K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2013, 13:56   #1
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
2 eller flere fleksjob under ny ordning..

Er der nogen som har, og fået godkendt mere end eet fleksjob, under de nye regler efter 1-1 -13 ???

Jeg er interesseret i hvordan de bliver beregnet..

1. Hvilket brutto beløb bliver anvendt ?? Altså den overenskomstmæssige løn for fuld tid, hvis der er mere end eet fleksjob.

Jeg har kendskab til fleksere med mere end eet job. Men så er der kun oprettet eet fleksjob, og job nummer 2 er så ikke et fleksjob.. Den løsning giver ikke ovennævnte problem, da indtægten fra job nummer 2 blot bliver modregnet i tilskuddet af fleksjobbet.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 22:25   #2
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Hvordan kan man have et job som ikke er flexjob ....som flexjobber??
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2013, 00:47   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det kan man fx hvis en kommune synes et job har for få timer i forhold til din arbejdsevne...så kan de bestemme at de ikke vil godkende det som et fleksjob...

Hvis man som fleksjobber har indtægter ved siden af...fx i sådan et lille job...ja så trækker de bare tilsvarende i flekslønstilskuddet..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2013, 13:58   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Siv Se meddelelser
Hvordan kan man have et job som ikke er flexjob ....som flexjobber??
Netop som Web skriver..

Men grunden til mit spørgsmål er om der overhovedet er nogen på ny ordning som har fået godkendt 2 eller flere fleksjob.

Det har noget at gøre med hvordan man så beregner flekslønstilskuddet i 2 fleksjob.

Man bruger jo den overenskomstmæssige månedsløn som udgangspunkt for modregningen. Men det er stort set umuligt hvis der er 2 eller flere fleksjob med hver sin overenskomstmæssige løn. Det går helt galt i beregningerne.

Jeg er blevet stillet spørgsmålet om beregningen af en flekser, som hævder at en bekendt har 3 små fleksjob samtidigt.

Jeg tror selv at det er 1 fleksjob og 2 alm. ved siden af. Dét er intet problem.
Men 2 eller flere fleksjob gir` noget ged

Derfor er jeg interesseret i at vide om nogen overhovedet har flere fleksjob godkendt..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 08:38   #5
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
Jeg stod i samme situation i foråret. Men fleksjob ambasadør forsøgte at få svar vedministariet. Men det lykkedes aldrig at få et ordenligt svar.

Vi løste det på den måde at det job med flest faste timer og mindst løn, blev skrevet på i time løn og ned i effektivitet, så det passede med den løn det arbejde llers var værd. Men så jeg kunne få noget ud af at undervise ved siden af til væsenligt højrere time løn. Så jeg ikke løb ind i den "max løns grænse" med stadig kunne få noget ud af at arbejde mere.

fleksjob 1 havde bare ikke timer nok til min arbejde evne.
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 08:53   #6
ptc
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2013
Indlæg: 24
Styrke: 11
ptc er ny på vejen
hvordan tilmelder jeg mig en gruppe

Jeg skal til rehab. -teammøde i næste uge . Har søgt FP . Da jeg er over 60 år og IKKE kan komme på efterløn ( grundet mit sygeforløb ) men har betalt ordningen , er det så muligt at få status som flexer og så gå direkte på flexydelse , for at få fred Har nogen erfaring med dette
ptc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 13:52   #7
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af skov trold Se meddelelser
Jeg stod i samme situation i foråret. Men fleksjob ambasadør forsøgte at få svar vedministariet. Men det lykkedes aldrig at få et ordenligt svar.

Vi løste det på den måde at det job med flest faste timer og mindst løn, blev skrevet på i time løn og ned i effektivitet, så det passede med den løn det arbejde llers var værd. Men så jeg kunne få noget ud af at undervise ved siden af til væsenligt højrere time løn. Så jeg ikke løb ind i den "max løns grænse" med stadig kunne få noget ud af at arbejde mere.

fleksjob 1 havde bare ikke timer nok til min arbejde evne.
skov trold... Ja den løsning er også langt den bedste.. Som du skriver, så er "lønloftet" den helt store synder ved flere fleksjob.
Den model du har med 1 fleksjob og et alm. opfylder også alle krav om modregning for merindtægt uden at lønloftet rammes utilsigtet..

Problemet er jo også hvis kommunen godkender fx. fleksjob 1. med 15 timer og fleksjob 2 på fx. 3 timer, og flekseren senere mister fleksjob 1. Så hænger de jo på at have godkendt fleksjob 2, som så er på meget få timer. De må jo ikke kræve, at man skal opsige sit job, fordi der er for få timer.

Der kan så opstå et andet problem hvis du mister dit enlige fleksjob. Så kommer du på ledighedsydelse, men med modregning for dit nuværende job 2. Det er ikke en helt god forretning for dig. Men den tid den sorg

Så tak for svar
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 17:49   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Der er nu kommet en officiel redegørelse vedr. flere fleksjob.

Den fortæller at såfremt en fleksjobber har FLERE fleksjob, så er det det det job som er BEDST lønnet ( omregnet til fuld tid ) som sætter "lønloftet"

Har man fx. 3 fleksjob, så skal nedenstående følges:

Job 1 = 100 kr/time = 16033 kr/md

Job 2 = 125 kr/time = 20041 kr/md

Job 3 = 115 kr/time = 18437 kr/md

Altså er det job 2 som sætter lønloftet, uanset timetallet.

Job 1 og 3 indtægten skal derefter blot modregnes som ekstraindtægt, og lønloftet rammes ikke før end ved 20041 kr/md

Omtalt side 3 i linket HER

Sidst redigeret af mik16; 30-11-2013 kl. 17:56.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob ny ordning mand Spørgsmål ang fleksjob 5 27-09-2013 06:15
Fleksjob nye ordning og CVR nummer? GoodVibeLiving Spørgsmål ang fleksjob 6 30-08-2013 11:35
Konsekvensberegning for skift fra gammel ordning til ny ordning. Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 4 25-03-2013 20:26
DH høringssvar til reform af fortidspension og fleksjob ordning Papdronning Politik og Samfund 1 08-10-2012 20:13
En, to eller flere arbejdsprøvninger? Solnedgang Alt det andet 5 03-07-2011 23:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension