K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2013, 12:51   #1
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Hvor meget Sparer samfundet egentlig ved alle Reformer og nedskæringer ?

Ja jeg ville bare lige kaste den derud...

Ved nogen om der er regnet på Om der overhovedet spares noget som helst..??

Jeg mener på Bundlinjen til Aller sidst...

Den nye fleksjob Reform der kan en fleks jobber jo over et helt liv mister op til 400.000 i pension.. Så er de jo væsentlig fattigerer når de går på pension og har derved krav på flere ting og hjælp fra kommunen...

De nye Førtidspensionister der stiger ydelsen jo heller ikke som den ellers gør normalt engang imellem..

De vil så også have færre penge, plus de vil generelt have færre penge da de end ikke må arbejde 1 time og tjene noget ved siden af mere...

Dvs de får også ret til flere ydelser og ekstra penge osv...

Efterløns ordningen som de fjernede istedetfor at gøre den KUN for de nedslidte..

Der står folk jo og mangler massivt mange senior job som koster Kommunerne mange penge at finde og lave...

Også er der alle de nedslidte som så ikke kan få pension når de endelig når dertil og opdager hvad det var de var enige med politikerne i at fjerne..

De ender så på kontanthjælp og skal sælge ud af værdier og skal leve deres pension op først og bliver dermed også meget fattige pensionister når de når dertil...


Ja jeg har svært ved at Se hvor de sparer penge..??

Og alle de rescource forløb som er det dyreste forløb man kan ordne for folk, det bliver jo også dyrt....

Og dem de fastholder nu på ledighedsydelse og kontanthjælp fordi man enten er arbedsløs fleks jobber eller for syg til fleks og for rask til førtidspension, de bliver jo også super fattige pensionister....

Så om 50år.. er der så Reelt sparet penge eller kommer det over tiden ikke til at være langt dyrere for Samfundet alle de tiltag ???
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 16:04   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Så om 50år.. er der så Reelt sparet penge eller kommer det over tiden ikke til at være langt dyrere for Samfundet alle de tiltag ???
Den tanke har jeg også tit haft.

Hvad angår gensidig forsørgelse for kh-modtagere tror jeg det ender helt galt.
Mange vil jo være nødt til, at gå fra hinanden, så er der pludselig min. 1, der skal have boligsikring, friplads i daginstitution og hvad der ellers følger med til en enlig forælder.

Men det holder da en masse mennesker beskæftiget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 16:45   #3
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Ved nogen om der er regnet på Om der overhovedet spares noget som helst..??

Jeg mener på Bundlinjen til Aller sidst...

Ja jeg har svært ved at Se hvor de sparer penge..??
Hvis jeg må komme med min uforbeholdne mening, så er jeg 100% overbevist om, at ingen vil kunne beregne noget som helst.

Bare på kontanthjælpen, skal der fra 2014-2020 spares 3 mia. kr. Når man spare så meget på et område, der i forvejen kræver et større økonomisk løft, vil besparelser skabe en endnu større fattigdom, som til sidst vil kræve mange flere mia. for at få rettet op på, end man fik igennem besparelser.

Når SU samtidig forringes i en sådan grad, som det vil blive med den ny SU-reform, kommer det til at betyde, at det kun vil være den bedst stillede del af ungdommen, som virkelig brænder for et emne, der vil starte på et studie, resten vil blive for nogles vedkommende faglærte, atter andre ufaglærte arbejdere og det i en udvikling mod mere og mere specielt uddannede til teknologiske erhverve, tvunget til at være high-tec for at kunne være konkurence dygtige og tage del i udviklingen.

Med udsigt til mere brugerbetaling på sundhedsområdet, vil det være de færreste, der vil kunne klare sig. Alt i alt er der skabt en situation, som vil forøge tabet af indtægter personigt såvel som nationalt og besparelserne tabt på gulvet og blevet til langt større udgifter.

Der er 3 grunddele i den danske velfærdsstat, som har gjort landet til et af de 3 rigeste lande i verdenen, velfærd, sundhed og uddannelse, 3 dele, som er blevet finansieret gennem skatten. Nu står de 3 dele for forfald og forringelse, men uden at skatten bliver lettet. En større økonomisk byrde, på et mindre indtægtsgrundlag.

I Næstved kommunen har man nu 400 personer der ikke længere er berettiget til dagpenge, men heller ikke kan få kontanthjæp, de er uden forsørgelse. Hvor længe vil den situation kunne fortsætte uden social uro og optøjer. Når først folks livs og forsørgelsesgrundlag forsvinder, vil der komme en psykologisk faktor ind over.

Beskæftigelsesminister Mette Frederiksen udtalte fredag den 28 juni 2013 fra folketingets talerstol, under 3. behandlingen af SU- og kontanthjælpsreformerne, at der med reformerne er sket ny tænkning på området.
Jeg tror ikke der har været tale om målbar hjerneaktivitet i forbindelse med de reformer af SU-, førtidspension- og kontanthjælpen der nu er vedtaget.

Tryghed er alfa og omega for et stabilt samfund, for at det kan udvikle sig. Ingen vil turde risikere kapital, for sikkerhedsnettet, der skal forhindre en økonomisk deroute, ikke længere eksistere.
Man kan kun i store træk fornemme den psykologiske faktor, men intet kan siges på forhånd eller med sikkerhed. Ingen vil derfor kunne beregne, hvad det vil ende med rent økonomisk.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 17:20   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at når man når dertil, så fjerner de en masse tilskud til pensionister, så pensionisterne bare bliver mere fattige også..

Og i et ressourceforløb kan de jo skønne at det man har brug for er ro, og derefter bare give en 5 års ro helt uden tiltag der koster noget som helst.. og hvis det ikke var ro nok, får man bare 5 år mere..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 18:23   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg mener også at man ikke vil kunne beregne om man vil spare på det som er kommet eller ej...

Problemet er...at man feks ved førtidspensions og fleksjob reformen har bundet sig til at spare de 3 milliarder

De vil tage reformen op igen...kan ikke huske hvornår....men når de tager den op igen....ja så hvis der ikke er sparet det der skal være....ja så vil de komme med yderlige tiltag så de kan komme op på det beløb de hele tiden har ment de skal spare...

Jeg ved ikke om de har bundet sig på samme måde med kontanthjælpsreformen....

Så hvis der ikke bliver sparet de ca 3 milliarder...på førtidspension og fleksjob reformen....ja så bliver det først spændende at se hvad de så vil gøre af tiltag...for at komme op på beløbet...

Jeg spår at det bliver meget værre end det er nu...men har ingen ide om hvad de har tænkt sig...

Men regne disse ting ud...på forhånd....det kan man ikke...for der er alt for mange variabler...

Folk der går fra hinanden...folk der bliver mere syge...osv osv
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 19:00   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror heller ikke man kan regne det ud - tror heller ikke at det er det der er meningen med det, men ''noget'' skal hunden jo hedde....

Jeg tror mere det handler om en forvirret regering der ''bare'' må gøre noget - uanset hvad, for at få det ud som om de bestiller en hel masse og får muget ud efter adskillige år under VKO. S og SF har jo hele tiden skulle høre på, at bare den fattige klynker højt nok, så kommer de løbende med en check.
Dén har de da fået modbevist med flere overskrifter endda! Hjulpet godt på vej af ''fattig Carina og Doven Robert sagerne'' som blev opsøgt og plantet bevidst, blot for at teste om regeringen nu også havde de nosser der skulle til - og det havde de, desværre.

Nu mangler vi bare at Venstre kommer til fadet igen, så vi for alvor får at føle forskellen mellem rød og blå. For synes nogen det gør ondt nu, så vil jeg garanterer at vi efter næste valg, virkelig vil få at føle hvad smerte er for en størrelse. De har bare ventet på at nogen skulle starte med at stene os, så de kunne følge trop og gøre det endnu mere effektivt. Rød har lammet os, blå vil begrave os.

Besparelse på 3 mia?? er det ikke bare sådan et begreb der bliver brugt, når det skal retfærdiggøres at de svageste skal tromles ned, med den bredde befolknings accept i ryggen??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 20:03   #7
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Ja jeg ville bare lige kaste den derud...

Ved nogen om der er regnet på Om der overhovedet spares noget som helst..??

Jeg mener på Bundlinjen til Aller sidst...

Den nye fleksjob Reform der kan en fleks jobber jo over et helt liv mister op til 400.000 i pension.. Så er de jo væsentlig fattigerer når de går på pension og har derved krav på flere ting og hjælp fra kommunen...

De nye Førtidspensionister der stiger ydelsen jo heller ikke som den ellers gør normalt engang imellem..

De vil så også have færre penge, plus de vil generelt have færre penge da de end ikke må arbejde 1 time og tjene noget ved siden af mere...

Dvs de får også ret til flere ydelser og ekstra penge osv...

Efterløns ordningen som de fjernede istedetfor at gøre den KUN for de nedslidte..

Der står folk jo og mangler massivt mange senior job som koster Kommunerne mange penge at finde og lave...

Også er der alle de nedslidte som så ikke kan få pension når de endelig når dertil og opdager hvad det var de var enige med politikerne i at fjerne..

De ender så på kontanthjælp og skal sælge ud af værdier og skal leve deres pension op først og bliver dermed også meget fattige pensionister når de når dertil...


Ja jeg har svært ved at Se hvor de sparer penge..??

Og alle de rescource forløb som er det dyreste forløb man kan ordne for folk, det bliver jo også dyrt....

Og dem de fastholder nu på ledighedsydelse og kontanthjælp fordi man enten er arbedsløs fleks jobber eller for syg til fleks og for rask til førtidspension, de bliver jo også super fattige pensionister....

Så om 50år.. er der så Reelt sparet penge eller kommer det over tiden ikke til at være langt dyrere for Samfundet alle de tiltag ???
Som jeg læser dit indlæg spekulerer du over om penge der spares på borgere i den erhvervsaktive alder i forbindelse med reformerne , ikke blot bliver til en udgift for staten senere når disse går på folkepension. De bliver som du jo rigtigt påpeger fattigere gamle , og må formodes at have krav på flere tillæg som folkepensionister.

Jeg mener dog dit regnestykke er forkert af to årsager. Dels tror jeg du undervurderer besparelsernes omfang. Og dels synes jeg heller ikke du tager i betragtning , at også folkepensionen har været udsat for omfattende reformer , oven i købet af to omgange ( i 2006 og 2011 ).

Efter omfattende besparelser i 2006 ( Velfærdsforliget ) , vedtog man de facto endeligt at afskaffe folkepensionen helt med indgåelsen af Tilbagetrækningsreformen i 2011. Det er desværre ufatteligt få danskere dette er gået op for. Nok fordi alderdom og pension for mange ligger fjernt i ude fremtiden.

Folkepensionen bliver bevaret af navn ( politisk smart træk ).
Men for folk der i dag er under 40 , vil det for syge og lavtlønnede blive betragteligt mange færre der vil kunne modtage ydelsen. Med andre ord , der er ikke længere tale om FOLKEpension ( pension for alle grupper ) , men pension for udvalgte grupper , særligt de veluddannede , mellem og højtlønnede ( men også for disse bliver vilkårene forringet ).

Med et fremtidigt adgangskrav på 70,5 år , vil ca. 30 pct af alle lavtlønnede og ufaglærte være faldet fra inden pensionsalderen. For de resterende vil otiumet blive ca. 6 år kortere.
Rigtig mange lavtlønnede vil i fremtiden kun være berettiget til folkepension et , måske to år. For disse bliver cuttet på 6 år uforholdsmæssigt stort. Folkepensionen er skåret ind til næsten ingenting for denne gruppe.

For folk der i dag er mellem 40 og 60 , vil folkepensionen for alle grupper blive såvel forkortet som forringet . Præcist hvor meget kommer an på fødselsdatoen.

Når politikere og slipseklædte journalister taler om at middellevetiden stiger , og folkepensionen derfor i fremtiden vil have næsten samme længde som i dag , ”glemmer” de én væsentlig ting.
Middellevetiden stiger stort set ikke for lavtlønsgrupperne. Det samme må formodes at være gældende for folk der er blevet alvorligt syge allerede i den erhvervsaktive alder , som eksempelvis medlemmer af dette forum. Herunder også psykisk syge , for hvem middellevetiden også er kort.

En anden ting jeg synes du overser er , at udover de direkte årlige milliardbesparelser på kontanthjælp , arbejdsløshedsunderstøttelse , folkepension , S.U. , fleks og førtidspension er der alle de indirekte besparelser.

Når titusindvis af arbejdsløse påtvinges løntunge arbejdsopgaver , der tidligere blev udført og aflønnet til overenskomstmæssig løn med dertil hørende feriepenge og dyre pensionsordninger , spares der milliarder på det offentliges personaleomkostninger. Både som direkte følge af færre ansatte. Men også som indirekte følge af , at de tilbageblevne går ned i løn pga. af presset og konkurrencen udefra.

Udover at sætte ind med yderligere aktivering , har lovgiverne med reformerne lagt grundstenen for at arbejdsløsheden/arbejdskraftreserven vil accelerere voldsomt i fremtiden. Vi har kun set toppen nu. Det bliver meget meget værre i fremtiden , netop pga. af de allerede vedtagne reformer.
Mange flere ældre , syge og studerende vil poppe ud på arbejdsmarkedet , og vil sammen med markant flere arbejdsløse lægge pres på både løn og arbejdsforhold ( også i den offentlige sektor ).

Besparelserne er enorme. Præcist hvor meget tør jeg ikke spå om.

Sidst redigeret af halse; 30-06-2013 kl. 20:18.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 20:23   #8
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Ja det er Netop det..

Ligesom der Løntilskud som KUN bliver brugt som Gratis Arbejdskraft..

Alle skoler/børnehaver/sfo/klubber har jo løntilskud ansat..

Og de får hele tiden en ny..


Har hørt om klubber der havde op til 7 i løntilskud..

Fik afvide at kommunen holdt hånden over dem, for med så mange i løntilskud skulle der reelt være Mange Mange flere almindeligt ansatte i den klub og Børn..

Elller var det snyd....

Der ville sku ikke være arbejdsløse hvis de fik løst op for det snyderi...

Og ja jeg fatter heller ikke pensionen.. Jeg bebrejder min Fibro hjerne at jeg glemte den..

For kan i forestille jer en skraldemand på 70..??

Eller en dagplejer...??

Eller bedre endnu en læge..

er de færreste der ikke ryster for meget på hånden i den alder... og synet..


Men ja det er Min pointe...

Tror ikke der bliver sparet meget, jeg er især spændt på hvad de gør når alle de mennesker der nu er under 30 og kun kan få su....


Hvor skal de bo da der hvert år allerede mangler over tusind studenter boliger i de store byer...

Og hvilke uddannelser er det der er oprettet ekstra til alle dem der nu skal have uddannelse..??

Og hvor mange uddannelser skal folk have..?? Dem der allerede har en får jo stadig lav ydelse for du kan ikke diskriminerer....
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 20:27   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er i hvert fald en hel del førtidspensionister der får reddet røven, herunder min egen, ved at folkepensionsalderen er sat op til over 70 år............det er da lige 3 år mere med en del flere penge mellem hænderne.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 21:03   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Der er i hvert fald en hel del førtidspensionister der får reddet røven, herunder min egen, ved at folkepensionsalderen er sat op til over 70 år............det er da lige 3 år mere med en del flere penge mellem hænderne.
Gælder det også jer "Gamle "førtidspensionister ?


Skal i også have små jobsne såååååååå lang tid endnu der jo flere job på få timer til dem på pension end til flex visiteret
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor egentlig reformer? Mileo Politik og Samfund 0 25-04-2013 13:58
Hvor mange krav kan samfundet stille? YingYang Politik og Samfund 20 07-05-2012 08:35
DR.1 kl 21.25 Når samfundet lukker alle kasser Mila Politik og Samfund 3 15-02-2011 09:24
Hvor mange procent invalid (méngrad) kan man egentlig blive? femalen Spørgsmål ang fleksjob 6 19-05-2010 19:11
Alle reformer aflyst ! Stella Politik og Samfund 7 19-08-2009 23:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension