K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2014, 06:37   #1
Kamelia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2013
Lokation: København
Alder: 44
Indlæg: 9
Styrke: 0
Kamelia er ny på vejen
Hjælp mig på vej til fleksjob og en aktiv indsats

Hej K10'ere

Tusind tak for den hjælp jeg allerede har fået herinde. Jeg er inde i en god periode, og vil derfor forsøge at tage tyren ved hornene og være aktiv i min sag. Jeg har en del spørgsmål, men først lidt forhistorie.

Helbred:
Jeg har været udenfor arbejdsmarkedet på grund af psykisk sygdom ca siden 2005, der har været flere diagnoser men pt. hedder det udifferencieret skizofreni. Jeg tror den diagnose er god nok. Behandlingsmæssigt har jeg været i gruppeterapi på Stolpegården, dagsindlagt i 6 måneder på amager hospital, nogle besøg og overnatninger på psykiatrisk skadestue, været tilknyttet Opsøgende Psykoseteam, pt er jeg tilknyttet distriktspsykiatrien med samtaler hver anden uge. I den forbindelse har jeg to gange forsøgt at deltage i psykoedukation, men måtte opgive pga mit mentale helbred. Kort sagt er jeg utrolig følsom overfor pres, og bliver angst og til tider psykotisk af det. Jeg er i medicinsk behandling, der fungerer godt.

Socialt:
I min hverdag har jeg svært ved at holde mit hjem (har hjemmehjælp) og min personlige hygiene lader ofte en del tilbage at ønske, da bade er angstfremkaldende. Jeg har få men meget nære venner.

Jobindsats:
Igennem jobcentret har jeg været sendt til forskellige samarbejdspartnere, bla en slags værested, kofoeds skole (to gange) og pt en anden aktør der skulle formidle en praktik. Alle tiltag har forværret min tilstand og jeg har sygemeldt mig efter kort tid. I efteråret bad jeg selv om praktik for at afklare hvor meget jeg kan klare. Den sidste praktik var som IT supporter 4 timer om ugen, men jeg gik efter få gange helt ned og isolerede mig selv som jeg altid gør når jeg får det dårligt. Der var ikke noget i vejen med praktikken, men det var for stort et pres at skulle forsøge at passe ind blandt 'normale mennesker'.
Jeg er blevet forlænget hos aktøren, og de er i gang med at finde en ny praktik "for at styrke mine sociale kompetencer med mindre fokus på det faglige".

Praktisk information:
Jeg er 34, bor alene i Københavns Kommune og jeg er på kontanthjælp.

Jeg har som mål at søge fleksjob eller pension, alt efter hvad jeg finder ud af, min realistiske arbejdsevne er. Jeg tænker at jeg næsten må starte helt forfra, da jeg ikke har været ret aktiv i min sag, men bare har været glad når jeg fik lov at være i fred. Det er der jo bare ikke mange fremtidsmuligheder i.

Spørgsmål:
Jeg er klar over at jeg bør søge aktindsigt hos kommunen som det første. Kan man søge aktindsigt hos jobcentret? Jeg tænker at det vil være relevant da jeg mest har haft kontakt med dem og meget lidt med kommunen.

Hvor tit bør jeg søge aktindsigt?

Min kontaktperson i distrikspsykiatrien er socialrådgiver, men ofte ret abmitiøs på mine vegne. Bør jeg bruge hende som bisidder?

Hvordan kommer jeg bedst igang med et forløb der ender i et fleksjob?

På forhånd tak og med venlig hilsen,

/Kamelia
Kamelia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2014, 07:21   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja du kan godt søge akt indsigt ved jobcentret og du bør gøre det, hvor tit lidt efter, hvor meget der sker i din sag.

Det er en rigtig god ide at bruge din kontakt person som bisidder.

Måske kan du få hende til at konyakte din jc med henblik på at søge fleks.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2014, 11:00   #3
Kamelia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2013
Lokation: København
Alder: 44
Indlæg: 9
Styrke: 0
Kamelia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
ja du kan godt søge akt indsigt ved jobcentret og du bør gøre det, hvor tit lidt efter, hvor meget der sker i din sag.

Det er en rigtig god ide at bruge din kontakt person som bisidder.

Måske kan du få hende til at konyakte din jc med henblik på at søge fleks.
Tak for dit svar.

Jeg vil søge aktindsigt så hurtigt som muligt. Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på når jeg læser det hele igennem? Kan jeg bede dem vedlægge mine kommentarer selv lang tid efter?

Min kontaktperson er overbevist om at jeg kan mere end jeg reelt kan, hun er meget opsat på at jeg bliver holdt i gang selvom det gang på gang viser sig at jeg ikke kan klare udfordringerne. Jeg tror hun forveksler motivation og skarphed i hovedet med reel kunnen. Det er derfor jeg ikke er sikker på at hun er den rigtige at have med ved bordet. Men er det bedre end ingenting?

Jeg har haft utroligt svært ved at komme igennem til jobcenter København med mine ønsker, og når jeg bliver kaldt til møde er der afsat 8 minutter som allerede er planlagt inden jeg kommer fra jobcentrets side. Hvordan kan jeg komme gennem den mur?

/Kamelia
Kamelia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2014, 11:42   #4
roling
Ved at vænne sig til K10
 
rolings avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2014
Lokation: Aalborg
Alder: 56
Indlæg: 18
Styrke: 11
roling er ny på vejen
Det er ikke fordi jeg har erfaring med dem, men måske kan DUKH hjælpe.

Her kan du se hvad de kan hjælpe med: http://www.dukh.dk/om-dukh/om-dukh/hvad-kan-vi

De nævner specifikt at man kan bruge dem, hvis man har svært ved at kommunikere med sagsbehandlere. Måske kan de arrangere en bisidder der kan tage med dig til møder.
--
Peter
roling er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2014, 07:22   #5
Kamelia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2013
Lokation: København
Alder: 44
Indlæg: 9
Styrke: 0
Kamelia er ny på vejen
Tak for linket roling.

Kan jeg bruge denne aktindsigstformular til jobcentret også? Eller ville det ikke give mening?

Hvis jeg nu selv vil kontakte jobcentret med henblik på henvisning til flexjob, hvad skal jeg så regne med at de vil sende mig igennem af ting? Går det direkte til et rehabiliteringsteam eller er der en masse ting der skal prøves først?

Med venlig hilsen

/Kamelia
Kamelia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2014, 10:12   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du skal endelig kontakte DUKH.dk på enten telefon eller mail. De er uvildige og tager ikke part i sagen og kan derfor ikke selv være bisiddere.
Jeg har virkelig gode erfaringer med rådgivningstjenesten, som er grundig og kompetent.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2014, 14:50   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan sagtens bruge den aktindsigts formular til jobcenteret...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 15:05   #8
Kamelia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2013
Lokation: København
Alder: 44
Indlæg: 9
Styrke: 0
Kamelia er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar

Jeg har i dag sendt formularerne per mail til kommune og jobcenter. Hvis det ikke virker tager jeg afsted med dem istedet.

Når jeg har modtaget dem, ringer jeg til DUKH med mine spørgsmål, og vender tilbage til denne tråd med svarene.

Knus,

/Kamelia
Kamelia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2014, 11:59   #9
Kamelia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2013
Lokation: København
Alder: 44
Indlæg: 9
Styrke: 0
Kamelia er ny på vejen
Jeg har i dag modtaget et brev fra socialforvaltningen hos Københavns Kommune. Vedrørende min anmodning om aktindsigt. Jeg brugte formularen her fra siden.

"I den forbindelse indkaldes du til en samtale for at afklare hvilke dokumenter du ønsker aktindsigt i og for at sammen se igennem din fysiske sag.

Du indkaldes derfor til en samtale lige efter pinse:

Tirsdag den 10.06.2014"

Må de overhovedet det? Formularen beder utrykkeligt om ALLE dokumenter, og nu overholder de ikke engang fristen? Kan det passe at jeg skal kæmpe mig ned på social centret for at få mine ting?

En frustreret

/Kamelia
Kamelia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2014, 12:26   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja 10 kalenderdage, men de reagerer jo inden for fristen.

Hvis du har en sag i 5 telefonbøgers størrelse, kan jeg godt forstå, de spørger ind til det.

Ved andre har anvendt formularen og fået lignende tilbagemelding, men har så blot fx pr mail fortalt kommunen, hvilket område, de ønskede aktinsigt indenfor og vupti havde de brevet med det relevante inden for få dage.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension