K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2013, 22:21   #1
Whoknows
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Whoknows er ny på vejen
Question Hjælp til at finde egnede fleksjob?

Jeg håber på på et tidspunkt at få tilkendt retten til fleksjob. Hvis det lykkes vil der være behov for en del skånehensyn, da jeg arbejder langsommere end andre og har behov for en del pauser. Desuden skal det være forholdsvis simple arbejdsopgaver på f.eks. et kontor. Timeantallet vil heller ikke være højt.
Nu er det så jeg tænker: Sådan et job hænger jo ikke på træerne.

Jeg har faktisk slet ikke kunne finde bare én jobannonce der modsvarer disse behov!

Når nu kommunerne skal til at fleksjobvisitere mange flere, istedet for at folk skal på pension, vil de så også skulle være behjælpelige med at finde eller få oprettet sådanne job? Jeg tror ikke på at sådanne job kommer særlig let når der er så mange raske ledige, der gerne vil have job, også deltidsjob.

Jeg tænker på, at kommunen vel også med fordel kan fleksjobvisitere folk, der egentlig burde have pension, simpelhen fordi det er billigere at have folk på ledighedsydelse end pension??

Har man egentlig ret til ledighedsydelse, hvis man kommer fra ægtefælleforsørgelse og for tilkendt retten til fleksjob?

Er der nogen, der kender gode steder at finde fleksjobannoncer andet end jobnet?
Whoknows er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2013, 00:39   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Nej lette job på få timer hænger ikke på træerne,men det lyder til at man vil og skal ansætte et par jobkonsulenter mere i hver komune ,som skal opsøge virksomhederne med henblik på at prætte flex job.

Det nye er at hvis en virksomhed vil ansætte en i flex job 6 måndre så for virksomheden en bonus på 25000kr-vilket der måske hend af vejen måske kunne frem bringe flere job .

Kan man kun arbejde få timer og har mange hensyn er der vist kun en måde at søge job på ,og det er ved at gøre det uopfordret.

skrive og spøre om der er mulighed for at oprette et flexjob og så fortælle hvad du kan tilbyde .

Pøj pøj med din afprøvning til flex.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2013, 23:23   #3
Whoknows
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Whoknows er ny på vejen
Hej C.l.e.o.

Tak for dit svar.

Ja, det bliver måske nødvendigt med uopfordrede ansøgninger. Jeg tror desværre ikke 25000 kr. betyder så meget set i en virksomheds øjne, iforhold til "besværet" ved en fleksjobber. Det kan godt være lidt svært at se sig selv som en ressourse, i forhold til alle de raske som søger job. Det må jeg nok arbejde med, for jeg vil rigtig gerne have et job.
Whoknows er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2013, 23:30   #4
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Ja jeg tænker også¨hvem der dog ville have en... Ja jeg kan ikke tåle at have kollegaer, der må ikke være skrapt loftlys der vender nedaf, der må ikke være nye materialer, og forresten skal jeg helst kunne ligge halvt ned.. ja lyder somom jeg skal teste skum madrasser i det fri..!! wuhu.....
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2013, 23:39   #5
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whoknows Se meddelelser
.
Jeg tænker på, at kommunen vel også med fordel kan fleksjobvisitere folk, der egentlig burde have pension, simpelhen fordi det er billigere at have folk på ledighedsydelse end pension??
Præcis - det er dét underliggende motiv der blev tydeligt, og er blevet debatteret kraftig herinde, siden de første forslag til reformen så dagens lys.

Den reform, der nu er en realitet.

Nu venter vi så spændt på, hvor mange arbejdsgivere der vil 'lege med'.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2013, 23:47   #6
Whoknows
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Whoknows er ny på vejen
FibrMcs, det er ærgerligt du ikke kan have kollegaer, for det job med skummadrasserne er da LIGE noget for mig ;-)

Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Præcis - det er dét underliggende motiv der blev tydeligt, og er blevet debatteret kraftig herinde, siden de første forslag til reformen så dagens lys.

Den reform, der nu er en realitet.

Nu venter vi så spændt på, hvor mange arbejdsgivere der vil 'lege med'.
Ja, jeg er godt nok MEGET spændt
Whoknows er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til at finde Principafgørelse O-9-97 Stonie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 02-09-2012 14:25
hjælp til at finde rundt på K10.. maja-bell Alt det andet 2 14-10-2011 11:14
Hjælp til at søge og finde Mariepigen Alt det andet 6 11-08-2011 11:20
Kan I finde et fleksjob? Medeia Spørgsmål ang fleksjob 11 13-10-2009 13:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension