K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2013, 22:35   #1
Heidiblh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 47
Indlæg: 3
Styrke: 0
Heidiblh er ny på vejen
Udbetaling af fleksløn - hvornår ?

Jeg har været så heldig at komme i fleksjob fra den 17. januar 2013.

Jobbet er lige mig og pt. er aftalen at jeg skal arbejde 15-25 timer om ugen.
Kommunen pt. noteret at jeg er ansat 15 timer pr uge - så vender de tilbage når formularen er på plads.

Min arbejdsgiver udbetaler min løn så den er til rådighed til den 1.

Flekslønnen fra kommunen er så mit problem. Lønnen fra januar fik jeg udbetalt den 14. februar og da jeg spurgte hvad jeg skulle forvente her i marts, fik jeg en lang forklaring om at de (kommunen) jo ikke har de rigtige redskaber endnu og at de pt. bruger et regneark til at udregne. Det er der så også fejl i !!! Men jeg måtte jo kunne forstå at de ikke havde det let, men de lovede at gøre det hurtigst muligt.

Så når jeg får min lønseddel skal jeg sende den til kommunen og så er der bare at vente.... Og det ville ikke hjælpe hvis jeg havde fast arbejdstid!

Hvordan gør andre kommuner ?

Mvh. Heidi
Heidiblh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 00:09   #2
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Det

syntes jeg lyder mærkeligt.

Jeg er også flekser og er idag startet i fleksjob efter 1 måneds praktik.

Ansættelskontrakten er klar til underskrift...og har fået at vide fra udbetalingskontoret hvor meget jeg vil få i flekslønydelse for de 4 dage her i februar...
Så den 1'ste vil jeg få...ledighedsydelsen + 4 dages flekslønydelse...selve lønnen vil først komme d 01-04.

Så de må oppe sig i din kommune....Alle sagsbehandler har været på kursus så det brager...så de burde være inde i hvordan de skal tackle fleksjobbernes løn.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 08:11   #3
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
syntes jeg lyder mærkeligt.

Jeg er også flekser og er idag startet i fleksjob efter 1 måneds praktik.

Ansættelskontrakten er klar til underskrift...og har fået at vide fra udbetalingskontoret hvor meget jeg vil få i flekslønydelse for de 4 dage her i februar...
Så den 1'ste vil jeg få...ledighedsydelsen + 4 dages flekslønydelse...selve lønnen vil først komme d 01-04.

Så de må oppe sig i din kommune....Alle sagsbehandler har været på kursus så det brager...så de burde være inde i hvordan de skal tackle fleksjobbernes løn.
Jeg er nysgerrig...Jøsses, bliver de 4 dages flekslønydelse modregnet i din ledighedsydelse?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidiblh Se meddelelser
Jeg har været så heldig at komme i fleksjob fra den 17. januar 2013.

Jobbet er lige mig og pt. er aftalen at jeg skal arbejde 15-25 timer om ugen.
Kommunen pt. noteret at jeg er ansat 15 timer pr uge - så vender de tilbage når formularen er på plads.

Min arbejdsgiver udbetaler min løn så den er til rådighed til den 1.

Flekslønnen fra kommunen er så mit problem. Lønnen fra januar fik jeg udbetalt den 14. februar og da jeg spurgte hvad jeg skulle forvente her i marts, fik jeg en lang forklaring om at de (kommunen) jo ikke har de rigtige redskaber endnu og at de pt. bruger et regneark til at udregne. Det er der så også fejl i !!! Men jeg måtte jo kunne forstå at de ikke havde det let, men de lovede at gøre det hurtigst muligt.

Så når jeg får min lønseddel skal jeg sende den til kommunen og så er der bare at vente.... Og det ville ikke hjælpe hvis jeg havde fast arbejdstid!

Hvordan gør andre kommuner ?

Mvh. Heidi
Heidi, pyha det er lige sådan noget jeg har gået og frygtet! Hvilken kommune er det? Hvordan klarer du det økonomisk? Min økonomi ville slet ikke kunne holde til at skulle undvære en del af min indtægt
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 09:56   #4
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hold da op hvor lyder det besværligt at få sin løn, det kan da ikke være rigtigt...
Det var da nemmere under den gamle reform hvor hele lønnen kom fra arbejdsgiver og så refunderede kommunen til arbejdsgiver.
Det lyder ikke som om det er noget kommunen får det nemmere ved, tværtimod, men de er jo så kloge.
Håber det går i orden for dig, for det er da ikke til at holde ud, man har jo udgifter man skal betalt til tiden..
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 10:29   #5
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
dansbo

ja det går jeg ud fra, at de gør.

Men ligeså snart jeg ved noget helt sikkert skal jeg nok skrive det herinde.

Mi jobkonsulent har givet besked til udbetalingekontoret...og det var så der jeg fik at vide hva jeg ville få for de 4 dage i fleksløn ydelse.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 11:07   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
En del af problematikken før (gammel fleksordning) var jo, at arbejdsgiverne ikke magtede alt bøvlet med at få pengene af kommunen (kommunen har alle dage været dårlige betalere!), hvilket jo gjorde, at arbejdsgivere fravalgte fleksere, alene fordi de ikke orkede løn-bøvlet......

Så jeg HÅBER da, at flekserne, som jo nu selv skal afregne med kommunen, får deres penge HURTIGT og til tiden.
Kan godt have føling med at de ikke har alt på plads endnu, men de burde sgu have et sikkerhedsnet, så folk kan få deres løn til tiden. Der er jo husleje og andre regninger der SKAL falde rettidigt - håber for jer alle sammen, at de hurtigt får styr på det!!

Glæden over jobbet, kan jo hurtigt overskygges at bekymringer over lønnen....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 13:58   #7
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Brev om

beregning af min fleksløntilskud for 4 dage.

Den starter på 3,139,92 kr

Fradrag 30% af løn under 2,641,60
plus Reduktion i forhold til max løn = 2,580,02 kr

Så der minus ATP...skat

så ialt for de 4 dage får jeg den nette sum af 1,914,02 Kr i fleksløntilskud.

Første gang jeg får lønseddel skal jeg sende en kopi til økonomisk sagsbehandler og ellers kun sende hvis der ændres i pension eller løn.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 15:02   #8
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Jøsses...må jeg spørge dig hvordan med fradrag? Bruger du dit fradrag hos din arbejdsgiver eller kommunen? Man kan jo ikke bruge det begge steder, vel?
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 15:23   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Loven er ens i alle kommuner. Der står her, at flekslønnen skal udbetales bagud:

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=144807

§ 7. Fleksløntilskuddet udbetales månedsvis bagud. Nedsættelsen af fleksløntilskuddet sker bagud i den følgende måned på baggrund af beregning af og fradrag i tilskuddet efter §§ 2-6.
Stk. 2. Den første måned beregnes fleksløntilskuddet på baggrund af den forventede lønindtægt. Der skal efterfølgende ske regulering af fleksløntilskuddet på baggrund af den faktisk udbetalte lønindtægt.
Stk. 3. Der skal ske efterregulering af fleksløntilskuddet, hvis lønindtægten efter § 2 efterfølgende ændres. Efterregulering kan foretages for en periode på op til 12 måneder.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 16:12   #10
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
dansbo

jobkonsulent ringede og sagde jeg skulle give besked til udbetalingskontoret om skattekort og det er hovedekortet jeg bruger...og det har de så brugt..i udregningen af fleksløn tilskudet.

Curls ved godt at det er bagudbetalt...var mere for at folk kunne se hvordan det foregår her i min kommune..og man kan få en lille fornemmelse af hva man kan forvente af tilskud.

Og må sige...at for en gangs skyld er i fremme i deres sko med udregning ..hvor det så åbenbart er mere komplikeret i andre kommuner.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beregning af fleksløn mik16 Et godt link! 35 22-05-2015 07:33
Ny fleksløn? adhsl Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 07-11-2013 12:20
hvornår træder nedsat udbetaling i kraft ? roboman1974 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 06-05-2013 12:54
Fleksløn-dumping Risa Politik og Samfund 2 23-09-2012 17:27
udbetaling af ménerstatning arbejdsskade, hvornår empowerment Dit og Dat 4 21-11-2010 00:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension