K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2012, 22:08   #11
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
MTVRV1

Nej det er da slet ikke i orden at "sylte en"!!! Blot fordi de ikke skal "forsørge" en! Men det er godt du har nogen til at hjælpe dig! Det er guld! Håber for dig at der kan komme skub i tingene!

Jeg synes også det er okay at man skal leve af de penge man har.

Det jeg bare kan blive lidt gal over, er det med rådighedsbeløbet når man har gæld og man har børn. Hvis det kun var mig det gik ud over så synes jeg det var okay, men børnene betaler jo også en pris og det er jo ikke DERES skyld!
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 00:06   #12
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Nej, det gør de ikke. Spørg psykologen hvor meget det koster, pr gang. Jeg mindes en regning på 800,- for 20 minutter, med henvisning fra egen læge.

Der kom jeg kun een gang. Så'n er det når man ikke har råd til behandlingen.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 08:00   #13
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Experimental Se meddelelser
Nej, det gør de ikke. Spørg psykologen hvor meget det koster, pr gang. Jeg mindes en regning på 800,- for 20 minutter, med henvisning fra egen læge.

Der kom jeg kun een gang. Så'n er det når man ikke har råd til behandlingen.
ihhh du milde!!!

Synes da bare at der må være noget rusk ravende galt hvis kommunen siger som krav at man skal det og så at man selv skal betale.

En operation betaler man fx heller ikke selv for.... eller det at gå hos en psykiater. Og skal man have meget dyr medicin så ved jeg at man også kan få det betalt. Så hvorfor ikke behandling af denne karakter?

NÅ, men tusind tak for jeres input!

Er ekstremt spændt på at høre i næste uge hvad planen fremadrettet skal være for mig!!!
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 08:59   #14
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Du kan søge en enkelt ydelse til psykolog behandlinger, skemaet til dette kan du finde på odense.dk

Hvis behandlingen udelukkende sigter på en anelse livskvalitet, så burde det ikke have indflydelse på hvad kommunen samlet vurderer i din sag. Det er bare vigtigt at det fremgår tydeligt i enten udtalelser fra din praktiserende læge, eller i udtalelser fra psykiateren...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 09:08   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Man kan søge det som enkeltydelse i den sociale afdeling i din kommune. Man får kun tilskud, hvis de mener, du har en vanskelig økonomi.

Jeg undrer mig over, der er så mange, der ligesom forventer, at kommunen betaler til psykolog.
Altså kommunen er ikke et sundhedsvæsen. Når det er ens helbred det handler om, så går man jo til lægen. Lægen kan også henvise dig til psykolog. Der er kommet nye regler, hvor det kan være lidt nemmere at få henvisning til psykolog via lægen.

Så var jeg dig, så snak med lægen først, inden du henvender dig til kommunen. Hvis du ikke allerede har gjort det.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 09:31   #16
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Hvis den psykologting er så lille at den ikke kan henviser under det punkt der heder alvorligt invaliderende lidelse, så kan jeg ikke se at den skulle være så om sig gribende at kommunen mener det er en streng nødvendighed at gennemføre et forløb hos en psykolog, for at blive afklaret.

Det lyder lidt mere som om psykiateren siger at det ville da altid være godt med nogle samtaler hvis der ligger noget og roder i psyken.

Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
ihhh du milde!!!

Synes da bare at der må være noget rusk ravende galt hvis kommunen siger som krav at man skal det og så at man selv skal betale.

En operation betaler man fx heller ikke selv for.... eller det at gå hos en psykiater. Og skal man have meget dyr medicin så ved jeg at man også kan få det betalt. Så hvorfor ikke behandling af denne karakter?

NÅ, men tusind tak for jeres input!

Er ekstremt spændt på at høre i næste uge hvad planen fremadrettet skal være for mig!!!
Hvor kan man få betalt sin dyre medicin, det vil jeg da gerne høre lidt om, for det må tasten regel fester indført indenfor de sidste få timer.

Og operationer, der venter man jo pænt til det bliver for tur, og det kan jo få konsekvens for længden af sygdom med evt. udløb af sdp til følge.
Så der må man også nogen gange til lommerne.

Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
ihhh du milde!!!

Synes da bare at der må være noget rusk ravende galt hvis kommunen siger som krav at man skal det og så at man selv skal betale.

En operation betaler man fx heller ikke selv for.... eller det at gå hos en psykiater. Og skal man have meget dyr medicin så ved jeg at man også kan få det betalt. Så hvorfor ikke behandling af denne karakter?

NÅ, men tusind tak for jeres input!

Er ekstremt spændt på at høre i næste uge hvad planen fremadrettet skal være for mig!!!
Hvor kan man få betalt sin dyre medicin, det vil jeg da gerne høre lidt om, for det må tasten regel der er indført indenfor de sidste få timer.

Og operationer, der venter man jo pænt til det bliver ens tur, og det kan jo få konsekvens for længden af sygdom med evt. udløb af sdp til følge.
Så der må man også nogen gange til lommerne.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 09:43   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hvis du bruger medicin for mere end 16.500 om året så kan du få kronikker tilskud
Så kan du højst komme til at betale 3500 om året

Det har intet med kommunen at gøre
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 10:31   #18
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Hvis du bruger medicin for mere end 16.500 om året så kan du få kronikker tilskud
Så kan du højst komme til at betale 3500 om året

Det har intet med kommunen at gøre
Det er jeg klar over, men jeg vil nu også sige at 3500 kr er mange penge og dem er der altså ikke lige nogen der kommer og betaler selvom det forbedre for muligheder for at holde sig i live og fungere nogenlunde.

Det er jo ligesom selvvalgt hvor godt man vil være kørende,
Jeg har valgt jeg vil fungere så godt som muligt, og med medicin betyder det at jeg alligevel kun fungerer 50% af hvad man kunne forvente af en ikke syg person i min alder.

Vil man have finpudset og justeret ud over det helt basale må man selv til lommerne.
Og igen, at man har noget som en psykolog KUNNE se på... det lyder altså ikke af ret meget hvis en læge ikke vil give en henvisning.

Men jeg forstår nu ikke at en læge nægter at henvise, med en beskeden egenbetaling.
Psykologen skal da nok sige fra hvis henvisningen ikke er ok, men det har nu aldrig været noget problemer mig hvis jeg er henviser under punktet alvorlig invaliderende lidelse.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 10:48   #19
Persille
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Lokation: Vejle
Indlæg: 145
Styrke: 14
Persille er ny på vejen
Hej....

Med hensyn til psykolog betaling findes der en glemt §102 på kommunen, som de helst ikke vil bruge, spørg din sb om denne §.

Med hensyn til store medicinudgifter : voksenservice på kommunen har merudgifter §100... der kan medicin-udgifter komme ind under, samt mange andre ting man bruger i sin dagligdag pga. sygdom.

__________________
Kommunen tror at mine kroniske sygdomme er fritidsbeskæftigelse jeg har anskaffet mig

Man skal have et godt helbred for at være syg
Persille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 10:59   #20
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Så kan jeg fortælle dig at kommuner generelt ikke kan se at nogen har så store funktionsnedsættelser at de finder at det går ind under §100, dette også til trods for at der allerede er sat ind med væsentlige tiltag.
Det er nemlig også du krav når vi taler om denne lovgivning.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forlængelse afhænger af psykologen Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 02-02-2011 12:25
Det betaler sig at klage over kommunen buster Politik og Samfund 0 17-01-2011 18:09
Hvem betaler? popiae Politik og Samfund 11 04-11-2010 18:47
oplysninger fra g til psykologen ? c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 9 15-09-2010 23:29
Det betaler sig at klage! Dr_Taxi Din historie 3 30-09-2009 09:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension