K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2011, 15:47   #31
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ok, Peter...jeg higer og søger....men kan intet love men ska gøre mit bedste

Ps: ang din efterlysning af hvilken forskel mv der er på de forskellige titler, ja, da syns jeg at kunne erindre mig at det ærede medlem Hyanna engang forsøgte at finde ud af dette, henvendte sig til diverse skoler og institutioner mfl men kan simpelthen ikke huske hvor langt hun nåede hmmm..... men måske værd at kontakte?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 17:01   #32
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
uddannelserne

Kort fortalt om socialrådgiveruddannelsen og socialformidleruddannelsen.
Socialrådgiveruddannelsen udbydes på De Sociale Højskoler (København, CVU Syd, Århus,
Odense, CVU Esbjerg) og på Aalborg Universitet. Uddannelsen varer 3½ år. (176 European Credit
Transfer System point)
Optagelseskriterier:
Samme kriterier om adgangskrav, optagelse, indskrivning og orlov som ved øvrige videregående uddannelser, der som hovedregel bygger på mindst 12 års forudgående uddannelse.

Social diplomuddannelse udbydes af Danmarks Forvaltningshøjskole som efter-/videreuddannelse af medarbejdere med mindst to års erhvervserfaring efter den adgangsgivende eksamen.
(60 European Credit Transfer System)

Efteruddannelsen er opdelt i 1 obligatorisk modul, 4 valgfrie muduler valgt blandt 4-8 moduler og afsluttende med et afgangsprojekt. Dette kan gennemføres på tre år som deltidsstudium eller et år som fuldtidsstudium.
Nærmere beskrivelse kan ses på disse to link:
http://www.vidar.dk/vidar/vidpubre.n...e?OpenDocument
http://www.vidar.dk/vidar/vidpubre.nsf
http://www.vidar.dk/vidar/vidpubre.n...e?OpenDocument
/0/98f2888fcbcd4548c1256cb600488a50?OpenDocument
http://www.vidar.dk/vidar/vidpubre.n...0?OpenDocument
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 17:13   #33
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
kommunomuddannelsen

Adgangskrav
Hvem kan deltage?

Kommunomuddannelsen er for alle, der har en relevant erhvervsuddannelse, og
mindst to års erhvervserfaring, og er ansat i: kommuner og regioner, kommunale
og regionale institutioner, fælleskommunale virksomheder, selvejende institutioner og private firmaer, der samarbejder med kommuner og regioner.

Kommunomuddannelsen består af tre moduler, som skal tages i denne rækkefølge:
1. Fællesdelen 2. Specialedelen 3. Afgangsprojektet.
Hele uddannelsen skal være gennemført i løbet af seks år, fra du starter på Fællesdelen.

Kommunomfag som enkeltfag

Specialefagene på Kommunomuddannelsen kan også tages som enkeltfag uden først at tage Fællesdelen.
Det er dog kun den samlede Kommunomuddannelse på VVU-niveau, der giver adgang til diplomuddannelser.
Specialefagene kan også tages som efteruddannelse, selvom man har gennemført Kommunomuddannelsen.
Ny viden og færdigheder til kvalificering af den kommunale opgaveløsning
kommunikation og samarbejde - eller psykologifag fra andre uddannelser.

Arbejdsledige

Arbejdsledige kan optages på Kommunomuddannelsen på betingelse af:

at de har en praktikplads/et job i en kommune/region,
eller at en realkompetencevurdering viser, at de har viden om/erfaringer fra arbejde i en kommune/region og har mulighed for at skaffe sig informationer fra en kommunal/regional arbejdsplads.

således at den tætte sammenhæng mellem uddannelsen og jobbet sikres.
Optagelsen sker efter en individuel vurdering af ansøgeres forudsætninger.

Mere om Kommunomuddannelsen®
Tilmelding

DET ER IKKE FOR SENT, DU KAN STADIG TILMELDE DIG FORÅRETS FAG. HOLDENE ER ÅBNE FOR TILMELDINGER, SÅ LÆNGE DER ER LEDIGE PLADSER

Fristen for tilmelding til hold i forårssemesteret er 15. november.
Fristen for tilmelding til hold i efterårssemesteret er 15. april.

Tilmelding er bindende ved tilmeldingsfristens udløb.

Du kan tilmelde dig her på hjemmesiden ved at gå ind på det ønskede fag/hold.
Undervisning

Undervisningen foregår normalt én dag om ugen i dagtimerne
- med 6 undervisningstimer pr. gang på specialefag
- med 8 undervisningstimer pr. gang på Fællesdelen/Basisdelen for sundhedspersonale.

Undervisningen finder sted over hele landet på COKs egne centre.

Du har mødepligt til planlagte undervisnings- og studieaktiviteter. Hvis du er syg, skal du give besked til underviseren og til din arbejdsplads.
Eventuelt andet fravær skal du aftale med din arbejdsplads og give underviseren besked om forud for den planlagte aktivitet.
For stort fravær kan medføre, at du ikke kan gå til eksamen.
Du har mødepligt til hele internatdelen af fag, der gennemføres som internatforløb.

Dispensation fra mødepligten
Du kan kun i helt specielle tilfælde få dispensation fra mødepligten.
Hvis du vil søge om dispensation, skal du kontakte COK.
Hjemmearbejde

Du skal forberede dig på og planlægge en del hjemmearbejde. På Kommunomuddannelsen® på VVU-niveau er det en forudsætning, at du selv tilegner dig en del af pensum. Desuden skal du lave hjemmeopgaver, deltage i projekter og gruppearbejde mv.
Undervisningsmaterialer

Alle lærebøger og andet undervisningsmateriale er inkluderet i prisen for uddannelsen og bliver som regel udleveret den første undervisningsgang.
De fleste lærebøger er udarbejdet specielt til Kommunomuddannelsen®.


Undervisningsstedet udsteder eksamensbevis for bestået Fællesdel og for de beståede specialefag. Uddannelsesbeviset udstedes af det undervisningssted, hvor den studerende består Afgangsprojektet.
Den studerende skal selv kunne dokumentere, at Fællesdelen og Specialedelen er bestået med kopi af eksamensbeviser.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 17:22   #34
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
sådan bliver der lagt op til en politisk bortforklaring!
http://www.dr.dk/P4/Syd/Nyheder/Aabe.../27/103801.htm
Kommune vil ikke udelukke fejl i mishandlingssag
27. nov. 2011 10.58 Aabenraa

Børne- og familiechefen i Aabenraa Kommune, Christian Lorens Hansen, vil ikke udelukke, at kommunen kunne have grebet ind noget før i mishandlingssagen, hvor et forældrepar er tiltalt for grov mishandling og trusler mod deres fem døtre gennem 16 år.

Mishandling og trusler
Døtrene, der i dag er syv, 13, 16, 20 og 24 år gamle har siden 1995 og frem til den 31. maj i år ifølge anklageskriftet måttet lægge ryg til mishandling og trusler fra forældrene.

Kommunen kendte til familien
Familien har boet i en årrække i Aabenraa Kommune, og ifølge børne- og familiechef Christian Lorens Hansen så har kommunen kendt familien i flere år. For der har været kontakt mellem de sociale myndigheder og skolen vedrørende nogle af børnene. Børne- og familiechefen fortæller, at der ikke har været tale om en såkaldt nomadefamilie.

Sidst redigeret af Webmaster; 28-12-2011 kl. 20:27. Årsag: Artikel forkortet
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 00:26   #35
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Enig Peter i #28.

"Men jeg holder fast på at socialrådgivere burde være autoriserede og derved stå til ansvar overfor sine handlinger." citat.

Her er jeg dog ikke enig, da jeg mener, at det idag er MULIGT at straffe sagsbehandlere, bla. for at begå dokumentfalskerier, urigtige og vildledende oplysninger.Bla. fordi de har et særligt og skærpet ansvar, ved underskrift, trods at feks en jurist udarbejder selve afgørelsen.

Men der er IKKE politisk vilje til dette, hvorfor det IKKE sker.
Og jeg tror desværre IKKE, at en Autorision vil ændre en disse på dette faktum.

Se feks flere eks. på dette i min tråd "Magtmisbrug".

Kan kun ønske, at der snart vil komme til en straffesag mod de sagsbehandlere eller ledere i kommunerne, der begår disse ulovligheder, og begåes konstant over hele landet, både overfor især de anbragte børn, svage familier, og handicappede.

Seneste eks. ; at Kommunes byråd har besluttet i okt/nov, at undskyde bevilling af 2 bilsager, til næste år. pga økonomi. (det skal lige sige at Hillerød i forvejen har sat behandlingstiden op til 1år i 2009).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 00:04   #36
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, for din kommentar.....

Kære Popiae.

Der er 2 ting jeg gennem et langt liv har hæftet mig ved. Lige siden jeg var barn.

Der er stort set ikke gået en eneste dag uden at problematikken, Israel og Palæstina, er debatteret i enten radio, tv eller pressen.

Der er stort set ikke gået en eneste uge uden at problematikken omkring sociale problemer, herunder børne sager, er taget op i enten radio, tv eller pressen.

Ved børne- og sociale sager holdes der så mange møder og alle råber....... nu må vi gøre noget ved børnenes tarv. Hver gang en uhyggelig sag dukker op ved tilfældigheder

Ja, sørme ja..... også i dag. Både Israel og Palæstina samt børnesager har været både i pressen og TV.

Samtidig, i dd mandag den 28.nov 2011, har jeg har modtaget nyhedsbrev fra
AKF, Forskning til Regioner og Kommuner om at nu skal der gøres noget for at afhjælpe de sidste måneders rædsel, omkring de ulykkelige børnesager.

NU SKAL DER HANDLES, FOLKENS!

NU SKAL BØRNENES TARV VÆRE I FORRESTE RÆKKE!

Kom til fyraftens møde og se vores nyeste forslag: Gratis kaffe!!!!

http://www.akf.dk/om_akf/kalender/ga...udsatte_boern/

"På dette gåhjemmøde præsenterer vi en ny model for tidlig opsporing af socialt udsatte børn og de foreløbige erfaringer.

Du kan også høre repræsentanter fra en kommune fortælle om, deres erfaringer med at implementere den omfattende model.

AKF’s forskere har sammen med en række kommuner udviklet en ny model til tidlig opsporing af socialt udsatte børn. Børnene hjælpes bedst, hvis deres problemer opdages tidligt, og erfaringerne med opsporingsmodellen er positive."

Årh, hvor er det befriende at NU sker der endeligt noget.

http://www.akf.dk/opsporing/

http://www.akf.dk/udgivelser/2011/50...idlig_indsats/

Popiae...... min mistro og hånlighed er selvfølgelig ikke rettet imod dig, men jeg føler virkelig vrede når jeg hører normalt begavede professionelle bruger ordet "Børnenes tarv" samtidig med at man pointerer at samarbejdet med forældrene skal opretholdes.

Men var formålet med at tage ud til boligerne, hvor børnene befinder sig, ikke for at kontrollerer forholdet til forældrene?

Så jeg holder fast på at socialrådgivere skal være statsautoriserede, med det ansvar der medfølger for den enkelte, som alle andre statsautoriserede.

Ansvaret SKAL placeres, når der kommer anmeldelser om noget er galt. Om de kommer fra skole lærer eller politi folk, der tilmed kommer med foto-dokumentation, er lige fedt. ANSVARET skal placeret og socialrådgiverne skal op i den eksklusive gruppe af professionelle fagfolk der er stolte af deres fag.

De skal have ansvar over for lovgivningen og ikke en anden embedsmandsgruppe.

Man kan ikke påstå at socialrådgiverne er glade og stolte for deres fag, i dag.

Senere vil jeg forsøge at beskrive mit fags autorisation og dens fordele.

Mange hilsner til dig og alle andre der er interesseret i denne tråd.

Peter

PS den sag med Hillerød og bilsag kan jeg ikke finde.... kan du evt sende en PB til mig med et link?
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 10:01   #37
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Sagsbehandlere oa godtfolk, har en SKÆRBET ansvar ift div afgørelser og sagsforløb, og de kan STRAFFES ift straffeloven.

Men politiet vil ikke ind i disse sager, og desværre vil retssystemet heller IKKE straffe disse, for svigt.
Og dette trods for at dette er muligt.

Vedr. sag m. Hillerød???
Bilsager er beskrevet i ref. på hjemmesiden.
(har ikke ork ligt pt til at finde det igen).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 18:17   #38
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Der er liv i DS.....

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=1136

"Derfor mener jeg, at vejen frem er en autorisation til socialrådgiverne. Det kan så diskuteres, hvad en sådan autorisation skal indeholde, men jeg mener, at det er vigtigt, at vi får tydeliggjort, at vi kan noget, som ingen anden faggruppe kan, og at det at lave socialt arbejde ikke handler om “bare at have hjertet på rette sted eller den rette holdning til arbejdet”. Det kræver en uddannelse – nemlig socialrådgiveruddannelsen."

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=4292

"Det fastholder ønsket om nærmere undersøgelse af området, om autorisation eller en certificeringsordning samt større kvalitetskrav og kontrol af de private aktører. Det kan Inger Støjberg ikke længere sidde overhørig, men bør handle på det nu."

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=1888


"750 ledige stillinger
Dansk Socialrådgiverforening har sat fokus på socialrådgivermanglen med en spørgeskemaundersøgelse blandt tillidsrepræsentanterne. Undersøgelsen viser, at der på landsplan er cirka 750 socialrådgiverstillinger, der er enten ubesatte eller besat af andre faggrupper. Det svarer til hver tiende socialrådgiverstilling i kommunerne. Ud af de 750 socialrådgiverstillinger er 250 ubesatte, og knap 500 stillinger er besat af ikke-socialrådgivere.
Ifølge undersøgelsen besættes stillingerne af 150 AC’ere (akademikere) og 335 andre, hvis uddannelse ikke er nærmere defineret. De ansatte uden socialrådgiveruddannelse fordeler sig på følgende områder: 32 procent på beskæftigelsesområdet, 15 procent på børn- og ungeområdet, 14 procent på handicapområdet, mens 39 procent af de knap 500 ansatte ikke er kategoriserede."


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 14:35   #39
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Socialrådgiver/Ejendomsmægler/Borger

Socialrådgivere i sociale sager skal være statsautoriserede!

Hvis jeg, som køber af fast ejendom, ejer - eller andelsbolig SKAL ejendommægleren oplyse, både sælger og køber, hvilke økonomiske interesser mægleren har. Uopfordret og nedfældet i salgsopstillingen.

Her findes ofte særdeles mange forskellige kontakter der har indflydelse på mægleres løn. Ofte får mægleren 0 kr i løn ved ingen salg. Men får løn og bonus via salg, kreditforeningskontakt, advokatkontakt, bankkontakt til køberen. Tankevækkende.

Derfor skal der også nævnes i salgsopstilligen udgifter til DIN rådgiver.

FORDI at mægleren SELVFØLGELIG ikke kan være UVILDIG i sin rådgivning!

I modsætning til sagsbehandlere der modtager BONUS, det er jo en anden type menneske der IKKE lader sig påvirke af evt BONUS......... ikke? S.U.

I samme forbindelse har du mulighed for at mægleres uddannelse, etc.

Det kræver lovgivningen!


Begynderråd. i sociale sager.

Spørg høfligt om det er en SOCIALRÅDGIVER du sidder overfor.

Spørg høfligt om vedkommende er kommunalt ansat eller anden aktør.

Spørg høfligt ind til en given sagsbehandlingsfrist.

Spørg høfligt ind til om din sagsbehandler modtager BONUS i tilfælde at vedkommende kan få dig og din sag ud af sygedagpengesystemet.

Nøjagtig som loven forlanger en ejendomsmægler skal, uopfordret!

BILAG.

http://forsiden.3f.dk/article/201002...R/2260379/2140

"Snup 15 menneskers sygedagpenge, og scor 10.000 kroner til en fed ferie eller flot fladskærm.

Tilbuddet gælder socialrådgivere i Odense Kommunes jobcenter. Kommunen har siden 2009 betalt bonusløn til ansatte, som har afsluttet mere end 10 sager om sygedagpenge om måneden
."

Det er fantastisk at vi bliver ved med at finde os i, at professionelle i en uendelighed kan blive ved med at udfører sit arbejde med alvorlige fejl. Bevidst eller ubevidst........ uden KONSEKVENS og skjulte private økonomiske interesser i sager, hvor familiers forsørgelsesgrundlag skal behandles.

Derfor skal socialrådgivere være statsautoriserede, med direkte ansvar over for lovgivningen!

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 28-12-2011 kl. 14:49.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 14:43   #40
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
"Snup 15 menneskers sygedagpenge, og scor 10.000 kroner til en fed ferie eller flot fladskærm.
Tilbuddet gælder socialrådgivere i Odense Kommunes jobcenter. Kommunen har siden 2009 betalt bonusløn til ansatte, som har afsluttet mere end 10 sager om sygedagpenge om måneden.
"

Lige nøjagtig den der VED jeg fra første hånd er en stor fed and! Der har aldrig været det tilbud... (Jeg har arbejdet i pågældende afdeling)

Der var dog en "taskforce" som fik et mål om at få afklaret en bunkesager for ca. 3 år siden, men det var men henblik på at hjælpe borgere videre med sager som havde lagt i bunden af stakken i meget lang tid... nogle blev lukket, nogle blev til fleks, andre til pension osv. Der var der en bonus for at medvirke (ved siden af de sager man i forvejen havde) og det var en bonus på ca. 3000,- IALT for 3 måneders ekstra arbejde... Det ser jeg overhovedet intet problem i...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du fået genoptaget din ftp-sag, fordi du er 'i bedring'? L.S. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-11-2023 14:00
Jeg elsker K10 fordi (hey det rimer ;-)) Enteneller Alt det andet 4 21-08-2012 11:03
i klemme fordi jeg fejler mere end én ting... frup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-05-2012 19:23
Tak fordi I er her alle sammen empowerment Din historie 2 24-06-2010 22:23
Kasseret som socialrådgiver fordi han er handicappet Odenseaneren Politik og Samfund 2 09-01-2009 02:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension