K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2013, 11:45   #1
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
spar op til kr.400 årligt på El

Tag stilling til din elregning nu


Breve fra landets elselskaber dumper i disse dage ned i 1,7 millioner danskeres postkasser. Måske har du allerede modtaget dit. Brevet fortæller, at du selv kan vælge dit elprodukt inden 1. maj, og det er smart, for der kan være penge at spare.





http://taenk.dk/nyheder/tag-stilling...+din+elregning
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2013, 16:10   #2
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
havde kigget på det men mit elselskab havde ikke pris på den der pris side det har de fået nu ser da ud til man kan spare noget.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2013, 13:41   #3
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Thumbs up Nu er selve prisen på el

Nærmest det mindste ved energiforbruget. Vi har en anden el-leverandør, der er lidt billigere, men EnergiFyn skal stadig have deres for el-transporten. Og så er der alle de der sindssyge afgifter, der stiger og stiger (nu mere man sparer).


For de fleste vil man spare småpenge qua frit elvalg. Og det med om strømmen er sort (kul), grøn (vind/vand) eller grønlyseblå med stjerner på- er dybest set ret ligegyldigt. Strømmen I kontakten har ingen farve, efter min mening.

Hvis man vil spare- burde man få sig et solcelle anlæg (ø-drift, så er man nemlig fri for statens afgifter I en vis grad. Batterier er dyre...))- eller købe anparter I vindmøller.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")

Sidst redigeret af Pinny; 14-04-2013 kl. 13:44.
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2013, 21:12   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Samme her, jeg bruger for under 500 kr el i kvartalet, men den samlede kvartalsregning er på næsten 3000 kr. De 2500 kr er transport og afgifter,moms, og andre tal jeg ikke fatter en brik af......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 12:17   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Synes ikke, der skrives så meget om, hvor stort et forbrug, man skal have for at komme i nærheden af det nævnte beløb.
Har regnet og der er kun tale om småpenge, som nævnt lige præcis pga af alle de faste afgifter, som man ikke kan gøre noget ved.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 13:46   #6
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Kunne godt bruge et solcelle anlæg. Men de er dyre og af en eller anden grund begrænser de størrelsen af dem så de slet ikke er store nok til at dække behovet.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 08:57   #7
Jamie36
Glad for at være medlem
 
Jamie36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Lokation: København
Indlæg: 83
Blog Indlæg: 26
Styrke: 12
Jamie36 er ny på vejen
Har også set på det med at sparer på el og sådan, men kan ikke rigtig finde ud af hverken hoved eller hale. Det virker så uoverskueligt. Hvordan ved man hvilken pakke man skal vælge, når man lige er flyttet for sig selv?
Jamie36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2013, 23:53   #8
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Jeg sparer ca 120 kr. i kvartalet i forhold til det jeg betalte før jeg begyndte at købe den mulige el-del på det frie marked.

Og med min økonomi kan jeg godt bruge den besparelse...


Desuden viser jeg politisk med mit fravalg, min mening om de gridske svin i DONG, hvis direktørlønninger jeg gerne vil støtte MINDST muligt.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 03:05   #9
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
He he

Nu er Dong jo delvist statsejet, og det er også staten, der opkræver afgifter, så deet... Som politisk statement, tror jeg ikke de bemærker det. Men jeg kan jo tage fejl.

Man kan sagtens have større solcelleanlæg- I Ø-drift. Det kræver bare, at ikke en miliwatt-time af det, man leverer kommer ud på det store net. Og at man giver afkald på *al* statsstøtte/tilskud. Dog er Ø-drift mest praktisk I fx sommerhuse på *meget* øde steder, hvor der ikke er el.
Det kan dog lade sig gøre, men vil I praksis blive dyrt, og energilagring I form af x batterier er dyr, og batterier koster. Jeg har set Ø-drift anlæg til 40-50.000, men så skal man vist have gaskomfur/opvarmning med brænde eller sådan. Og kun bruge stearinlys/flagermuslamper og 5 watts pærer (energipærer).

Muligt: jo. Realistisk I dagens samfund: Nej.

Nu så jeg lige cykelløb (Flêche-Wallone- beklager jeg kan lide cykelsport- trods al kedelig doping) og bemærkede alle de store fabrikker med solceller på taget. Okay- Belgien er jo noget sydligere, og dele af Tyskland. Det er bare I DK, man ikke må! (Eller man må nok- hvis man selv vil betale).

Men her I DK, bryder samfundet ned, hvis det ikke får afgifter I kassen. Nu mere vi sparer- nu mere stiger afgifterne.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")

Sidst redigeret af Pinny; 18-04-2013 kl. 03:09.
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 11:31   #10
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
fatter ikke helt den der elpris tavle
ifølge den betaler jeg 46 pr.kwh
og biligste er 37 pr.kwh

ringede så lige til mit elselskab og ville høre hvad jeg bruger pr med, og hvad deres pris er de siger 34 øre det er 8310 østjysk energi jeg jar nogle der kan forklare mig hvordan det hænger sammen.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søg og spar - om hverdagsøkonomi L.S. Politik og Samfund 2 23-03-2012 12:33
Opret flere flexjob - og spar på førtidspensionen............ Odenseaneren Politik og Samfund 1 18-09-2010 09:51
Gratis musik - eller spar penge på abonnement zuza Dit og Dat 1 02-04-2008 07:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension