K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2012, 16:12   #1
Mamik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
Mamik er ny på vejen
Gigtsanatorium!

Hej!

Vil gerne høre, om der er nogle herinde som har været på et gigtsanatorium og i givet fald, så kan anbefale det ?


Hilsen Mamik
Mamik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 18:59   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
ja bestemt ja, men du skal afsætte ca 3 uger og gøre dit til at nå resultater, det er fuldtids men det er godt, på trods af kigærter og meget grønt.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 19:14   #3
Mamik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
Mamik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
det er fuldtids men det er godt, på trods af kigærter og meget grønt.

Undskyld men er du sød lige at uddybe hvad du mener med dette ?
Mamik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 19:39   #4
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
ja jeg var på skælskær gigtsanatorium-center for sundhed og træning. 3 ugers ophold med fri i weekend.

jeg fik lagt et personligt træningsforløb-2-2,5 t pr dag i starten + fri træning og motion.

samt sund mad men det blev for meget med kigærter hver dag.

jeg havde meget glæde af opholdet og det har stadig indflydelse på min hverdag.
og jeg har set en rejse sig fra sin kørestol og nu kan hun gå pga af træning på gigtsanatoriet
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 19:55   #5
Mamik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
Mamik er ny på vejen
Hej Østerbro!

Okay så forstår jeg det bedre - min reumatalog har nemlig snakket om, at jeg kunne komme afsted på et sådan center, så det vil jeg snakke med ham om i næste måned når jeg skal hos ham igen...


Tak for svar

Hilsen Mamik
Mamik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 22:43   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
samt sund mad men det blev for meget med kigærter hver dag.
Meget af det vi kalder "usundt", f.eks. kaffe og sukker, danner syre i kroppen, og syre i kroppen øger gigt-smerter o.l.

Grøntsager og frugt, også de sure, danner base i kroppen, og er dermed med til, at formindske bl.a. gigtsmerter.

http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cm.../grp=8/menu=5/

http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cm...grp=8/menu=17/
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 23:12   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Vovse finders der mon kost planer man kunne følge,kunne godt tænke mig at lave en kost endrin for at afprøve om det kunne afhjælpe mine snerter.

og hvor lang tid går der før man har den for meget syre ude af kroppen?

Har en veninde der lige har været på gigtcenter,hun er ryg opereret og har fribo. og har været rigtig glad for opholdet,men er desværre røget i sin gamle fælde da hun kom hjem,det kan være svært at sige fra og gøre hvad der er best for en selv når man har små og store børn m.m hjemme.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 26-05-2012 kl. 23:17.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 00:02   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Vovse finders der mon kost planer man kunne følge,kunne godt tænke mig at lave en kost endrin for at afprøve om det kunne afhjælpe mine snerter.
Jeg har før skrevet om det her på K10, men jeg kan se, at et af mine links ikke virker længere.
Men du kan prøve at google på noget med syre+base eller syrebase-balance.

Men nogle af synderne, dem som danner syre i kroppen, er sukker, kaffe, rygning, hvidt brød, hvid pasta, polerede ris.

Hvis du f.eks. drikker en del kaffe og spiser en del sukker, så prøv at tage en kold tyrker, du bør kunne mærke en effekt allerede efter 1-2 dage, det er min erfaring.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 09:09   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg er sukker narkoman.
Men overvejer at tage en Nopo kur en uge og så komme i gang med opmægningen af kosten,overvejer kun,jeg skal i arbejdsprøvning så ved jeg at jeg slet ikke kan over holde kur og omlægning.
Fordi det både er fysisk og psykisk overbelastning.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 11:05   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg er sukker narkoman.
Men overvejer at tage en Nopo kur en uge og så komme i gang med opmægningen af kosten,overvejer kun,jeg skal i arbejdsprøvning så ved jeg at jeg slet ikke kan over holde kur og omlægning.
Fordi det både er fysisk og psykisk overbelastning.
Jeg er selv meget glad for sukker-stads, men hvis jeg synes det tager overhånd så stopper jeg med, at købe de ting jeg helst vil proppe i munden og så køber jeg nogle gode æbler.

Ofte handler det om, at man har en vane med, at der skal proppes noget i munden når man f.eks. sidder med et ugeblad eller ved pc'en. I de situationer hvor man plejer, at proppe slik/chokolade i munden, da skal man sige til sig selv, at "hvis du vil proppe noget i munden nu, så må du tage et æble".

Og hvis man plejer, at tage en hel pose slik eller en hel plade chokolade med ind i sofaen eller til pc'en, så ved vi jo godt, mange af os, at det kan være svært at stoppe før posen/pakken er tom.
Derfor skal man ikke tage mere med ind i stuen end man må spise.

Hvis man så har lyst til, at hente mere, så kommer den med æblet ind i billedet igen.

Hvis man ikke er sikker på, at kan overholde en større kost-omlægning, så tror jeg det er bedst at lade være, for ellers vil det ofte ende i en fiasko hvor man bliver utilfreds med sig selv fordi man ikke kunne klare det, og så sætter man sig og trøstespiser lidt mere, med endnu mere overvægt til følge.

Så kan det være bedre, at kigge lidt på hvad man har af dårlige vaner, og så ændre på dem, evt. bare én af gangen, så er der større chance for succes og så bliver man så tilfreds med sig selv, at man får mod på, at tage fat på den næste dårlige vane.

Skift det hvide brød ud med noget groft.
Skift slik og kager, eller ihvertfald noget af det, ud med frugt.
Skift sodavand ud med vand eller urtethé.
Skift et par af kartoflerne ud med gulerødder.

Gå en tur hver dag, hvis det regner tager man regntøj på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension