K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2011, 20:43   #1
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
pension eller ingenting???

Jeg var til møde med min kommune idag et møde jeg har ventet på meget længe.
Min sagsbehandler er nu nået der til hun vil sende min sag til pensionsteamet om at jeg skal have min pension.
sidst der blev søgt om det var beskeden at jeg var for ung til pension men denne grund er jo ikke gyldig.
Jeg har været igennem afklaring og virksomhedspraktik, min behandlings mulig´heder er udtømte, mit helbred er stationært.

Jeg er endt med diagnoer som socialangst, kroniske depressioner, GUA næsten det samme som ADD min skånehensyn er, må ikke udsættes for press, ingen deadliens, mange akutte pauser, ikke for mange impulser
min gennemsnitlige timer i afklaring og praktik var 7timer.
Men min sagsbehandler er jo ikke sikker på de giver mig pension og hvis eg får afslag er det ikke sikkert der kan rejses sag om fleksjob og hvis det passer fik jeg afvide at hvis jeg ikke kan få pension og ikke må indstilles til fleksjob afsluttes min sag og mine penge og jeg bliver smidt ud af hele systemet.
Min sag har kørt i 3 år og jeg får sygedagpenge.

Men kan man virkelig blive stillet mellem ikke egnet til pension eller fleksjob????
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 21:02   #2
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
Men min sagsbehandler er jo ikke sikker på de giver mig pension og hvis eg får afslag er det ikke sikkert der kan rejses sag om fleksjob og hvis det passer fik jeg afvide at hvis jeg ikke kan få pension og ikke må indstilles til fleksjob afsluttes min sag og mine penge og jeg bliver smidt ud af hele systemet.
Min sag har kørt i 3 år og jeg får sygedagpenge.

Men kan man virkelig blive stillet mellem ikke egnet til pension eller fleksjob????
Nej, men kommunerne forsøger at gøre det alligevel

Hvis kommunen har erkendt at du ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men ikke er berettiget til pension, så skal du overføres på ledighedsydelse/tilkendes fleksjob. Punktum

Principafgørelse A-38-02 fra Beskæftigelsesankenævnet slår netop dette fast. Derudover er der også Helsingørdommen, der siger det samme
Så henvis lige begge til din sagsbehandler

Hvis du alligevel bliver smidt ud i 'hullet', som visse kommuner jo gør, skal du anke klagen så den ryger i Beskæftigelsesankenævnet. Der vil du så få medhold
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 23:36   #3
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Hvis kommunen har erkendt at du ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men ikke er berettiget til pension, så skal du overføres på ledighedsydelse/tilkendes fleksjob. Punktum

Korrekt at hvis man ikke tildeles pension og ikke kan vende tilbage på ordinært arbejde, så skal man tilkendes fleksjob, men det er altså kun hvis man går fra sygedagpenge man kan gå over på ledighedsydelse.
Såfremt man er på kontanthjælp og visiteres til fleksjob fortsætter man på kontanthjælp og kan ikke få ledighedsydelse før man har været i arbejde som fleksjobber i et stykke tid.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 02:53   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
For at fuldende Tassi´s svar, så siger §70 i Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats nøjagtig det som ankestyrelsen og Helsingør dommen er kommet frem til.

Eller rettere det er omvendt de 2 er kommet frem til at det er §70 der siger, at man ikke kan være for syg til at arbejde og for rask til ikke at arbejde.

Citat:
§ 70. Jobcenteret giver tilbud om fleksjob til personer, som ikke modtager førtidspension efter lov om social pension eller lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.
Som du kan se er § faktisk temmelig tydelig
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 08:53   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
i min sag bruger de nu den undskyldning om varighed
ergo ingen fleks eller pension
selvom jeg har 4 læger der skriver varigt
Men når man har flere sygdomme, skal alle være varigt
så jeg skal have ydeligere lægedokumentation på varighed
alså en samlet vurdering af alt.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 23:24   #6
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Hej tak for jeres gode støtte og hjælp jeg har fundet en rapport fra borgerrådgiver i silkeborg kommune der bliver slået fast med lægkonsulentens rolle og hvad de må udtaelse sig om ovs, samt regleren omkring sygedagpenge osv, meget god rapport som varmt kan anbefales at læse.

Men samtidig vil jeg lige bede om mere hjælp hvor kan jeg finde noget om at førtidspension ikke har noget med min alder at gøre da sidste gang hvor jeg så selv søgte om ftp fik jeg afslag pga min alder kun er 35 år dog er jeg blevet et år ældre siden men hvor finder jeg evt en principafgørelse eller lignede der påpeger at alder ikke er gyldig afvisning grund til førtidspension???
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 23:45   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det har du vil ikke på skrift, for det er ulovligt
alle kan få FP mellem 18 og 65 hvis man opfylder kravene
alså ingen behandlingsmuligheder og en ubetydelig arbejdsevne

det kræver som regel både lægerne skriver ubetydelig funktionsevne og en arbejdsprøvning
hvor konklusion er ubetydelig arbejdsevne
samt at det skal være varig resten af livet

hvis du ikke har fået en masse nye oplysninger i din sag, så vil du få afslag igen hvis du selv søger
at du er 35-36 år er absolut ikke nogen begrundelse for afslag.
så der må være noget andet som mangler i din sag

Sidst redigeret af MTVRV1; 14-10-2011 kl. 23:50.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2011, 08:36   #8
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Jeg har alle papir iorden og der er kommet nyt til siden sidste gange og denne her gang er det min sagsbehadler der instiller mig til førtidspensionen.

Min afklaring viste 7timer i gennemsnit om ugen, med alle mine skånehensyn opfyldte.

Mine diagnoser er stationære, og mine behandlingsmuligheder udtømte.

det er kun min alder og en ny tybe medicin siden sidste afklaring der gør et min sagsbehandler ikke er helt sikker på at jeg vil få tilkendt pension.

denne nye medicin har ikke lavet ændringer i mit helbred andet end jeg ikke længere har denne bivirkning der gav mig eksem.
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2011, 09:28   #9
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Du siger at du er på sygedagpenge og har tidligere søgt pension og fået afslag pga din alder.

Jeg troede at når man fik afslag på sin pensionsansøgning, at så mistede man sine sygedagpenge og røg på kontanthjælp ??

Bortset fra det, hvis der ingen markante ændringer er, siden din sidste ansøgning, ja så er det jo ikke sikkert den ryger igennem som din sb sagde.

Vi krydser fingre
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2011, 10:18   #10
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Hej de ændringer der er efter sidste gang er at mine diagnoser er stationære og at lægkonsulenten siger som min psykiater at alle behandlingsmuligheder er udtømte det var de ikke sidste gang.
samt har jeg siden sidst også været i afklaring og praktik hvor der også er blevet slået fast at trods alle mine skånehensyn er opfyldte kan jeg ikke klare mere end de få timer på gennemsnit 7 timer om ugen så der er markante ændringer siden jeg selv søgte syntes jeg.
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledighedsydelse ud fra ingenting LarsV Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 7 05-06-2013 23:07
55 mio. kr. i jobbonus til aktiveringsfirmaer for ingenting buster Det er da strengt ! 2 06-07-2010 23:10
Al begyndelse er bedre end ingenting Thelma Dit og Dat 2 28-10-2008 01:03
Ved de slet ingenting...??? bettina Dit og Dat 22 30-08-2008 12:05
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension