K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2012, 11:13   #11
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Hey nu bryder jeg mig faktisk ikke om Lene Hansson og hele hendes cirkus - MEN hun arbejder efter syre-base balancen, og har rigtig mange gode opskrifter og ideer. OG erfaring med netop syre-base. Hun ved rigtig meget om det og har mange fine resultater med kostomlægning for sine kunder.
Personligt kan jeg så ikke lide hende, men fagligt er hun dygtig.
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 13:22   #12
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
jeg har ikke på gigtsanatorium mødt nogen løftede pegefingre eller bedrevidende meninger om kost. bortset fra tilbud om kigærter til alle måltider.
vi fik saft, te-kaffe med knækbrød, masser af frugt og desserter, og kunne købe øl og vin.
men det er ingen kur eller ferietur og det er en hjælp med mange gode anvisninger.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 14:27   #13
thyradanebod
Elsker at være her på K10
 
thyradanebods avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 96
Styrke: 14
thyradanebod er ny på vejen
Smile Skælskør Gigtsanatorium

Jeg var på Skælskør Gigtsanatorium 3 uger sidste år, og jeg kan absolut anbefale det!

Dejligt personale, søde medpatienter, dejlig mad - og absolut ikke kun kikærter som Østerbro skriver. Maden bliver lavet af en lokal restaurant og er god dansk kost de fleste kan lide. Fisk en gang ugentligt og en kødløs dag. Er man der i weekenden bliver der kræset ekstra.


Når man ankommer bliver man sat i gruppe med 3 andre - også nye, der har nogenlunde samme sygdom som én selv. Gruppen spiser ved samme bord og har flere fælles aktiviteter sammen.

Man bliver tilset af en reumatolog ved ankomsten, og der er mange samtaler med personalet undervejs om ens ønsker med- og udbytte af opholdet.


Man træner meget, men ikke mere end man kan holde til, og der bliver ikke lagt pres på nogen. Min dag startede som regel med motion i bassin 30 min. så en pause på 1-2 timer, hvor man bl.a. kunne gå stavgang i det dejlige område ved noret, så ½ time med fysioterapeut enten alene eller med sit hold, så middag med varm mad kl 12 og dessert og om eftermiddagen teori med forskellige emner, håndtræning, fitness m.m. Fredag sluttede ugen med afspænding, og man kunne låne cd'er og selv afspænde på værelset.


Jeg kan ikke finde noget negativt at sige om stedet. Deres bassin er stort og dejlig dybt. Værelserne er dejlige og meget store. I de gamle er der toilet og bad på gangen. Det betyder ikke det store, da man alligevel bader i forbindelse med bassintræning. Der er en dejlig TV stue og bibliotek med mange bøger og pragtfulde lænestole. Der er også lænestole på værelserne, og man kan selv vælge madras f.eks. tempur. Tag endelig pc med. Der er fibernet for patienterne.

Dertil kommer at Skælskør er en skøn lille by. Der er bl.a. gårdhavejazz lørdag formiddag om sommeren, og man kan gå en pragtfuld tur rundt om Noret. Man kan besøge Borreby, tage færgen til Omø eller Agersø fra Stigsnæs.
Jeg kan varmt anbefale Skælskør Gigtsanatorium, og glæder mig til at komme dertil igen.
Thyra
thyradanebod er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 15:50   #14
Mamik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
Mamik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af thyradanebod Se meddelelser
Jeg var på Skælskør Gigtsanatorium 3 uger sidste år, og jeg kan absolut anbefale det!

Dejligt personale, søde medpatienter, dejlig mad - og absolut ikke kun kikærter som Østerbro skriver. Maden bliver lavet af en lokal restaurant og er god dansk kost de fleste kan lide. Fisk en gang ugentligt og en kødløs dag. Er man der i weekenden bliver der kræset ekstra.


Når man ankommer bliver man sat i gruppe med 3 andre - også nye, der har nogenlunde samme sygdom som én selv. Gruppen spiser ved samme bord og har flere fælles aktiviteter sammen.

Man bliver tilset af en reumatolog ved ankomsten, og der er mange samtaler med personalet undervejs om ens ønsker med- og udbytte af opholdet.


Man træner meget, men ikke mere end man kan holde til, og der bliver ikke lagt pres på nogen. Min dag startede som regel med motion i bassin 30 min. så en pause på 1-2 timer, hvor man bl.a. kunne gå stavgang i det dejlige område ved noret, så ½ time med fysioterapeut enten alene eller med sit hold, så middag med varm mad kl 12 og dessert og om eftermiddagen teori med forskellige emner, håndtræning, fitness m.m. Fredag sluttede ugen med afspænding, og man kunne låne cd'er og selv afspænde på værelset.


Jeg kan ikke finde noget negativt at sige om stedet. Deres bassin er stort og dejlig dybt. Værelserne er dejlige og meget store. I de gamle er der toilet og bad på gangen. Det betyder ikke det store, da man alligevel bader i forbindelse med bassintræning. Der er en dejlig TV stue og bibliotek med mange bøger og pragtfulde lænestole. Der er også lænestole på værelserne, og man kan selv vælge madras f.eks. tempur. Tag endelig pc med. Der er fibernet for patienterne.

Dertil kommer at Skælskør er en skøn lille by. Der er bl.a. gårdhavejazz lørdag formiddag om sommeren, og man kan gå en pragtfuld tur rundt om Noret. Man kan besøge Borreby, tage færgen til Omø eller Agersø fra Stigsnæs.
Jeg kan varmt anbefale Skælskør Gigtsanatorium, og glæder mig til at komme dertil igen.
Thyra


Hej Thyra!

Dejligt at læse, at du har haft gavn af et ophold - håber det er iorden at stille et par spørgsmål

Var du der fast i de 3 uger og var det et betalt ophold for dig, eller måtte du gribe til egen lomme ?

Min sagsbehandler har indhentet status fra reumatalog, som har meddelt dem om muligheden for at jeg kan blive henvist til et gigtsanatorium - det har jeg tænkt mig at sige ja til, for det er nedadgående med smerter og daglig livsførelse, så kan jeg få nogle værktøjer så vil jeg blive glad - og kunne da være dejligt tilligemed hvis jeg kunne stoppe brugen af bla. rollator

Tusind tak for dit input, om hvordan det er på et gigtsanatorium

Hilsen Mamik
Mamik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 09:20   #15
thyradanebod
Elsker at være her på K10
 
thyradanebods avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 96
Styrke: 14
thyradanebod er ny på vejen
Ingen problemer

Hej Mamik,
Jeg gik simpelthen til min egen læge og klagede over smerter, som han jo godt vidste jeg havde i forvejen. Derpå foreslog han et rehabiliteringsophold, og så gik han på nettet og hentede en henvisningsformular, udfyldte den, og få dage efter hørte jeg fra Skælskør, at de gerne ville have mig.
Man bliver siden ringet op og de stiller alle mulige spørgsmål.

Der gik ca. 3 måneder inden jeg blev indlagt. Det kunne godt have gået hurtigere. Jeg fik nogen datoer at vælge i mellem, og de var bl.a. ved at bygge om og renovere elevator på det tidspunkt, så hvis man ikke kunne gå på trapper, var man nødt til at vente indtil elevatoren blev færdig.
Som du ser var det altså uhyre nemt at blive henvist.
Opholdet er gratis når man er henvist af sin læge.
Der er ikke undervisning i weekenderne og man må gerne tage hjem.
Held og lykke med det!
Thyra

Sidst redigeret af thyradanebod; 28-05-2012 kl. 09:26.
thyradanebod er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 11:48   #16
Mamik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
Mamik er ny på vejen
Hej Thyra!

Tak skal du há

Det er min reumatalog som vil henvise mig - jeg bor på Lolland, så formoder at jeg selv skal afholde for transporten, hvis jeg skal hjem i weekenderne - men synes også at kunne læse, at man har mulighed for at blive dér i de 3 uger !?


Hvornår skal du så selv afsted igen ?

Hilsen Mamik
Mamik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 11:04   #17
Mamik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
Mamik er ny på vejen
Hej

Håber en af jer som har været afsted kan svare på dette - vil man på et gigtsanatorium kunne få set på ens medicinering og få ændret i det hvis det er ?

Hilsen Mamik
Mamik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 13:33   #18
Vanilla
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2012
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 5
Styrke: 0
Vanilla er ny på vejen
Hejsa
Lige et trin tilbage,til om der er steder der kan anbefales. Jeg kan varmt anbefale Kong Christian X's gigthospital i Gråsten. De er helt fantastiske, både terapeuterne, lægerne og plejepersonale. Der har de virkeligt fokus på dig og dine behov. Og de tilbyder vejledning omkring kosten. De har et mærke system der giver dig ansvaret og mulighed for at vælge hvad der er rigtigt og godt for dig, med grønne-, gule- og røde mærker på alle fødevare de serverer i deres frokost- og aftens-buffeter.
De er meget opmærksomme på den medicin du får og de justerer på den hvis de finder noget der kan / skal ændres for at du kan få den bedst mulige behandling og ikke at glemme livskvalitet.
Det eneste de "kræver" af dig er at du er klar til at samarbejde og selv yde en indsats for at få det bedste ud af opholdet.



Når jeg skriver sådan er det udelukkende fordi det er oplevet på egen krop (og sjæl).

Kan fortælle at flere af dem jeg var der sammen med havde været der mere end 3 gange og de glæder sig allerede til de kan komme afsted igen. De var fra hele landet (Fyn, Nordjylland og Sjælland)


Håber du vælger noget der vil fungere godt for dig!

Sidst redigeret af Vanilla; 06-06-2012 kl. 13:40. Årsag: manglede noget vigtigt
Vanilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 00:01   #19
Mamik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
Mamik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vanilla Se meddelelser
Hejsa
Lige et trin tilbage,til om der er steder der kan anbefales. Jeg kan varmt anbefale Kong Christian X's gigthospital i Gråsten. De er helt fantastiske, både terapeuterne, lægerne og plejepersonale. Der har de virkeligt fokus på dig og dine behov. Og de tilbyder vejledning omkring kosten. De har et mærke system der giver dig ansvaret og mulighed for at vælge hvad der er rigtigt og godt for dig, med grønne-, gule- og røde mærker på alle fødevare de serverer i deres frokost- og aftens-buffeter.
De er meget opmærksomme på den medicin du får og de justerer på den hvis de finder noget der kan / skal ændres for at du kan få den bedst mulige behandling og ikke at glemme livskvalitet.
Det eneste de "kræver" af dig er at du er klar til at samarbejde og selv yde en indsats for at få det bedste ud af opholdet.



Når jeg skriver sådan er det udelukkende fordi det er oplevet på egen krop (og sjæl).

Kan fortælle at flere af dem jeg var der sammen med havde været der mere end 3 gange og de glæder sig allerede til de kan komme afsted igen. De var fra hele landet (Fyn, Nordjylland og Sjælland)


Håber du vælger noget der vil fungere godt for dig!


Hej Vanilla!

Tusind tak for din besked - det lyder helt sikker som om det er et godt sted - nu tror jeg så bare at jeg kommer til Skælskør, men har også hørt positivt om det

Men tror generelt at ligegyldigt hvorhen man kommer, så skal man selv gøre en aktiv indsats - ellers er det jo også formålsløst

Hilsen Mamik
Mamik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 10:19   #20
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Hej Vanilla.
Dejligt at høre så positive ting om Gråsten, da jeg skal indlægges dernede d.20.juni
Hvor længe var du der? Der står nemlig ikke noget på min indkaldelse, men jeg kan læse i medsendte brochure, at de første dage bruges på undersøgelser og på at lave en rehabiliteringsplan. Var det også sådan for dig?
Undskyld at jeg blander mig i en andens tråd, men jeg har søgt efter mennesker, der har erfaringer med Gråsten, så blev lige nød til at spørge Vanilla

Sidst redigeret af sannemus; 07-06-2012 kl. 10:21. Årsag: rettelse
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension