeg håber at gennemføre praktikken (det er mit mål), for derefter at håbe på en afklaring........ eller er det ønsketænkning?
Rytter16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2017, 18:19   #54
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Hej Rytter16

Hvor er det dejligt endeligt at høre en positiv udvikling fra din side, når nu du har haft så meget modgang.

Om det er ønsketænkning er jo svært for os at vide, men jeg synes at du skal se lyst på det og håbe at du er ved at nå igennem den mørke tunnel og nu svagt kan se lyset i den anden ende.

Under alle omstændigheder er praktikken et nødvendigt onde på vejen mod målet, uanset om målet er pension eller fleks.

Men vær ikke naiv og følg som vanligt kommunens tiltag med et gran salt.

Husk nu stadigt at sørge for at din sag er belyst korrekt husk at lave dagbog under din praktik.
Mange af de K10 brugere som tidligere har skrevet at de er kommet igennem nåleøjet er kun nået dertil ved at følge K10s gode råd.
Om du skal igennem yderligere praktikker bestemmes af hvor godt belyst din nuværende praktik er og her er din dagbog en god måde at belyse og du kan ikke stole på at andre belyser sagen på den korrekte måde, stol kun på dig selv og sørg derfor selv for at belyse sagen med dagbogen.

Husk desuden de kloges ord om ikke at ringe og melde dig syg hjemmefra, kæmp dig ud af døren og over på arbejdet uanset hvordan du har det, og meld dig så syg hos chefen og tag hjem igen.
På den måde kan de se med egne øjne at du er meget syg, også selv om du på den korte bane bliver mere syg af det.
Jeg kan ikke huske hvilken K10'er der skrev at h*n blev indlagt på hospitalet som resultat af arbejdsprøvningen fordi h*n gik hele vejen som kommunen ønskede, men det var arbejdsprøvningen som medførte pensionen, så hold ud.
Men husk endelig at holde tæt kontakt med din læge, så denne kan nå at gribe ind i tide.

Nørd
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2017, 16:20   #55
Rytter16
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2015
Indlæg: 26
Styrke: 9
Rytter16 er ny på vejen
Hej igen allesammen!
Er nu i den afsluttende praktik og før et rehab. team skal vurdere min sag. Nu sad min hustru og jeg og talte om en kommende økonomi i forbindelse med evt. førtidspension og den måde det beregnes/modregnes på. Det er sgu da ikke til at finde ud af synes jeg. Jeg har læst at evt. pension fra pensionsselskab modregnes kr til kr, samt ægtefællens indkomst også indgår i beregningen. Det er desuden tilladt at arbejde ved siden af pensionen ....modregnes dette også?
Er der ikke nogen, som kan lave en ganske løselig beregning for mig ud fra følgende:
Indkomst ægtefælle kr. 350.000. Førtidspension (mig) kr. 15.650, skattefradrag (mig) kr. 5000., pension fra pensionsselskab kr. 7250 månedligt. Er der ikke nogen der kan skære det ud i pap for mig.....for jeg fatter hat af det hele. Tak.
Rytter16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2017, 16:36   #56
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Har I forsøgt at indsætte jeres informationer i formularen på borger.dk?
https://www.borger.dk/Handlingsside?...e-a84344c9ac25
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2017, 18:57   #57
Rytter16
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2015
Indlæg: 26
Styrke: 9
Rytter16 er ny på vejen
Så bliver mandagen min skæbnedag.
Jeg skal til det forhåbentlig sidste møde med rehabteam. Min sag har varet over 3 år nu, og været igennem 2 praktikker, som har været hårde. Endte med 1/2 time ugentligt.
Nu er det forhåbentlig slut.
Jeg opdaterer jer i løbet af mandagen. Fuck jeg er nervøs.
Rytter16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2017, 20:32   #58
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Vi krydser fingre for dig og håber du får en ordentlig afgørelse.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2017, 22:05   #59
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Jeg håber virkelig for dig at du får fred nu. Al mulig held og lykke i morgen!
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2017, 22:58   #60
Rytter16
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2015
Indlæg: 26
Styrke: 9
Rytter16 er ny på vejen
Så ser det ud til at der er lys forude.
Jeg er i dag blevet indstillet til førtidspension. Jeg har lidt svært ved at fatte det, og min hustru har i dag grædt som pisket. Det har været hårdt ...meget hårdt. Jeg føler ikke som sådan glæde, men er mega, mega-træt.
Jeg skal lige have den endelige bevilling i hånden, før at jeg jubler.
Indtil videre, så er det status.
Tak herfra. I hører nærmere����
Rytter16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension