K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2016, 20:06   #21
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hmm du kan da bare se det på det link jeg lagde http://www.ft.dk/webtv/video/20151/beu/tv.3131.aspx

Her virker linket fint og man kan se hele høringen..
Takker og bukker
Orker ikke at se den på min pc skærm, så hentede den
lige med Apowersoft Video Download Capture så jeg kan
se den på mit TV
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2016, 22:05   #22
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
http://www.avisen.dk/neergaard-vil-r...nt_373144.aspx

Nu har ministeren endelig kommenteret situationen, så må man jo bar håbe at det ikke som sædvanlig er tom snak.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2016, 00:46   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, hvis ordningen kommer på plads om lidt, og de først vil begynde at kigge på det fra 2017, så er de da ikke helt seriøse....

Typisk at fremskynde lovforslag, og nye regler, uden overhovedet at tænke problemstillingerne ind i det fremadrettet....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2016, 15:58   #24
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Undskyld hvis det er overflødigt at nævne igen her også, men jeg er spændt på de svar han giver her: http://www.ft.dk/samling/20151/lovfo.../index.htm#nav
For som jeg har forstået det, SKAL han svare på dem

Jeg forventer en masse udenomssnak, men jeg håber at han i bare nogen af spørgsmålene, ender på dybt vand
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2016, 18:31   #25
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der kommer formentlig et svar fra en medarbejder i ministeriet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2016, 15:36   #26
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Nå, vi fik da et svar fra ministeren. Det kan læses her:
http://www.ft.dk/samling/20151/lovfo...x.htm#endeligt

Selvfølgelig en masse udenomssnak som altid.
Men noget han skriver som jeg hæfter mig ved:
"Det er min opfattelse, at mange syge på kontanthjælp får god hjælp til at komme tilbage til arbejdsmarkedet gennem den ordinære beskæftigelsesrettede indsats.
Ressourceforløb vil først komme på tale, når det viser sig at den ordinære indsats
ikke har været tilstrækkelig, eller kommunen vurderer, at indsatsen ikke har eller vil få effekt, men at en længerevarende, tværfaglig og koordineret indsats i et ressourceforløb er påkrævet."

Så han siger her at syge ER på kontanthjælp.
Det kan man jo bruge imod både ham og DF, når de siger at syge ikke rammes, fordi de ikke skal være på kontanthjælp

Og i hans svar til hvad udtrykket "midlertidig" betyder ift at kontanthjælp er en midlertidig forsørgelse, der svarer han mere eller mindre bare, at midlertidig betyder en periode mellem to indtægter.
Så han siger inddirekte at der ikke er nogen grænse, og at midlertidig i princippet kan være lang tid.

Endnu en ting der kan bruges, især mod DF, når de siger "jamen kontanthjælp er en midlertidig ydelse". For hvis midlertidig ikke betyder kort tid, hvordan kan de så argumentere med ordet midlertidig
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2016, 17:27   #27
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Nå, vi fik da et svar fra ministeren. Det kan læses her:
http://www.ft.dk/samling/20151/lovfo...x.htm#endeligt

Selvfølgelig en masse udenomssnak som altid.
Men noget han skriver som jeg hæfter mig ved:
"Det er min opfattelse, at mange syge på kontanthjælp får god hjælp til at komme tilbage til arbejdsmarkedet gennem den ordinære beskæftigelsesrettede indsats.
Ressourceforløb vil først komme på tale, når det viser sig at den ordinære indsats
ikke har været tilstrækkelig, eller kommunen vurderer, at indsatsen ikke har eller vil få effekt, men at en længerevarende, tværfaglig og koordineret indsats i et ressourceforløb er påkrævet."

Så han siger her at syge ER på kontanthjælp.
Det kan man jo bruge imod både ham og DF, når de siger at syge ikke rammes, fordi de ikke skal være på kontanthjælp

Og i hans svar til hvad udtrykket "midlertidig" betyder ift at kontanthjælp er en midlertidig forsørgelse, der svarer han mere eller mindre bare, at midlertidig betyder en periode mellem to indtægter.
Så han siger inddirekte at der ikke er nogen grænse, og at midlertidig i princippet kan være lang tid.

Endnu en ting der kan bruges, især mod DF, når de siger "jamen kontanthjælp er en midlertidig ydelse". For hvis midlertidig ikke betyder kort tid, hvordan kan de så argumentere med ordet midlertidig
Det vil være en urimelig lang og opslidende kamp at få "ordnet" dette problem...

Det har været sådan altid og de kommer altid med de samme undskyldninger...

Det er jo super nemt for politikere at sige at syge ikke skal være på kontanthjælp...

Det er jo kommunerne der skal sørge for dette...og her kan politikere ikke blande sig da der jo er selvstyre i kommunerne...

Samtidig har politikerne gjort det yderst vanskeligt for kommunerne at få de syge væk fra kontanthjælpen...

Både i form af at der ikke skal gives førtidspensioner....og så via hele refusionssystemet....

Det kan bedst betale sig for kommunerne at holde de syge på kontanthjælp...og alle ved at kommunerne bliver styret ud fra deres økonomi...

Dette problem er nøjagtig det samme som med kommunale lægekonsulenter...

Politikere siger at lægekonsulenter ikke må komme med diagnoser og at de kun må oversætte lægelige oplysninger...

Men det er ikke det der sker i kommunerne....for her ændre lægekonsulenterne gerne diagnoser og laver en masse som politikerne siger de ikke må....

Når man så ved at politikerne ikke har lavet nogen lovgivning ang hvad disse lægekonsulenter må....men kun nogle ubetydelige skrivelser....som alle ved...ikke er lovgivning....ja det gør at kommunerne har en helt anden opfattelse af hvad en lægekonsulent må og ikke må...

Så det er altid rart for politikkere at have den "afstand" til kommunerne og det kommunale selvstyre....sådan at de belejligt kan sige en ting og komme med deres sædvanelige undskyldninger...

Med hensyn til vage ord og udtryk....ja det er både politikere og kommuner mestre i...

Alt sammen for at de kan gøre lige nøjagtig som de ønsker...uden at "man kan komme efter dem"...

Hvis politikerne virkelig mente at syge ikke skal være på kontanthjælp eller at lægekonsulenter ikke må ændre diagnoser osv....

Ja så ville de jo nok lave noget lovgivning som gjorde at kommunerne ville være tvunget til at følge det...

At de ikke har lavet det ja det viser med al tydelighed hvad politikerne mener...nemlig at syge skal holdes på længst mulig på billigste ydelse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2016, 10:12   #28
Anny
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2015
Indlæg: 38
Styrke: 10
Anny er ny på vejen
Jeg følger med i gyseren fra Borgen, samråd kl 10:15
http://www.ft.dk/Folketinget/udvalg_.../Video.aspx#pv
Anny er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension