K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2009, 00:27   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hahahahahahaha Lone t, i mit tilfælde er min bankrådgiver KUN en rådgiver - hun kan jo ligesom ikke sælge mig noget da jeg er på kontanthjælp, og dårligt kan skrabe sammen til dagen og vejen!!

Nææ, os på bunden skal ikke være bekymret om bankrådgiverens motiver, de skal bare rådgive så vi ikke står uden midler. Ikke andet.

- de bliver først som glubske hunde når der kommer tilpas mange nuller i enden af beløbet!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 11:12   #12
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Jeg har selv været en bankrådgiver, og ved hvilke knapper man skal, og må trykke på over for en god kunde. Selvf. er bank verden ogå en forretning, og man skal sælge både kreditter, billån, boliglån, ja, selv netbank aftaler.smil.
Man men kan ikke sælge noget til dem som ikke har råd til at tilbetale betale, eller ikke er interesseret i et lån.
Og i mit tilfælde er jeg kredit vurderet, og har bevilget et kasse kredit som udløber til x antal år, så kan man ikke bare lukke den ned, uden at vi har snakket sammen om det. Jeg har en kassekredit aftale.
Og nej, de har ikke sparet mig for nogen skyhøje renter, dem er jeg skam opmæksom på. De har taget mine penge til mine regninger, og mad, tøj til mine børn.

så det er virkelig træls at man foruden skal kæmpe en kamp med sine smerter,
og til den ene hospital efter den anden, og så skal man også kæmpe en kamp med økonomi.
Jeg købte min ejerlejlighed i april 07,og kom ud for en trafikulyyke i august 07.
Så hvis jeg vidste i forvejen... at jeg vil få en beton klods fra luften af midt på gladsaxe motorvejen,,,,ja...så havde jeg aldrig købt den her lorte leglighed.
Jeg kan ikke klare det mere. det hele er så hårdt.
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 11:21   #13
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
det lyder godt mærkeligt at de har taget de penge

du skal jo også betale skat af de tabt arbejdsfortjenste, og der kan du jo invistere i en pensions ordning hvor du vil få trukket noget fra til næste år så du selv får noget for de skatte penge og ikke bare forærer staten dem.

tror bestem ikke de bare kan tage de penge
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 11:36   #14
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Sonja.

Du får et kæmpe. Og så håber jeg alt løser sig for dig imorgen.

Det er sikkert en elev, der har været igang med at "kloge" sig, men det har været en træls weekend for dig. Ønsker dig alt muligt held fremover.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 11:59   #15
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Det lyder da grotesk. Jeg går ud fra, at de godt kan vælge at opsige en kontrakt, men så skal det da varsles og ikke mindst begrundes, og når du i øvrigt ikke har misligholdt dine lån, så lyder det da helt bizart.

Jeg håber, det er en fodfejl, begået af en uerfaren vikar på en stresset dag, og at det hele går hurtigt og smertefrit i orden i morgen. Held og lykke med det.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 12:33   #16
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Banken må absolut ikke trække penge fra en debitorbeskyttet konto, uanset hvor meget du skylder dem.

Mon ikke din rådgiver kan rette op på det.

Du skal nok lige være obs på at beløbet nok ikke er debitorbeskyttet mere, når de tilbageføres, for så har de været hævet, og du må ikke selv sætte penge en på debitorbeskyttet konto.
Men snak med banken om det.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 12:58   #17
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Tusind tak for jeres støtte og råd.
Det har været en lang og træls weekend. Jeg er meget spændt på dagen imorgen.
Ja, det er rigtigt. disse penge er fra tabt arbejdsfortjenste og svie og smerte.
Og jeg skal betale skat af tabtarbejdsfortjenste. Så de må slet ikke hæve penge fra min erstatnings konto, og indfri mit lån uden at varsle mig.
Jeg er meget spændt på at hører deres undskylning.

Jeg er mest af alt lyst til at tag ned til mi afd. og skrige..men jeg tror at jeg nok må hellere snakke stille og roligt.
Jeg har haft så mange smerter hele weekend, og hovedpine. Jeg synes at det hele er så hårdt. Havde aldrig troet på at livet kunne udvikle sig til det her, efter en trafikulykke. Man døjer med så mange smerter, hovedpine, i hverdagene, og man skal oveni også kæmpe en kamp om ens økonomi.

Det er hårdt. Men det er rart at få "luftet" ud herinde. tak

Sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 14:59   #18
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej Sonia

Nu må Du undskylde , men nu tager jeg fløjlshandskerne af overfor bankerne, for man får ingen undskyldninger for deres spekulative udlån til tvivlsomme investeringer, derfor må de overholde de regler der nu engang findes og så hente deres tab fra dem der egentligt har forårsaget dem, det er næppe privatkunderne...

Så går det løs..
Når der ikke er tale om misligholdelse af din kassekredit, vil jeg mene der er tale om overtrædelse af retsplejeloven § 513 , læs evt på dette link : http://www.themis.dk/synopsis/docs/L...apitel_47.html

Citat:
Udlæg kan ikke foretages i erstatning for invaliditet eller tab af forsørger eller i godtgørelse i forbindelse hermed, hvis beløbet tilkommer skadelidte eller den, som har mistet en forsørger. Er beløbet udbetalt, kan udlæg dog ske, medmindre summen ved indsættelse på særskilt konto i bank eller sparekasse eller på anden måde er holdt klart adskilt fra skyldnerens øvrige formue.
Efter det jeg kan læse ud af det, ville jeg tolke det sådan at det ikke skulle være nødvendigt med kreditorbeskyttelse, hvis der udelukkende er indgået penge som erstatning, men en henvisning til retsplejeloven skal nok få dem til at vågne op.

Jeg betragter de penge de har taget som udlæg og endda uretmæssigt , men da der ikke er misligholdt noget efter dine informationer er der også tale om mandatsvig efter Straffelovens paragraffer, læs evt. her : http://www.retssal.dk/nyheder2.php3?side=245
afsnittet om mandatsvig :
Citat:
§280:For mandatsvig straffes, for så vidt forholdet ikke falder ind under §§276-279 a, den, som for derigennem at skaffe sig eller andre uberettiget vinding påfører en anden formuetab
1) ved misbrug af en for ham skabt adgang til at handle med retsvirkning for denne eller
2) ved i et formueanliggende, som det påhviler ham at varetage for den anden, at handle mod dennes tarv.
Det er tale om mandatsvig fra den medarbejder der har hævet pengene fra din erstatningskonto, subsidiært den ledelsesansvarlige for vedkommende.

Jeg personligt ville så forvente der bliver taget ansættelsesmæssige skridt overfor vedkommende , samt en øjeblikkelig retablering af kontoen, både med indestående såvel som beskyttelse. Hvis ikke ville jeg anmelde overtrædelse af
Straffelovens § 280 om mandatsvigt, såvel som retsplejelovens §513

Jeg forventer din bank retter ind, så ovenstående anmeldelse ikke bliver nødvendig. Dog ville jeg insistere på de ansættelsesmæssige skridt, da man ikke kan garantere på anden vis at Du IKKE kommer i tale med eller dine penge behandles af vedkommende, deres problem er her jo, at betroede midler, som dine penge netop er for banken, er betroet til dem af dig og den beskyttelse er lovfæstet.

mvh Nøvsen
undskyld den lange smøre, men håber det hjælper på hovedpinen

Sidst redigeret af Neurosmølf; 19-04-2009 kl. 15:05. Årsag: reformulering af småting
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 15:54   #19
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Tak Neurosmølf. Det skal jeg huske til imorgen.. Tak for hjælpen.

Jeg mener også helt sikkert at den er helt gal... Jeg fik et chok da jeg så netbank igår. Det hele kørte rundt for mig.. Mine hænder de rystede.
Uanset hvad.. så kan banken ikke hæve penge fra min erstatnings konto og indfri kassekredit.

Jeg er meget spændt på imorgen.....

Sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 17:35   #20
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
til dig..ved hvor meget man tænker og hvor meget disse tanker kan ødelægge en ...
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension